Wybranie odpowiednich fraz kluczowych do strony oraz do konkretnych artykułów to “kluczowe” działanie dla jej pozycjonowania. Czytaj dalej i dowiedz się, gdzie i jak wybrać słowa kluczowe SEO. Do dzieła!
Skuteczne frazy i słowa kluczowe SEO
Jakie są rodzaje słów kluczowych?
- Informacyjne – odbiorcy często używają wyszukiwarki do zapytań informacyjnych typu: “stolica Peru”, “data urodzenia Chopina” itd. – rzadko pozycjonuje się strony pod takie słowa kluczowe, więc często uznaje się je za niszę wartą do wykorzystania.
- Brandowe – wyszukiwane są konkretne firmy/marki/osoby np. “jestem interaktywna”, “samsung”, “Andrzej Duda” itd. – najczęściej nazwa firmy często jest używana na stronie oraz w nazwie domeny, więc strony pozycjonują się na nią samoistnie.
- Ogólne – frazy o dużej konkurencji, ponieważ są bardzo ogólne np. “samochody”, “drzwi” itd. – zazwyczaj jest na nie bardzo duża konkurencja i trudno się na nie wypozycjonować, a jeśli już się to uda to okazuje się, że fraza idzie na ilość a nie na jakość, bo była zbyt ogólna.
- Długi ogon – bardziej szczegółowe frazy, każdy odbiorca może szukać tej samej rzeczy wpisując frazę w zupełnie inny sposób np. “najlepsze motywy WordPress”, “szablony WordPressowe”, “motywy do WP” itd. – mają mniejszą konkurencję i jak uda się na nie wypozycjonować to trafiają na stronę osoby zainteresowane treścią – najlepiej pozycjonować się na nie tworząc cyklicznie bogate treści na stronie.
Gdzie szukać słowa kluczowe SEO?
Zbiór najciekawszych narzędzi pomoże Ci w poszukiwaniu odpowiednich fraz kluczowych.
- Google AdWords – analizę słów kluczowych rozpocznij od planera słów kluczowych Google AdWords. Jest to darmowe rozwiązanie do planowania słów kluczowych kampanii reklamowych AdWords, ale można je również wykorzystać do sprawdzenia popularności fraz kluczowych. Wyższa cena za kliknięcie w reklamę oznacza silną konkurencję dla tej frazy w wykupieniu reklamy, a także w wyszukiwaniach naturalnych. Przeczytaj szczegółowy artykuł: Jak wyszukać słowa kluczowe w planerze od AdWords?
- Google Trends – Narzędzie Google Trends korzysta z danych wyszukiwarki i pozwala sprawdzić trend popularności danych fraz kluczowych w czasie i dla danych lokalizacji. Dzięki temu można stwierdzić, na ile dane słowa kluczowe są sezonowe. Więcej dowiesz się w artykule: Frazy i słowa kluczowe Google pod SEO – Google Trends!
- Dane wyszukiwarki – W wyszukiwarce znajdziesz też wiele narzędzi, które pomogą Ci w analizie haseł. Na co zwrócić uwagę
- Liczba zaindeksowanych stron – jest widoczna bezpośrednio pod wyszukaniem.
- Pokrewne wyszukiwanie – na dole pod wynikami są dostępne podpowiedzi.
- Często wykorzystywane kombinacje fraz – wpisz ‘*’ dla zastąpienia dowolnego ciągu znaków.
- Częstotliwość wykorzystania w ostatnim czasie – opcja zakresu dat.
- Google Instant – czyli autouzupełniania i podpowiedzi, jakie daje wyszukiwarka, gdy zaczynasz pisać.
- SEMStorm – narzędzie SEMSTORM doskonale się nadaje do analizy słów kluczowych, dla jakich jest widoczna w Google dowolna strona internetowa. Dzięki temu sprawdzisz aktualną widoczność swojej strony internetowej i możesz porównać ją z konkurencją. Narzędzie to jest darmowe przez pierwsze 2 tygodnie, a jeśli Ci się spodoba to możesz je wykupić ze zniżką 30% na hasło: INTERAKTYWNA30 (na dowolnie wybrany miesięczny pakiet).
- Keyword Tool – to narzędzie przydaje się do poszukiwania zapytań długoogonowych i opiera się na autouzupełnianiu Google, czyli możesz sprawdzić w nim rzeczywiste często wyszukiwane przez użytkowników frazy.
Zasady poszukiwania skutecznych słów kluczowych
- Skup się na swojej stronie WWW – poszukaj na aktualnej stronie WWW wykorzystywanych słów kluczowych, utwórz ich synonimy, myśl jak odbiorca i zastanów się, jakich fraz byś używał, aby odnaleźć swoje produkty.
- Dobierz odpowiednie frazy – wykorzystaj odpowiednie narzędzia i skup się na frazach 2-3 wyrazowych i unikaj fraz 1 wyrazowych oraz wybieraj frazy poprawne językowo.
- Sprawdź konkurencję – w narzędziu SEMStorm przeanalizuj frazy, na które pozycjonuje się konkurencja i na tej podstawie poszukaj alternatyw, w których będzie się łatwiej wybić.
Jak wybrać tą odpowiednią frazę?
- Często wyszukiwana – powinna przynieść w miarę wysoką liczbę miesięcznych wyszukań w przypadku znalezienia się na wysokim miejscu w rankingu.
- Rzadko używana – powinna być rzadziej używana przez konkurencję, aby było łatwiej się wybić do TOP 10.
Aby Twoja strona pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania, skup się przede wszystkim na stworzeniu jak najlepszej jakościowo witryny z wartościowymi treściami, które Twoje słowa kluczowe SEO będą miały wplecione w naturalny sposób.
12 Komentarze
Przydatna garść wiedzy, dzięki.
Dzięki, miło mi!
Bardzo przydatny artykuł! Czytam, notuję i poprawiam swoją stronę:) Dzięki:)
Trzymam kciuki 🙂
https://www.seroundtable.com/google-drops-instant-search-24212.html na live tez wspomnialem ze nie ma juz live search 🙂
Jestem laikiem w zakresie pozycjonowania stron www i od jakiegos czasu szukałam artykułu, który pomoże mi w dopasowaniu słów kluczowych do mojej nowej strony. To pierwszy artykuł który w pełni zrozumiałam i potrafiłam wykorzystać 🙂 Dziękuje
<3
Czyli tak na chłopski rozum to co pokazuje Ci Yoast SEO to badziew? bo przeciez uzywajac fraz 2-3 wyrazowych nie jestem w stanie miec jej w tytule, opisie i jeszcze iles tam razy uzytej w tej samej kombinacji w tekscie? :/ Bądź tu kobieto mądra…
Nie koniecznie badziew, bo bardzo pomaga w dobrej optymalizacji strony i daje Ci niezbędne wskazówki. Nie mniej jednak warto mieć z tyłu głowy, że ta wtyczka nie rozróżnia odmian specyficznych dla języka polskiego.
Cześć! dzięki za przydatny wpis 🙂 Czy jeżeli nie umieszczę na swojej stronie słowa kluczowego, ale będę je umieszczać jako anchor w linku zwrotnym z innych stron, to czy strona wtedy pozycjonuje się na to słowo z linka prowadzącego do mojej strony ?
Super, przydatne rzeczy z którymi warto się zapoznać!
Ja jeszcze uwzględniam Ubersuggest i Planner Słów kluczowych Google 🙂