W dniach 13-15 czerwca 2023 roku odbyła się III Interaktywna Konferencja Online, której tematem przewodnim była Promocja Produktu Online. Było bardzo intensywnie, motywująco i pouczająco. Atmosfera wśród uczestników i prelegentów na czacie była wspaniała. Ale zdarzyły się także fakapy. Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj podsumowanie konferencji.

Kto wystąpił

Na konferencji wystąpiło 70 prelegentek i prelegentów, którzy dzielili się swoją wiedzą oraz doświadczeniem w trakcie prelekcji, wywiadów czy paneli dyskusyjnych. To, co przekazywali było przydatne zarówno dla osób, które dopiero startują ze swoim biznesem, jak i dla tych, którzy działają już przez jakiś czas, ale chcą wyciągnąć więcej. A o czym mówili wybrani prelegenci? Zobacz poniżej!

Czas i zabezpieczenie finansowe odgrywają wielką rolę (o starcie biznesu)

Weronika Kutarba-Kruk

Jeśli masz swój produkt online to możesz go za pomocą bloga pokazywać od środka np. rozdział ebooka, przykładowa lekcja z kursu online.

Klaudyna Maciąg

Karuzele wciąż dobrze się sprawdzają. Możecie je puścić nawet jako posty reklamowe, bo na dłużej zatrzymują uwagę odbiorców.

Ewa Popielarz

Najlepszą motywacją i ja to od zawsze stosuje, to jest pokazywanie sukcesów innych kursantów.

Magdalena Pawłowska

Chciałabym, aby kobiety zaczęły myśleć o tym jak jedna drugą może wesprzeć. Bo nie zawsze to musi być od razu wsparcie finansowe, wsparcie na wielu płaszczyznach, to może być powiedzenie: „Słuchaj, jestem z Tobą”.

Joanna Gacek-Sroka

Za blokadą jakiejkolwiek sprzedaży kryją się zwykle dwie rzeczy – są to albo przekonania albo lęki.

Paweł Pawlak

Ludzie jak szukają tutoriali, to szukają nie tylko na YouTubie, ale także właśnie na TikToku.

Agata Jakuszko

Afirmacje są zawsze w czasie teraźniejszym lub przeszłym dokonanym. Nigdy w przyszłym, to jest bardzo ważne. Jak afirmujemy w przyszłości, to to zawsze pozostanie w przyszłości.

Marta Manterys

Facebook nie umiera i nigdzie się nie wybiera. Facebook nadal wyprzedza wszystkie platformy, więc ma się świetnie i będzie miał się świetnie.

Maja Strzelecka

Dla mnie niesamowitym źródłem pomysłów jest moja społeczność, z którą mam bardzo bliskie relacje i dużo z nią rozmawiam. Widzę i reaguje na ich problemy tu i teraz.

Agata Koman

Pierwsza reklama, którą powinnaś ustawić to na promocję swojego lead magnet, a druga reklama to jest na promocję właśnie jakiejś małej mini oferty i trzecia reklama – retargetingowa.

Marta Krasnodębska

Kopiowanie to jedna z największych zmór współczesnego świata, szczególnie świata Internetu i rozwijającej się technologii.

Ilona Przetacznik

Najważniejsza rzecz to systematyczne działanie.

Bartek Popiel

Jak wypowiadali się uczestnicy konferencji

To, co dla mnie ma bardzo dużą wartość, to wypowiedzi Was, uczestników konferencji. To moja motywacja do dalszego działania. Dziękuję Wam bardzo!

Weronika ja się nie dziwię, że tylu uczniów lubi się u Ciebie uczyć – bardzo dobrze wszystko tłumaczysz!

Urszula Nec

Cudna ta prelekcja storytelling, ah rzeczywiście fajne to “narzędzie”! Będę pamiętać. Dziękuję dziewczyny!

Klaudia Yogini

Nie ma się co zastanawiać, to wsparcie od podobnych dziewczyn, z podobnymi wyzwaniami, bardzo jest nam potrzebne

CzarujeSlowami_pl​

Fajnie, że się dzielicie swoimi problemami. To bardzo pomocne i budujące, bo pokazuje, że nie tylko my tak mamy i że można z tym sobie poradzić

Dusia Rz​

Dziękuję za cudowny dzień drugi 

Kachna Kraśnianka​

​Dzięki! To były intensywne 3 dni 🙂

Bożena Lipka Gawlik

Rewelacja i szkoda, że to już koniec

Agnieszka Boryna

Jestem szczęśliwa, że tu byłam. Dziękuję

Wioletta Pecka

Kto pisał o konferencji

Informacje o konferencji pojawiły się w takich miejscach jak:

https://businesswomanlife.pl/interaktywna-konferencja-online-za-nami-relacja/
https://wartoznac.pl/interaktywna-konferencja-online-za-nami-relacja/
https://myvod.io/artykul/interaktywna-konferencja-online-relacja
https://magazynlbq.pl/interaktywna-konferencja-online-za-nami-relacja/
https://www.ikmag.pl/interaktywna-konferencja-online-za-nami-relacja/
https://kobietyprzykawie.pl/interaktywna-konferencja-online-2/
https://ekobietki.pl/interaktywna-konferencja-online-za-nami-relacja/
https://mobiletrends.pl/relacja-z-interaktywnej-konferencji-online/
https://feszyn.com/interaktywna-konferencja-online-za-nami-relacja/

Live z podsumowaniem konferencji Promocja Produktu Online

29 czerwca 2023 r. przeprowadziłam live, na którym podsumowałam III Interaktywną Konferencję Online Promocja Produktu Online. Bardzo się stresowałam, bo opowiadałam nie tylko o blaskach, dobrych stronach organizacyjnych, ale też o tym co nie wyszło, o fakapach. I o tym, co z moją ekipą poprawimy przy organizacji następnej edycji konferencji. Poniżej możesz zapoznać się z podcastem z tego spotkania, a jeszcze niżej z transkrypcją:

Transkrypcja live z podsumowania konferencji Promocja Produktu Online

Halo, halo, witajcie, tu Ola Gościniak z bloga Jestem Interaktywna. Czy mnie widać? Czy mnie słychać? Zaraz zaczynamy. O, widzę, że się już tutaj zbieracie. Ania, Klaudia, Kasia, Joanna, Gaba, Klaudia, Bajery Eli, Joanna. Witajcie serdecznie, bardzo się cieszę, że tutaj dzisiaj ze mną jesteście, bo nie ukrywam, tym dzisiejszym spotkaniem, tym dzisiejszym nagraniem się trochę stresuje. Nawet jeśli by nie powiedzieć, że sporo się stresuje z tego powodu, że będzie bez lukru, będzie transparentnie, będzie bardzo, bardzo szczerze i to jest dla mnie bardzo, bardzo ważne. O, już mówię, o czym będzie na tym spotkaniu.

Jak w miesiąc zarobiłam 200 000 zł

Chciałabym powiedzieć wam o tym, jak w miesiąc zarobiłam 200 tysięcy złotych i ile mnie to kosztowało. Będzie to podsumowanie konferencji, Promocja Produktu Online, bo właśnie jej kampania trwała miesiąc i w ramach tej kampanii miałam tyle przychodu. Już tutaj sobie Excela odpalam, żeby podać dokładną kwotę 223 tysiąca. Także niezła, niezła kwota i dzisiaj chciałabym Wam o tym opowiedzieć. Zacznę od tego, żeby pokazać wam pulpit, więc proszę dajcie mi znać, czy widać mnie oraz pulpit. Chyba o, tak będzie wygodniej, będę mniejsza, żeby było więcej tutaj widoczna i jeśli jest wszystko dobrze, no to zaczynamy. I przede wszystkim chciałabym wszystkim dziewczynom, które ja tutaj widzę na czacie z paczki podziękować za waszą obecność i za wsparcie. I tutaj pytacie czy będzie nagranie, tak będzie nagranie. Z tego spotkania też powstanie podcast, bo czuję, że jest to na tyle istotna sprawa, że może się przy kampaniach przydać niezależnie od tego, co będziecie tworzyć. Czy to będą jakieś produkty wirtualne, fizyczne, czy może też chcecie konferencję zorganizować, to wierzę, że ten materiał będzie dla was bardzo, bardzo przydatny. Bo będę tutaj mówiła zarówno o rzeczach, które wyszły jak i o fuck-upach, o tym jakie były dokładnie przychody. Dokładnie mam przed sobą tutaj konkretne excele, na których ja bazowałam przy stworzeniu tej kampanii całego przedsięwzięcia, konferencji, więc zobaczycie też jakie to są koszty, żeby coś takiego przygotować. I chciałabym wam to tutaj dzisiaj dokładnie pokazać, więc będzie naprawdę ciekawie.

Dobra, lecimy. Jak w miesiąc zarobiłam te 200 tysięcy złotych? Chodzi o konferencję, Promocja Produktu Online, która miała miejsce w czerwcu. Idea tej konferencji jest taka, że jest to wydarzenie, podczas którego każdy wyciągnie coś dla siebi. Niezależnie od tego na jakim jest etapie, czyli zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych. Itak naprawdę jest to też docenienie społeczności interaktywnych osób, żeby w jednym miejscu w przystępnej cenie zaproponować naprawdę najlepszych ekspertów, ekspertki z branży, które podzielą się tym, w jaki sposób osiągać świetne rezultaty. Na tej konferencji było 70 prelegentek, prelegentów i część była wywiadów, które ja nagrywałam wcześniej. Powiem wam, że nie bez powodu taki sukces był finansowy tej konferencji, bo ja wyciągnęłam bardzo dużo strategii właśnie z samych tych wywiadów z prelegentami, z ich wskazówek. Jeśli chodzi o porównanie do zeszłorocznej konferencji, w zeszłym roku konferencja, edycja 2022 przychodu miałam 140 tysięcy, w tym roku 235, prawie 100 tysięcy więcej, a przy kosztach do tego dojdziemy. Co jeszcze bym chciała wam powiedzieć, mieliśmy w tym roku prawie 2 razy więcej prelegentek, prelegentów 70, partnerów, patronów medialnych też znacznie więcej niż w zeszłym roku.

Organizacja konferencji

W porównaniu do zeszłorocznego zespołu w tym roku w zespole konferencji tak naprawdę było mniej osób. Jeśli chodzi o konferencję to przygotowałam ją ja i Natalia, bo ja project managerka, w dwie osoby przygotowałyśmy. Wspierała nas Kasia, która być może jest tutaj na żywo, jeśli tak to Kasia pokaż się. Kasia jest z interaktywnej paczki i Kasia nas wspierała copywritersko przy pisaniu różnych notatek prasowych, artykułów związanych z konferencją. Z doskoku jeszcze była Ewelina, która jest moją PR menadżerką, ale o jest Kasia na żywo, super. Kasia jeśli jeszcze robiłaś coś o czym tutaj nie wspomniałam to możesz też napisać na czacie jakimi rzeczami się dodatkowo zajmowałaś. Jeszcze z doskoku jest Ewelina, ale u Eweliny mam wykupione takie całoroczne wsparcie PR i w ramach tego wsparcia też wspierała przy konferencji przy patronatach medialnych. I tak naprawdę to jest cały zespół konferencji. Całą tą konferencję stworzyłam ja. Natalia jako project menadżerka zajmowała się komunikacją z prelegentami i osobami które na przykład organizowały nagrody, mailami się zajmowała. Główne rzeczy jakimi się Natalia zajmowała. I jeszcze Imker wysyłał paczki. O jest Natalia tutaj na Instagramie. Także tak wygląda ten zespół.

Jeśli chodzi o harmonogram to przygotowania do konferencji już jeśli chodzi o termin to już było wcześniej wszystko uzgodnione. Takie poważne przygotowania zaczęły się w marcu dosyć niefortunnym dla mnie momencie kiedy złamałam nogę. Ja jeszcze nie będę mówiła co wyszło co nie wyszło o tym będzie później. Zaczęłyśmy z dziewczynami przygotowania w marcu, ale mnie wycięło na kilka tygodni i dużo tutaj zorganizowała w tym momencie Natalia, która też organizowała konkurs na prelegentów. Praktycznie wszystkimi mailami się zajmowała. O tutaj dziewczyny piszą szczena na podłodze. Krzysztof mówi że Natalia to ptak. Natalia po prostu jeśli chodzi o organizację taką rozmowę z ludźmi do pilnowania terminu żeby wszyscy wszystko wysłali w terminie to po prostu Natalia wymiata serio. Krzysiek mówi że tak Imker wysyłał paczki. O i Kasia jeszcze z Natalią też się na zmianę opiekowały czatem w trakcie konferencji. Tak i jeszcze tutaj wspierały mnie na czacie żebym nie była sama. Także zobaczcie zespół nie był duży. Oczywiście jeszcze tutaj w samą tą konferencję też były zaangażowane różne takie firmy partnerzy, u których na przykład zamawiałam piórniki, Props, albo zamawiałam zakreślacze, albo stworzenie długopisów, ołówków. To są też takie na zlecenie ale jeśli chodzi o taki core całej tej naszej drużyny to ja, Natalia i Kasia nas wspierała i na czacie. Ok, także tutaj te kwestie organizacyjne są omówione jak to wyglądało. Jeśli macie jakiekolwiek pytania zadawajcie mi na czacie bo mi zależy też żeby wam odpowiedzieć jak najwięcej pytań. I teraz kolejna rzecz.

Jak wyglądał zarobek w trakcie konferencji Promocja Produktu Online?

Przejdźmy może do, zacznę może od zarobku. Przygotowałam tutaj tego konkretnego Excela, którego bym chciała wam pokazać. On nie jest jakoś wielce skomplikowany ale mi on wystarcza. Tutaj w tym Excelu ja po prostu mam po prostu wszystko, co roku dodaję kolejną kartę i sobie robię rozpiskę. W 2022 wam nie będę pokazywać bo też jeszcze tam są nazwy firm i konkretne kwoty sponsorów i tego bym chciała pokazywać. Ale dla porównania wam powiem, że koszty tegorocznej edycji to było 68 tysięcy złotych netto plus obsługa za te 3 miesiące PR to około tam 7 i pół tysiąca złotych ale ja mam taką stałą obsługę wykupioną roczną więc ja tu tego kosztu nie dokładam do kosztów konferencji. Mogłabym ale nie dokładam, bo to po prostu w skali roku ja się rozliczam. I podatki na ten moment zapłaciłam 12 tysięcy podatków czyli to jest dodatkowo do tych 68 tysięcy. Tak dodatkowo i liczę, że jeszcze około 8 tysięcy za czerwiec zapłacę, bo zobaczcie jeszcze bilety były w czerwcu sprzedawane a jeszcze czerwiec mam nierozliczony. Niemniej jednak myślę że to jeszcze dojdzie te 8 tysięcy czyli myślę że będzie około 20 tysięcy złotych podatków.

Jeśli chodzi o kwestie podatkowe to też wam powiem w jaki sposób to wygląda. Ja jestem na ryczałcie i jestem VATowcem, czyli koszty które mam tutaj ja sobie VAT od tych kosztów odliczam od VATu, który płacę. I z tego powodu te koszty dosyć duże są i ja mam koszty oprocentowane 23 procent a przez to, że jestem na ryczałcie ja podatek dochodowy płacę albo 8,5 procent albo 5 procent jeśli chodzi o chyba tam 5,5 jeśli chodzi o ebooki i książki, które były też częścią konferencji. To z tego powodu generalnie koszty mi większość VATu zbiły po prostu i dlatego te moje podatki są tak niewielkie, bo w tych podatkach jest głównie podatek dochodowy, który jest w moim przypadku nie do zbicia, no bo jestem na tym ryczałcie. Jeszcze tutaj robię małą gwiazdkę to nie jest porada prawna nie jestem prawnikiem tak czyli czyli to nie jest moja porada, że u was w waszym przypadku będzie się to opłacało. Ja mam jestem po rozmowach z doradczynią podatkową mamy konkretnie co roku się widujemy jasno sobie przeanalizujemy moje koszty moje przychody i w moim przypadku ja nie mam dużych kosztów działalności, mam niewielkie koszty. W moim przypadku ten ryczałt i bycie VATowcem się najbardziej opłaca i dzięki temu podatków nie płacę dużych, bo tam też w ebookach są mniejsze te podatki. Jeśli chodzi o bilety. Pewnie mogłabym zrobić coś takiego, że ze względu na to, że tam było dużo książek dużo ebooków jakichś workbooków, że całość by była jak ebooki traktowana, ale to nie jest na moje nerwy żeby podpadać urzędom skarbowym. Więc u mnie w biletach po prostu było to jasno wyszczególnione, czyli na fakturach osoby, które kupowały bilety było wyszczególnione ile jest za workbook ile jest za materiały wideo i wszystko było z innym VATem ze względu, że materiały wideo mają inny VAT inny podatek dochodowy w przypadku ryczałt. To ja po prostu to robiłam na takie zasadzie, że były te osobne pozycje i osobne podatki. Dzięki temu dzięki temu po prostu to było też miarodajne, ale dzięki temu też, że to było rozszczególnione mogłam tak zrobić że część biletu właśnie to są te produkty te ebooki te książki i tak dalej z niższymi podatkami a część to są te materiały wideo z tym podatkiem VAT 23 procent, a tam na tym ryczałcie bodajże 8 i pół jest.

Także tak to w moim przypadku wygląda więc zobaczcie jak na 200 tysięcy tam 23 tysiące złotych 20 tysięcy podatków to jest naprawdę fajna fajna sprawa w przypadku tej mojej działalności. Tak czyli zobaczcie mamy te 20 tysięcy podatków około tam 68 tysięcy kosztów na ten moment czyli jeśli ja dobrze liczę około 150 tysięcy złotych na ręk. Ja już sobie 100 tysięcy wypłaciłam czyli na rękę mi wyszło na pewno 100 tysięcy i te 50 tysięcy tak naprawdę ja będę dopiero po tym rozliczeniu podatkowym wiedziała.

I teraz wam jeszcze powiem jedna rzecz ta cena to nie jest cena za bilety biletów się sprzedało niecałe 700, z czego tam 500 coś było biletów premium i to nie jest kwota za te bilety te, które tutaj widzicie z tego powodu z tego powodu, że ja tu jeszcze te rozliczenia dodałam rzecz, którą ja sprzedawałam na samej konferencji a mianowicie Interaktywną Paczkę i w ramach konferencji dołączyło do interaktywnej paczki 200 osó. I słuchajcie jeśli chodzi o interaktywną paczkę to te 200 osób wykupowało dostęp 3 miesięczny za 99 zł i ja tak naprawdę na tej konferencji zarobię jeszcze więcej bo teraz te osoby prawdopodobnie nie wszystkie z nich ale część z nich po tych trzech miesiącach. Po tych trzech miesiącach odnowi tą interaktywną paczkę na kolejny kwartał za 99 zł, także to jest jeszcze taki dodatkowy zarobek w czasie w ramach tej Interaktywnej Paczki. Oprócz tego w tym roku od sponsorów miałam 15 tysięcy złotych brutto tam 12 z hakiem netto i to też to nie jest wliczone tutaj w to czyli to jest jeszcze dodatkowo czyli by było brutto 238 tysięcy. Poczekajcie równa się to plus to będzie kwota brutto no prawie 240 tysięcy i tak to wygląda. Tak jak mówiłam sprzedało się prawie 700 biletów, ponad 500 było premium czyli tymi z paczkami.

Inne koszty

Jeśli chodzi o afiliację. W afiliacji, czyli prelegenci mieli ofertę taką, że oni sprzedają bilety i dostają 50 procent z zysku z tych biletów i z prelegenci sprzedali z tych 700 biletów 247 czyli zobaczcie. Muszę sobie to policzyć, bo jest już za późno żebym w głowie odejmowała takie takie liczby ale to jest dobrze ręcznie bo to jest 247 no czyli ja osobiście sama sprzedałam około 450 biletów. Zresztą resztę sprzedali resztę sprzedali prelegenci. Na 70 prelegentek i prelegentów 28 mimo zapewnień nie zrobiło nic promocyjnie żadnego story żadnej żadnej takiej akcji promocyjnej nic. Także ja tutaj też dobra do wniosków jeszcze przejdę. Kolejna rzecz koszty project managing tutaj możliwe, że jeszcze będzie będzie więcej, bo też czerwiec nie jest zamknięty. Montaż dwa tysiące złotych tych materiałów, wysyłki około 10 tysięcy złotych, długopisy ołówki prawie tysiąc złotych zapłaciłam to są kwoty netto, druk workbooka to było trzy i pół tysiąca złotych. Następnie wirtualna asysta około czterech tysięcy złotych, na reklamy poszło około siedmiu tysięcy złotych na nagrody konferencyjne zapłaciłam około tam tysiąca złotych. Jeszcze zwiększenie clouda, czyli hostingu podniesienia trzysta złotych. Zakreślacze kosztowały osiemset złotych, piórniki i ponad pięć tysięcy złotych zapłaciłam za te piórniki, które poszły do pierwszych trzystu osób, chyba trzystu osób. Na afiliację czyli te pięćdziesiąt procent zysku dla prelegentów poszło osiemnaście tysięcy złotych, ale pamiętacie afiliacja to jest taki koszt, który tak naprawdę ponosi się dopiero jak się sprzeda, czyli już się zarobi. Więc to jest piękny koszt. Potem książka Słodkiego, która szła do pierwszych tam dwustu osób zapłaciłam za nią cztery tysiące siedemset złotych i książki Marcina Osmana tam około pięciuset złotych, bo z Marcinem się w ten sposób rozliczyliśmy. No i tutaj już o podatkach, PR mówiliśmy także słuchajcie tak to wygląda z rzeczy które bym chciała jeszcze wam tutaj. Bartek jeszcze tutaj pisze że czyli w tym jeszcze dwadzieścia tysięcy z interaktywnej paczki czyli zatem około dwieście tysięcy za bilety tak około dwieście tysięcy myślę że tam za bilety wyszło.

Promocja Produktu Online
Raport sprzedaży z konferencji Promocja Produktu Online

Raport sprzedaży z konferencji Promocja Produktu Online

Chcę Wam pokazać raport sprzedaży jak wyglądał. Zobaczcie bardzo niestandardowo, bo zazwyczaj raporty sprzedażowe są wann. W moim przypadku one zazwyczaj przy konferencji przypominają tiarę. W zeszłym roku przy konferencji podobnie to wyglądało. Pierwsze trzy dni to była najpierw otwarta sprzedaż taka dla prelegentów, bo prelegenci mieli bezpłatne bilety regula,r ale jakby chcieli te paczki konferencyjne, to mogli wziąć bilety premium za 98 złotych. Tutaj byli prelegenci, bo tam wiecie były książki, które tak naprawdę były całkowicie moim kosztem.

Następnego dnia mogła zakupić Interaktywna Paczka, potem newsletter kolejnego dnia, a tego dnia osoby które brały udział w badaniu i kolejnego dnia już była tutaj sprzedaż otwarta. Ja tak sobie podzieliłam, żeby serwera też nie zarąbać na otwarciu sprzedaży, tak jak było przy Interaktywnej Paczce. I tutaj tak naprawdę ja dalej cisnęłam ze sprzedażą, ale to pojedyncze sztuki biletów się sprzedawały i tutaj był ostatni dzień niskiej ceny bilet. Tutaj już od tego dnia tutaj przedłużyłam tam o kilka godzin sprzedaż następnego dnia a tutaj już była cena podniesiona cena była podniesiona o 30 złotych czyli też nie dużo ją podwyższała. Co tutaj było 8 czerwca a wiem tu się kończyły paczki chyba z workbookami jeśli dobrze pamiętam. Tak paczki z workbookami ostatni dzień czy wysyłek ostatni dzień wysyłek chyba, żeby przed konferencją zdążyły przed Bożym Ciałem.

No i tutaj dzień przed konferencją jeszcze była sprzedaż, a tu już ruszyła sprzedaż Interaktywnej Paczki w trakcie konferencji. Tutaj był ostatni dzień możliwości dołączenia do Interaktywnej Paczk. A tutaj jest jeszcze ten ostatni pik, ostatnie możliwości dołączenia do powtórek z paczkami z kilkoma książkami. Także tu jest jeszcze ostatni pik powtórek nagrań. Także słuchajcie tak to wygląda jeśli chodzi o rozliczenia. Kinga mówi że w jaki sposób rozliczasz afiliację na zasadzie refakturowania z prelegentami. To chyba to nie jest refakturowanie z mojej wiedzy, po prostu faktury mi wystawiają kosztowe za promocję konferencji. Dla mnie kosztowe tak i dla nich się rozliczam i teraz będę się tam rozliczała z nimi 5 lipca. Tak bo poprosiłam żeby teraz do końca czerwca wystawili mi te faktury z terminem do 5 lipca, bo wiecie ja lubię pracować w blokach i 5 lipca to jest po prostu dzień który ja usiądę i te wszystkie tam trzydzieści czy ileś tam tych faktur będę hurtowo po kolei opłacać, bo tak inaczej to bym traciła niepotrzebnie czas a ja nie lubię marnować czasu.

Jakie inne koszty pojawiły się przy organizacji konferencji Promocja Produktu Online?

No i teraz jakie koszty ile rzeczywiście zarobiłam no to powiedziałam czyli tam około 150 tysięcy na rękę dla mnie plus co te trzy miesiące jeszcze osoby z paczki będą odnawiać subskrypcja. No ale jeszcze inne koszty. No inne koszty takie że myślę że zdobyłam trochę więcej siwych włosów niż mam przy organizacji tej konferencji i też o fuck upach wam za chwilę przy podsumowaniu trochę więcej powiem o rzeczach, które sprawiły że te siwe włosy się w moim przypadku pojawiły.

No i słuchajcie inne koszty w przypadku tego typu kampanii to zawsze będą koszty w stylu, że przez dwa miesiące zamiast gotowania miałam catering dietetyczny opłacony. Dla siebie, Aga w przedszkolu, mąż sobie radził i też wiadomo że musiałam gdzieś tam więcej popracować, ale jakkolwiek starałam się żeby to było wtedy kiedy Aga jest w przedszkolu. Aczkolwiek początek tej kampanii nie był łatwy, bo generalnie większość maja, większość kwietnia Aga była w domu, więc większość rzeczy po prostu organizowałam na jej drzemce w ciągu dnia, a resztę się zajmowałam Agą. No była też zaangażowana w dni, które miałam na to przestrzeń teściowa w ciągu dnia jak Aga nie była w przedszkolu. Natomiast jeśli chodzi już o sam czerwiec, no to byłam w stanie pracować wtedy, kiedy Aga była w przedszkol. Już po godzinach nie pracowała. Z wyjątkiem były trzy wieczory i to był wieczór kiedy był ostatni dzień niskiej ceny biletów wieczór przed konferencją, bo wtedy jeszcze bardzo dużo osób dzień przed konferencją kupowało bilety i jeszcze ,a wieczór ostatni dzień naboru do interaktywnej paczki, bo bardzo bardzo dużo było problemów z płatnościami subskrypcyjnymi i dużo osób zostawiło to niestety na koniec. Także to były takie trzy wieczory, ale w moim przypadku to wyglądało, że po prostu siedziałam sobie przy komputerze, siedziałam do północy i nadzorowałam robiąc sobie w międzyczasie jakieś tam inne rzeczy i to są rzeczy, które ja zawsze to są wieczory które ja zawsze już sobie wcześniej blokuję. Zdaję sobie z tego sprawę i tak to wygląda są to minusy, że w trakcie pracy jest więcej jest ona bardziej natężona natomiast. No pamiętajcie ja jestem osobą, która stara się nie pracować więcej niż 5-6 godzin w ciągu dnia więc nawet przy tej kampanii na początku nawet było mniej. Dopiero teraz ten czerwiec był taki natężony, kiedy Aga zaczęła chodzić do przedszkola no to wtedy rzeczywiście już tutaj więcej rzeczy mogłam popracować. Także to są koszty z którymi ja się liczę, ale dzięki temu, że świetny mam zarobek na tej konferencji, teraz będzie mogło być mniej na zewnątr. Będę schowana w Interaktywnej Paczce, będę schowana też w mentoringu, który zresztą teraz rusza dla moich absolwentek akademii WordPressa i to jest dla mnie fajne, bo spędzę najbliższe dwa miesiące najbliższe dwa miesiące spędzę nad jeziorem z rodziną i nad morze też dwa razy pojedziemy.

No także tak to wygląda, więc wydaje mi się, że te inne koszty no jeszcze sama organizacja konferencji wtorek, środa, czwartek, konferencja była organizowana. Aga na szczęście poszła do przedszkola kiedy konferencja była no i teściowa ją około tam tej 15 z przedszkola odbierała, szły na plac zabaw i po 17 tutaj wracały, kiedy konferencja była zakończona także to też jeszcze było takie zaangażowanie babci w trakcie konferencji. Także tak to wyglądało no i teraz tak wnioski ja patrzę jaki mamy czas dobry czas i dobry czas mamy słuchajcie jeśli macie o Bartek pyta czy ładne kilka tysięcy poszło na catering. Wiesz co około dwóch tysięcy poszło myślę, że około dwóch tysięcy, bo ja też nie miałam, że ona ciągiem dwa miesiące miałam ten catering dietetyczny. Ta też mam ten catering dietetyczny na takiej zasadzie, że ja sobie bookuję go od poniedziałku do środy i generalnie ja i tak nie przejadam tego wszystkiego, bo nie na wszystko mam od razu ochotę albo sobie jeszcze jakieś kanapki zrobię i tak dalej więc ja potem i tak przez cały tydzień przejadam to z trzech dni także też u mnie to nie wychodzi aż tak dużo

Ewaluacja konferencji Promocja Produktu Online

Dobra teraz wnioski jeśli chodzi o wasze oceny słuchajcie zrobiłam ewaluację konferencji. Muszę sobie tu ustawić ten arkusz tak, żeby maile się i dane osobowe nie pokazały. Czekajcie żeby tu wtopy nie zrobić na live’ie. Zobaczcie jeśli chodzi o oceny konferencji to 36 osób oceniło ją na 6, 14 na 5 z 50, które zagłosowały. Niestety więcej tutaj nie udało mi się zabrać i tylko jedna osoba na czwórkę oznaczyła także po prostu jesteśmy ponad pięć i pół chyba jeszcze nie przeliczyłam tutaj dokładnie. Praktycznie same szósteczki tutaj wchodziły jeśli chodzi o kwestie związane z organizacją tutaj piękne opinie wchodziły, a tutaj jeszcze konkretne oceny dla konkretnych prelegentów są to już nie będę się aż tak rozdrabniać, bo to też jest dla mnie informacja, których prelegentów za rok dla was zaprosić. Też będę to sprawdzała na podstawie jak ci prelegenci się zaangażowali w promocję i też jak wy je oceniliście, czyli te dwie rzeczy będą brane pod uwagę.

Jeśli chodzi o organizację wydarzenia to też zobaczcie jakie tutaj fajne oceny, czyli większość osób na szósteczkę oceniało tak, bo tutaj różowe to jest. że nie dotyczy. że ktoś nie miał tego workbooka kolejna rzecz tutaj tutaj są pytania otwarte co mogłabym zmienić no tutaj jeśli chodzi o kwestie czy są przerwy to są zawsze zdania podzielone. Niektórzy uważają, że przerwy tak, przerwy nie zazwyczaj pół na pół jest, ale mam pewnie wniosek, który zrobię w przyszłym roku. Słuchajcie 80% osób napisało, że weźmie udział w przyszłym roku a 18 na razie, że nie wie zaledwie jedna osoba napisała, że nie – to pewnie ta, co czwórkę wystawiła. W przyszłym roku zagłosowaliście konferencja będzie 11-13 czerwca to jest podobnie jak w tym roku. Tylko w przyszłym roku Boże Ciało wypada 30 maja, czyli będzie jakby tydzień później niż teraz po Bożym Ciele. Zobaczcie to czy konferencja była warta swojej ceny 18 osób 37% cena adekwatna do wartości, 52% konferencja znacznie przewyższała cenę zobaczcie to no. Tutaj dni tematyczne jeszcze wybieraliście. Tu jeszcze czekajcie o tu jest fajna jaką najważniejszą myśl wyniesiesz z konferencji, że wszystko jest możliwe tylko trzeba odrzucić blokady, lepiej zrobić niedoskonale niż perfekcyjnie zaplanować że się da, że warto się ośmielić i po prostu działać, starać się wykorzystywać to, co się ma, aby wierzyć w swoje talenty, ufać ludziom, zrobię to co zaplanowałam, odwagą dużo zadziałam uwierzenie, że jestem specjalistką w swojej dziedzinie , zacząć jeść tort po okruszku ale przeć do przodu, wdrażaj i działaj takie spotkania mają moc, nie muszę umieć na 10, mogę na 4 trzeba się wziąć do roboty, że warto współpracować, że warto działać, że warto wkładać serce w to co robimy. Takie myśli wyniesiecie z tej konferencji. Mi się tutaj serce raduje jakie widzę takie rzeczy.

Co się udało, a raczej na co zapracowaliśmy

Zacznę wam opowiadać co się udało. Chociaż może powinnam powiedzieć na co zapracowałyśmy, a co należy poprawić. Z rzeczy, które na tej konferencji zapracowaliśmy, zapracowałyśmy to niesamowita energia, niesamowici ludzie, niesamowite niesamowicie też prelegenc. To, co według mnie fajnie wyszło to fajna wyszła agenda. Zresztą wy też tam w opiniach piszecie starałam się tą agendę tak ułożyć, żeby były te dni tematyczne, ale żeby też wam robić, że jest raz wywiad, raz prezentacja, raz panel dyskusyjny, żeby było takie urozmaicenia. Myślę, że w tym roku też świetnie się sprawdziły oczywiście, że teraz nie mogę tego znaleźć myślę, że w tym roku się świetnie sprawdziły te workbooki drukowane, które dostawaliście. Wykupiły się wszystkie 500 sztuk było do tych pakietów premium także to wyszło supe. Cieszę się, że w tym roku zdecydowałam się wydać je jako papierowe, bo też fajnie to zadziałało promocyjnie. Ja widziałam jak wy dostawaliście te paczki i robiliście zdjęcia tych paczek i u góry leciał workbook z tytułem konferencji. Wy zaczęliście te paczki dostawać właśnie tam w piątek przed konferencją, dzień przed konferencją i z tego taki duży był pik sprzedażowy dzień przed konferencją, bo tak naprawdę uczestnicy konferencji nie zrobili roboty wrzucając zdjęcia tych workbooków. Także to wyszło super no a też przede wszystkim to było bardzo jakby to powiedzieć słowami zabrakło przydatne.

To, co fajnie wyszło to konkursy na konferencji z nagrodami, że byli opiekunowie tych nagród i też paczka fajne nagrody zrobiła. W ogóle zaangażowanie paczki w konferencję było super. To, co było inaczej w porównaniu do zeszłego roku w zeszłym roku na konferencji ja otworzyłam okno sprzedażowe do Interaktywnej Akademii WordPressa i uważam, że to był błąd. Interaktywna paczka jest znacznie lepszym produktem, który mogę pokazać, zaprezentować na konferencji i zaprosić, bo to jest właśnie takie konferencja jest docenieniem społeczności, a w paczce jest ta społeczność. Także myślę, że to będzie w zeszłym roku też powielone. Interaktywna Akademia WordPressa w zeszłym roku tam na konferencji też dołączyło sporo osób tam chyba około setki potem jeszcze ponawiałem kampanię miesiąc później, ale teraz ja uważam, że kampania Akademii WordPressa to, że jej będzie pod koniec sierpnia będzie lepszym rozwiązaniem. Jeszcze to podsumuję.

Świetnie wyszedł konkurs na prelegentów zgłosiło się mnóstwo osób. Łącznie zrobiły zasięgu strony konferencji na 20 tysięcy osób. Do 20 tysięcy osób, które wcześniej mnie nie odwiedzały dotarła strona konferencji właśnie przez to, że prelegenci, potencjalni prelegenci się zgłosili do tego konkursu i namawiali do głosowania na siebie. Ja potem też mogłam reklamy remarketingowe rozszerzyć do osób, które się dowiadywały. Mówicie tutaj workbooki super, drukowane workbooki to był strzał w dziesiątkę. Też tak uważam.

Kolejna rzecz, która wyszła świetnie w tym roku. W tym roku przygotowałam szablon dla prelegentów szablon taki w Canvie, żeby mogli przygotować swoje prelekcje, żeby wyglądały one spójnie i zrobiłam je w kolorze turkusowym i wydaje mi się, że to wyglądało bardzo ładnie. W tamtym roku tylko ja miałam szablon konferencyjny i on był granatowy ale przez to, że strona konferencji była granatowa mój szablon był granatowy to się tak naprawdę okno z wideo zlewało z tłem. W tym roku zmieniłam to na kolor turkusowy, kolor mojej marki i też prelegentom wysłałam i byłam bardzo pozytywnie zaskoczona, że większość prelegentów rzeczywiście ten szablon użyła. Ja pamiętam jak mi na priv wiele osób pisało, że Ola ty nawet im szablon zrobiłaś, a wiecie ja ten szablon po prostu miałam, bo to jest, który ja używam do swoich prelekcji i po prostu go wysłałam, więc to w ogóle nie była żadna praca do mnie. Tylko kwestia, że Natalia razem z wiadomościami ten szablon do Canvy wysyłała, więc to wyszło też fajnie.

Jeszcze fajna rzecz co byłam zadowolona ze zmiany w tym roku. A mianowicie w zeszłym roku były konkursy wiedzowe na końcu i ja się pokazywałam na tych konkursach, więc przez to, że codziennie miałam loki wcześniej w nagraniach, to potem jeszcze nie dość, że konferencję musiałam ogarniać. Byłam totalnie zmęczona, to jeszcze na dodatek musiałam rano wstawać i kręcić loki. Ja miałam tego dosyć. W tym roku na konkursie już się nie pokazywałam pożegnałam się na nagraniach wcześniej i już się nie pokazywałam, więc nie miałam presji jak ja to wyglądam i to było dla mnie super. W zeszłym roku ja też na konferencji na czacie byłam sama i myślałam, że ja jajo zniosę, bo sama obsługiwałam czat i w tym roku mnie dziewczyny wspierały dziewczyny się wymieniały najpierw była Kasia do kiedy mogła potem się wymieniała na Natalię i powiem wam, że to był dla mnie ogromny oddech, bo mogłam też więcej czerpać samej tej konferencji, dyskutować z wami i tak czuć się, że też z takiej dobrej energii a nie tylko, że boże nie odpowiem wszystkim co mnie też bardzo bardzo stresowało w zeszłym roku.

Dobra, co tu jeszcze fajnie wyszło. Fajnie wyszły live z prelegentami dzień przed konferencją, ale w przyszłym roku zrobię pewną zmianę. A mianowicie teraz to wyglądało tak, że robiliśmy takie krótkie 15 minutowe live jeden po drugim i tych live’ów miałam chyba z 10 od rana w poniedziałek przed konferencją. I to wyszło fajnie, bo też fajnie promocyjnie to zadziałało. Aczkolwiek ja musiałam co 15 minut się przełączać między kolejną osobą, gdzie ona jest na Instagramie i w ogóle itd., i to było dla mnie trudne. Wprzyszłym roku zrobimy to inaczej. Ja zrobię jedną długą transmisję dzień przed konferencją na moim Instagramie i prelegenci jeden po drugim będą się dołączać i to będzie taka wiecie kilku godzinna wielka transmisja dotycząca konferencji. Taki trochę wiecie big brother od zaplecza jak wygląda dzień przed konferencją, że zapraszam prelegentów po kolei o czym pogadamy jutro itd. Potem ja będę odpisywała na przykład na jakieś wiadomości itd., więc taki pomysł jest na przyszły rok żeby troszeczkę to zmienić.

Fajnie wyszło to, że dzień wcześniej przed konferencją był też taki live, takie spotkanie testowe, gdzie omawialiśmy narzędzie do konkursu. Pokazywałam gdzie wszystko jest, bo też czułam, że mniej osób dzięki temu się gubi, więc to wyszło też fajnie.

Czas na fuckupy

Dobra, to teraz wlecimy w fuck upy. No największy fuck up konferencji, z którego z którego mój kochany mąż wyratował nas. To jest trzeci dzień konferencji kiedy nagle nam przestał działać głos w trakcie konferencji. Ja byłam tak zestresowana, że ja ze stresu zaczęłam latać do łazienki. Sama bym tego nie naprawiła, po prostu mój organizm zaczął tak, to się nazywa psychosomatycznie reagować, i powiem wam, że ja bym zamknęła konferencję gdybym była sama, bo nie dałabym rady tego naprawić, bo się tak zaczęłam po prostu trząść i źle reagować. Na szczęście mój mąż działa w branży wideo, jest programistą w ogóle w dziale, który się zajmuje właśnie jak to mądrze nazwać fakapami związanymi ze stronami, które działają dla klientów właśnie w branży wideo. Dla niego to jest chleb powszedni, że coś przestało działać, coś się wysypało, a tutaj tysiące osób oglądają jakiś nie wiem ważny mecz, jakieś ważne wydarzenie itd. Więc wiecie dla niego te kilkaset osób, które było tutaj na żywo to to był pikuś, więc on po prostu sobie usiadł do tego laptopa, dobra no to tu sprawdzimy to, tu to dobra to tak to naprawimy i słuchajcie i on z tym swoim opanowaniem po prostu usiadł naprawił to i konferencja po 12 minutach została wznowiona i leciała dalej. Także to był taki chyba największy fakap, który mnie bardzo stresował, co był o tyle zabawny, że to był dzień, który zaczęliśmy od tego od mojej prelekcji, na której mówiłam, że najbardziej nas przed działaniem blokuje perfekcjonizm i to, że coś może pójść nie tak i akurat tego dnia z samej konferencji też poszło nie tak. Tutaj piszecie brawa na męża, dziękujemy mężowi za uratowanie Oli i Konfy, dokładnie także to po prostu były bardzo stresujące 12 minut dla mnie i to było niesamowite po prostu jak też mój mąż tutaj wkroczył po prostu i naprawił wszystko po prostu także to było coś niesamowitego i to był taki największy fakap z fakapów.

Jeszcze były dwie rzeczy, które mnie bardzo bardzo stresowały paczki konferencyjne. Kiedy bookowałam, kiedy robiłam terminy wydruku workbooków, robienia nadruków na długopisach, ołówkach zrobiłam jeden mały błąd. Nie spojrzałam w kalendarz, żeby zobaczyć kiedy jest Boże Ciało i wszystko miałam dopięte co do dnia, jeśli by tego Bożego Ciała nie było, żeby do was przyszły paczki w poniedziałek dzień przed konferencją. I powiem wam tak, że potem się okazuje, że jest Boże Ciało i że drukarnia nie ogarnie firma, która tutaj robiła nadruki nie ogarnie i słuchajcie, ja stawałam na rzęsach, na telefonie żeby jednak po prostu poprosić, żeby no tutaj jest konferencja, ludzie czekają no nie mogą tych workbooków dostać w środę, konferencja się zaczyna we wtorek. Do firmy, która robi te nadruki już wysyłałam 6 wielkich czekolad milka, po 15 zł każda, wstrzymali produkcję innych rzeczy, żeby tysiąc długopisów i ołówków zrobić wcześniej. Tutaj też wygadałam Imker, mamy tutaj Krzysia Bartnika z Imkera, który też dziewczyny tam z magazynu stawały na rzęsach dostawały po prostu. Słuchajcie one czekały na te workbooki, na piórniki też z propsa, czekały, ale te workbooki były ostatnie i słuchajcie, one już sobie przygotowywały te 200 tych przesyłek pierwszych 300 sobie pobookowało i tylko czekały na kuriera, który przyniesie workbooki, żeby już potem na każdym z tych przesyłek poukładać tylko te workbooki i tego samego dnia wypuścić, którego workbooki dostały także tutaj obsługa Krzyśka Bartnika dziewczyn z Imkera jest niesamowita po prostu. Dzięki temu okazało się, że część z was nawet w piątek przed konferencją dostawała dostawała te rzeczy, ale powiem wam, że to był tak naprawdę stresujący tydzień, bo ja tydzień dopinałam te rzeczy, żeby rzeczywiście to było wcześniej. Bartek pyta, czy ujęłam czekolady w kosztach nie, 65 złotych jeszcze trzeba dołożyć do kosztów na czekolady. Kurde faktury mogłam wziąć w tej biedrze na te czekolady. No także, serio, serio to też pokazało w tych miejscach, że takie zwykłe zrozumienie ludzkie wiecie, że ja rozmawiałam, że pytałam co my możemy zrobić, czy coś możemy zrobić żeby to było wcześniej. Ludzie po prostu z dobrego serca zmieniali harmonogramy, żeby rzeczywiście to miało ręce i nogi to też było dla mnie niesamowicie wzruszające.

Kolejny fackup jaki się pojawił, to kwestia montażu konferencji. Słuchajcie, jedna firma mi wyceniła montaż konferencji na 2000 zł, wszystko rozpisałam, pokazałam wiecie, jak w zeszłym roku to wyglądało ile było tych materiałów itd., ale no niestety, jak to jest w komunikacjach mailowych. Tamta firma zrozumiała, że jest tylko jeden dzień tej konferencji. Nie wiem w jaki sposób, no wysyłałam stronę z agendą zeszłoroczną do wglądu no ja, dla mnie było oczywiste, że są 3 dni i okazało się potem, że jednak jednak to by były 3 razy większe koszty niż te 2000 zł. No dla mnie to jest ok, bo też nawet się spodziewałam ja byłam nawet zaskoczona tym montażem za 2000 zł tych 3 dni aczkolwiek to słuchajcie, to były tylko materiały ułożone w kolejce i wyrenderowania no, ale to już często trzeba poczekać na ten render w nocy czy coś się nie wysypie, no bo wiecie render trwa prawie drugie tyle, ile trwa taki materiał. I problem się pojawił w innym miejscu. Już nawet nie na tym budżecie tylko na tym, że ta firma to jest młoda rodzina – mąż i żona, które mają kilkumiesięczne dziecko i oni by nie byli w stanie czasowo przy tak krótkim czasie, zwłaszcza że no kilku prelegentów też po prostu czasowo się nie wyrobiło z nagraniem swoich prelekcji i oni by nie dali rady czasowo przy dwumiesięcznym czy tam trzymiesięcznym dziecku zmontować tego w terminie. Więc to był kolejny fuck up, który mi wyszedł 2 tygodnie przed konferencją, że nie mam kogo do montażu konferencji mimo, że to było wiecie ustawione kilka miesięcy wcześniej. No i słuchajcie, jak myślicie kto na białym koniu wjechał, kto się zna dobrze na branży wideo. Taką mam dla was zagadkę, kto pierwszy zgadnie, dostaje 100 punktów ktoś, kto już tutaj raz na białym koniu przy tej konferencji wjechał ja tu patrzę na wasze komentarze, kto pierwszy kto pierwszy ten lepszy, kto zgadnie mąż no właśnie. Słuchajcie mąż zmontował, mąż zmontował konferencję i słuchajcie, okazało się, że to jest w ogóle hit to jest w ogóle hit. Ponieważ jest taki wieczór, mąż tak na mnie patrzy i mówi co ty taka przybita jesteś, ja mówię, no wysypał mi się ten montaż, a co jest do tego montażu ja mówię, no te 3 dni konferencji ja mówię, a jak te materiały wyglądają no mówię, że mam te materiały wiecie, po prostu co gadamy, mam te materiały no trzeba to po prostu skleić w całość co pomontowane mają i tak dalej on mówi, no to wiesz co, to ja mam taki program co skleja, skleja wideo. I słuchajcie, hit się okazał taki że bez renderowania bez tego wszystkiego co jest właśnie jakbyśmy w programie układali i tak dalej on po prostu miał w folderze też całe wideo wrzucone jeden po drugim i ten program robił i słuchajcie, i zmontowane to było i on w jeden wieczór zmontował konferencję. Ale teraz możecie zapytać dlaczego w zestawieniu kosztów były 2 tysiące złotych. No bo mąż jeszcze zapytał o jedną taką rzecz: a ile miałeś płacić za ten montaż, a ja 2 tysiące, no mówię, no dobra, to za 2 tysiące to ci zmontuję mówię, dobra więc słuchajcie, tam niejeden wieczór wiadomo, to tam niejeden wieczór bo potem to było jakieś podsyłanie że coś tam do zaktualizowania i tak dalej, ale generalnie za jakieś 1-2 wieczory dostałbym nagrodzenie 2 tysiące złotych. To oczywiście nie na fakturę, w ramach wspólnoty majątkowej przesunięte. Także powiem wam, no ale to jest serio chyba pójdę poważnie porozmawiać z moim mężem co potrafi zrobić, a o czym nie wiem to jest super powiem wam tak, że gdyby on nie podszedł do mnie i mi nie powiedział, że o co ty taka zmartwiona jesteś to ja bym mu się nie podzieliła, tylko kombinowała sobie dalej i ja nawet nie wiedziałabym, że jest taka techniczna możliwość, żeby on mógł to ogarnąć jeszcze w taki szybki w taki szybki sposób. Także tak, to tak to tak to wygląda, brawa dla męża za przedsiębiorczość i umiejętność negocjacji i dozgodną wdzięczność żony, co w rodzinie to nie zwinie, biznes się kręci, no dokładnie przyjmujemy męża do paczki i cudownie się z mężem uzupełniacie. No dwa razy on mi tutaj wskoczył i uratował konferencję po prostu. Ja bym sobie też poradziła, ale tu też nie o to chodzi, żeby ktoś na ostatnią chwilę był w niekomfortowych warunkach pracy tu też nie mi na tym nie zależy dobra i teraz tak, co jeszcze nie wyszło?

Co zrobimy lepiej za rok?

Nie wyszło dużo rzeczy, ale ja może już nie będę mówiła co nie wyszło, tylko co zrobimy lepiej w przyszłym roku. Konkurs na prelegentów. W przyszłym roku zrobimy inną platformę do głosowania. Ja w tym roku na grudzień do Gali Interaktywnych będę robiła nową platformę do głosowania. Wykorzystamy ją potem na prelegentów, bo w tym roku było tyle problematyczne, że ja potem musiałam ręcznie jakieś poddublowane głosy usuwać i to niepotrzebnie marnowało czas. A jeśli by system nie pozwalał na dublowanie głosów, to nie byłoby marnowania czasu na coś takiego a rzecz, której najbardziej nie lubię na świecie to jest marnowanie czasu. Dlatego ja pracuję tak mało, bo nie marnuję czasu, albo deleguję albo po prostu robię szybko rzeczy, ustawiam je w bloki czasowe i tak dalej, ale dobra to nie jest na to kolejna rzecz.

Przerwy pół na pół, połowa osób chce przerwy, połowa osób nie chce przerw. Nie mogę dojść do ładu i składu z tym tematem, więc z dziewczynami, z Natalią Kasią jak się tutaj zdzwoniłyśmy też z podsumowaniem konferencji, wpadłyśmy na taki pomysł żeby zrobić dwie przerwy w ciągu dnia i to będą przerwy reklamowe, czyli zamiast tak jak w tym roku było, że jedna reklama jednego sponsora jest jednego dnia, drugiego dnia, trzeci dzień tak będą te te reklamy wszystkie zebrane w całość i będą dwa myślę, że dziennie takie bloki reklamowe dłuższe i dzięki temu dla Was to będzie przerwa, a dla dla tych dla sponsorów będzie to o tyle fajne że zamiast raz będzie widoczna ich reklama to będzie widoczna sześć razy. Także wydaje mi się, że to może być ciekawą alternatywą. Plus ja robiłam takie przerwy na jakieś tam rozruszanie tańce wywijańce i takie krótkie rzeczy kilkominutowe, dwuminutowe tak w tym roku myślę, że w środku konferencji. Ja bym zaangażowała jakąś dziewczynę z Interaktywnej Paczki, która zajmuje się ruchem zdrowiem i tak dalej żeby ona wskoczyła nawet na taką dziesięciominutową przerwę z rozruchem. Jakąś nie wiem jogą, wiecie coś takiego dłuższego, żeby to też było fajne, bo żeby robić taką przerwę jako osobny materiał wideo ja czuję, że jak tak bym zrobiła to by większość osób odpadła po jednym materiale i nie wróciła do konferencji. Jeśli bym zrobiła przerwę, gdzie będzie muzyczka titu titu titu, to mi YouTube może to wyrąbać na prawa autorskie na przykład i będzie potem problem z wznowieniem takiej konferencjI. także wydaje mi się, że to może być pomysł, że będą takie po prostu bloki reklamowe i w środku taka dłuższa przerwa na rozruch i wydaje mi się, że to będzie ok.

Kupiłam dzisiaj przedłużenie dostępu do kiedy jest dostęp, dostęp jest nielimitowany i słuchajcie jeśli chodzi o przedłużenie dostępu. Ja tylko tak dodam, że do jutra możecie zgarnąć z książkami albo do wykupienia dostępu jeszcze jest książka jest Bądź Online ostatnie chyba tam niecałe już 30 sztuk, Osmana też Jak Zacząć gdzieś tutaj mam. O tutaj i jeszcze kołozeszyt. Ja w ogóle kołozeszyt mam przed sobą. To są ostatnie rzeczy jakie tam zostały. Już zrobiłam nowy kołozeszyt na wakacje, już ten poprzedni z konferencji, on już mam cały zapełniony tutaj. Ja w ogóle co 3 miesiące nowy kołozeszyt robię i sobie tutaj robię do czego on dotyczy i potem zbieram bo mam też wnioski z projektów. No także tak to wygląda.

Kolejna rzecz dotyczy prelegentów. 28 prelegentów w ogóle się nie zaangażowało w promocję i wiecie wcześniej było tak jasne nie ma problemu, a kiedy przyszło co do czego, to wiecie cisza i się nie odzywają. Nawet część z tych osób nie przyszła na konferencję żeby być na czacie mimo, że tak oczywiście będę, ale wybierz mnie na tą konferencję także to jest uważam, że coś nie fajnego. No, ale to skoro te osoby w ten sposób się też zachowały, to myślę, że to też no myślę, że to jest dla nich też oczywiste, że no w przyszłym roku prelegentami po prostu nie będą. No szanujmy się nie wzajemnie. Dlatego w przyszłym roku ja planuję, że będą wcześniej podane prelegentom konkretne daty: start sprzedaży, środek sprzedaży, ostatnie dzień niskiej ceny biletów i dzień przed konferencją w którym się oni obligują do postów w social mediach, do newsletterów, żeby też promować. No bo dzięki temu prelegenci też po pierwsze zarabiają, po drugie dzięki temu więcej osób jest na konferencji, więcej osób też ich ofertę zobaczy nie od innych osób. Także wydaje mi się, że to będzie też taki win win dla wszystkich, dla mnie jako organizatorki konferencji, dla uczestników, bo więcej osób będzie mogło się dowiedzieć o tej konferencji i też dla prelegentów, bo więcej osób będzie na żywo zobaczy tą konferencję. No bo inni prelegenci też będą promować i więcej osób będzie mogło dołączyć także tak to będzie wyglądało. No bo ja rozumiem, że też to, że część z tych osób mówią ,że tak jasne będę angażować się, ale po prostu przez to, że nie mieli podanych konkretnych dat, to mogli wcześniej sobie nie spodziewać się kiedy to będzie. Nie wziąć tego pod uwagę, więc teraz już od samego początku. Ja już wiem jaka jest data konferencji, ja już w tej chwili będę wiedziała kiedy jest start sprzedaży, środek i już jak będę zbierała tych prelegentów to oni mają sobie już nawet mogą teraz w czerwcu 2023 zabookować te trzy dni tam na przełomie maja czerwca przyszłego roku na tą promocję. Chyba wyprzedza wszystkie plany. Dobra tak samo z obecnością na czacie, że też już wcześniej będą bookowali kiedy mogą być na tym czacie i też to będę uwzględniała przy planowaniu agendy, żeby potem nie było, że akurat teraz nie mogą być na czacie, bo to też jest fajna sprawa i dla was, że możecie z prelegentami podyskutować, no i dla nich, bo większa szansa, że inne osoby skorzystają z ich takiej dodatkowej oferty jak będą na żywo.

Kolejna rzecz. Ja się będę opiekowała sponsorami. Okazuje się, że jak ja się opiekuję sponsorami, to sponsorzy chętniej wchodzą w deala. Także to jest coś co ja przejmę, ale z drugiej strony ja nie będę w przyszłym roku wysyłać paczek z nagrodami konkursowymi, bo to było coś co mnie przerastało jak to wszystko tutaj leżało leżało u mnie leżało u mnie w domu, to mnie strasznie stresowało, że po prostu jest tego tak dużo, do której to paczki że coś źle wyśle i tak dalej. Nie nadaje się do tego po prostu. W przyszłym roku tego nie robię, nie wysyłam paczek z nagrodami. Ktoś inny będzie robił komu nie przeszkadza coś takiego.

Dobra kolejna rzecz to są linki – wszystkie informacje od prelegentów i tak dalej. W zeszłym roku wszystko było w osobnej teczce konferencyjnej. Mnóstwo osób się gubiło. W tym roku było zaraz pod wideo, nadal się wszyscy gubili. Znaczy może przesadzam, ale nadal były osoby, które się gubiły. Głównie to były osoby, które wchodziły na YouTube i przez YouTube oglądały więc na przyszły rok mamy taki wniosek, że nie dość, że będą deale od prelegentów partnerów zaraz pod wideo, to będą jeszcze na YouTube po prostu przepisane, żeby łatwiej też było to odnaleźć.

Następna rzecz dotyczy prelegentów. Myślę, że w przyszłym roku prelegenci między sobą będą widzieli jaka z ich kodów rabatowych jest sprzedaż konkretna, czyli wszyscy w jednym miejscu, że będzie to dodatkowa mobilizacja do zaangażowania się w kampanię.

Jeszcze w tym roku było dużo problemu z wysyłkami zagranicznymi, bo nie mam tego zautomatyzowanego, więc możliwe, że w przyszłym roku to będzie musimy przemyśleć to wcześniej. Kolejna rzecz też były problemy z płatnościami zagranicznymi. Muszę to sprawdzić myślę. że w wakacje się tym zajmę. bo tutaj wiecie w myśl nie tykaj nic na produkcji, w systemie póki jest kampania nic nie ruszałam czyli mimo że był problem to nic nie naprawiałam, bo mogłabym pogorszyć sytuację. Bartek mówi, że może pod stroną dealami w zeszłym roku była podstrona to jak ludzie oglądali wideo, to nie wiedzieli gdzie oni mają przejść i to jeszcze więcej problemów rodziło. Niestety w tym roku było ok to było pod spodem tylko, że niektórzy po prostu wchodzili sobie na telewizorze na YouTubie oglądali i oni nie wiedzieli, gdzie to znaleźć może wchodzili na tą stronę z tej na youtuba nie wiem, ale może sobie screen sharing robili, dlatego nie wiem nie wiem.

Z paczkami był problem w tym roku. Przewidywałam, że paczek premium się sprzeda 200 sztuk i przygotowałam 200 sztuk. A sprzedało się ponad 500 piwa tam 40 czy 50 nie chyba nawet więcej już w końcu i się tego nie spodziewałam, i dlatego było takie żonglowanie, że jakieś różne książki najpierw ta, potem ta potem, tu starałam się jakąś inną skołować i tak dalej i w końcu jak te paczki do was przychodziły to myśleliście “a myślałam że dostanę inną” mimo, że tam na stronie też starałam się wypisywać, że paczki od tej daty do tej dostaną to, od tej do tej, ale jak ktoś zrobił już przelew wiecie bankowy, czy płacił tydzień później no to dostawał te nowe paczki, no bo magazyn nie wstrzymywał o to jest ten dla nieopłaconego zamówienia no, bo to by było jeszcze gorsze. Także w przyszłym roku szykuję 500 sztuk od razu i tylko 500 sztuk i od razu i wszystkie są jednakowe, żeby to było jasne.

Zastanawiam się żeby ostatni dzień konferencji był krótszy bo, mam wrażenie, że wszyscy po prostu ostatni dzień konferencji to już tak latali od godziny 14. Zastanawiam się żeby inaczej to rozłożyć, że na przykład pierwszy dzień konferencji jest dłuższy, kiedy mamy najwięcej siły, środkowy może też jakoś analogicznie, ale że ten ostatni jest taki krótszy i wydaje mi się, że to może być dobry pomysł. Oprócz tego znacznie wcześniej wydrukować ulotki dotyczące konferencji, bo w tym roku ja je chyba na dwa tygodnie przed konferencją szybko projektowałam, drukowałam i wysyłałam, bo okazało się, że kilka tam konferencji chce w partnerstwo wejść i mogą zrobić, a przecież byłoby znacznie więcej opcji do tego, żeby na przykład taką taką ulotkę przygotować i na różne miejsca gdzie tam ja chodzę albo moja PR menadżerka, żeby to rozdawać. Także ja już teraz znam datę tej konferencji, więc możliwe, że już nawet teraz wydrukuję na tą przyszłoroczną. Może przesadzam, ale już na początku roku na pewno i w sumie to było tyle.

Czy to dla was było ciekawe? Dajcie znać czy to było dla was ciekawe. Jeśli macie jakieś pytania, bo będziemy zaraz kończyć. W ogóle ten live miał trwać pół godziny, gadamy już godzinę także dajcie znać i czy macie jeszcze jakieś pytania to na nie odpowiem a ja jeszcze tu na koniec wam opowiem ważne rzeczy.

Przyszłoroczna konferencja – Konferencja Girl Boss!

Obiecałam, że dzisiaj wam ogłoszę i mam nadzieję, że jest Klaudia tu z nami, Klaudia czy jesteś jeszcze z nami, bo zaraz tu będzie o Klaudii kilka słów chciałabym wam ogłosić przyszłoroczną konferencję.

Zdecydowałam, że będzie zmiana nazwy konferencji, bo to też jest jeden z wniosków jakim miałam. Bardzo trudno było mi przekonać sponsorów do tego, potencjalnych sponsorów, żeby zostali tymi sponsorami albo partnerami, którzy mnie nie znali. Zauważyłam też, że zobaczcie z prelegentów z osób, które mnie nie znały było zakupione zaledwie 240 biletów. Osoby, które mnie znały bez problemu i jak ankietowałam, to okazało się, że osoby, które mnie nie znają to Interaktywna Konferencja ona nic im nie mówi. Cel tej konferencji jest taki, żeby dołączały do mnie nowe osoby, które mnie nie znają, więc musi być zmiana nazwy, żeby ona jasno mówiła dla kogo jest ta konferencja. Miałam multum pytań na priv “A czy jak ja mam produkt fizyczny to czy to dla mnie? A czy jak ja mam produkt taki to czy to dla mnie? A ja mam usługi itd.?” Dla mnie było jasne, że nazwa tytułu konferencji Promocja Produktu Online, że to jest promocja jakiegokolwiek produktów online, w internecie, a dużo osób to zrozumiało, że to jest promocja produktu online jako promocja produktu wirtualnego. I tutaj się problem pojawił. Interaktywna Konferencja Online nikomu nic nie mówiła, więc ja wiem że nazwa musi być zmieniona i wymyśliłam, że konferencja się będzie nazywała Konferencja Girl Boss. To będzie wtedy łatwe jak ktoś będzie mnie pytał czy to jest dla mnie jesteś albo chcesz być girl boss no to to jest dla ciebie po prostu.

11-13 czerwca się widzimy. Jest tu już Klaudia Michalska z Wirtuasy. Klaudia pomogła mi teraz w przygotowaniu strony konferencji na przyszły rok wstępnie. Konferencja Girl Boss rozwinięcie to jest Girl Boost Online Supersummit. Myślę, że to będzie ładna nazwa, bo też sprawdziłam nie ma konferencji o takiej nazwie, czyli to będzie nasza po prostu konferencja Girl Boss. Oczywiście ja tutaj dodam to od razu: facetów również zapraszamy, bo treści, które są, będą na tej konferencji nie są tylko dla kobiet. Nazwa podkreśla, że po prostu jest tu dużo kobiet. Ttakże to jest tytuł nowej konferencji. Ja Was zachęcam do tego, żebyście sobie weszli na tą stronę www.olagosciniak.pl/konferencja2024 i zapisały się na listy oczekujących. Dostaniecie wtedy informacje w przyszłym roku jak zacznie się ta konferencja. Także wydaje mi się, że ona będzie też bardziej mówiła dla kogo to jest, po co to jest Konferencja Online Girl Boss.

Zdecydowałam, że tematy przewodnie to będą tak naprawdę najważniejsze etapy lejku marketingowego, czyli poznaj mnie, polub mnie, kup ode mnie. Tu będziemy wiecie rozmawiać o sposobach na to, żeby dotrzeć do nowych odbiorców, żeby sprawić żeby nas polubili zaufali i chcieli zostać na dłużej i koniec końców kupili od nas, a następnie ponownie kupili. Takie tematy będą w przyszłym roku. Co myślicie o tych tematach? Jesteście pierwszymi osobami, które się dowiedziały jakie są tematy przewodnie w 2024 roku.

Tutaj jeszcze piszecie o starej nazwie, że ja mnie też nie do końca wiedziałam czy coś wyniosę, czy to dla mnie. Nowa nazwa – świetna nazwa, bardzo mi się podoba, wow bardzo fajna nazwa. Cieszę się, kminiłam długo o piękna nazwę. Dobra to mamy to, bo pierwsi wiecie o tym. Mówicie, że będę tam, super świetnie tematy. To są na razie tematy przewodnie. Także słuchajcie tak to będzie wyglądało, tutaj są jakieś osoby, które wystąpiły na dwóch ostatnich edycjach, jeszcze możecie się zgłaszać na to, żeby zostać prelegentką, ale to zapisy tak naprawdę ruszą dopiero w przyszłym roku. Już się nie mogę doczekać przyszłego roku!

Mam ważne jeszcze dwie informacje dla was – likwidacja magazynu. Rezygnuję z produktów fizycznych, do jutra można zgarnąć moje produkty fizyczne. Będą wysyłane ostatnie w poniedziałek i wstrzymuję współpracę z magazynem, bo słuchajcie no ostatnie sztuki zostały już. Jak wejdziecie do mnie na stronę www.olag.pl/sklep to zobaczycie. Klaudia mówi, że kupiła zapas kołozeszytów. Widziałam Klaudia, że pięć kupiłaś widziałam. Słuchajcie do jutra do końca dnia ostatnie sztuki zostały zaraz wam powiem nawet ile sobie to otworzę w nowych kartach. Kołozeszytów zostało chyba najmniej bo 31 sztuk, nie przepraszam książkoplaneru najmniej – 1 został to ktoś poszalał dzisiaj. Było jeszcze 8 dzisiaj rano czy tam 9. No to ostatnia sztuka została i książki bądź online 33 sztuk. No i to są ostatnie sztuki jakie mi zostały oprócz kołozeszytów, bo kołozeszytów 20 sztuk ja dla siebie zostawiłam, bo ja co 3 miesiące wiecie kolejny robię. Kołozeszytów było 50, więc nieźle nieźle idą, no ale koło zeszytów sobie też umiłowaliście. To jest moja autorska metoda, żaden inny taki planer nie ma tej mojej metody, bo to jest coś co ja sobie wymyśliłam dawno temu i działam. Ania pyta czy za granicę wysyłasz, no wysyłam, ale to trzeba maila do mnie napisać, bo tam są wiecie koszty, tu jakieś tam 50 zł za wysyłkę, czy tam 60 do zależności od kraju, więc to tam ja muszę magazyn dopytać zawsze jaki jest koszt do danego kraju i wtedy podaję konkretny, że najlepiej do mnie na maila kontakt@olagosciniak.pl.

Kolejna rzecz, to jeszcze są nagrania tegorocznej konferencji. Jeszcze można je też zgarnąć i też około tych 30 sztuk zostało olagosciniak.pl/konferencja2023 . Nie czekajcie, bilety to będzie najlepiej też około tych 30 sztuk zostało z tymi kołozeszytami. Tam też jeszcze ta paczka i to też obowiązuje obowiązuje do do jutra do końca dnia. Ja wam jeszcze pokażę, czyli jak kogoś nie było na tegorocznej konferencji to są nagrania i te nagrania naprawdę są mocne, bo można jeszcze poczuć się tak ,jakby było się na żywo na tej konferencji i wyciągnąć z niej jeszcze dużo, dużo, dużo wiedzy, bo tych nagrań jest ponad 22 godziny i można dzięki temu zacząć działać. Ja wam zaraz pokażę, dlaczego warto dołączyć teraz, bo bilet premium czyli powtórki na zawsze jest za 327 zł i jest dodatkowo ta paczka konferencyjna, w której dostajecie kołozeszyt, książkę Marcina Osmana i książkę Bądź online i jeszcze długopis, ołówek, ale już bez workbooka konferencyjnego drukowanego, bo ich nie ma, czyli tutaj z takim zestawem dostajecie. To jeszcze jest do jutra albo do wykupienia tych ostatnich kołozeszytów i książek Bądź Online. Potem cena się nie zmieni, będzie dalej 327 zł ,ale będzie tylko za powtórki. Nie będzie tej paczki konferencyjnej, także warto jeszcze do tego dołączyć. Karolina mówi, że to ja zaraz kupuję, bo nie mogłam wziąć udziału warto, bo to jest już wiecie ostatnie z tymi paczkami konferencyjnymi. Ja to muszę to zaktualizować, bo wydawało mi się, że ja to zmieniłam tu zmieniłam, tu nie zmieniłam dobra, widzę, że tu po prostu zostało z powrotem, czyli w paczce jest, to co jest tutaj narysowane jest obowiązujące w paczce czyli kołozeszyt, książka Marcina Osmana, książka Bądź online, długopis, ołówek.

Dzięki wam za to, że byłyście tutaj dzisiaj razem ze mną. Ten live był długi, ponad godzinę materiału na temat podsumowania konferencji, ale chciałam zrobić to skrupulatnie z tego powodu, że być może też będziecie taki projekt organizować albo też byłyście po prostu na tej konferencji i chciałyście zobaczyć jak to wyglądało od środka. A jakby nie patrzeć, zobaczcie zespół nie był duży, koszty, no gdybym nie zrobiła paczek konferencyjnych też by były, wiecie, znacznie niższe, bo tak naprawdę kilkadziesiąt tysięcy złotych to szło na paczki na te piórniki, na książki na wysyłki ponad 10, prawie 10 tysięcy złotych było – workbook 3,5 tysiąca więc mi też zależało żeby były te paczki premium ta różnica w cenach tych biletów była taka, że bilet premium był o 98 złotych tylko droższy od tej ceny biletu regular. Ja generalnie na tym jakoś szczególnie nie zarabiałam. Po prostu tam były fajne książki, w fajnych cenach hurtowych mogłam je taniej zdobyć i wam je zapewnić w znacznie niższej cenie, niż te książki rzeczywiście są warte. No, także dlatego mimo, że przedrażało na pewno koszty konferencji, zrobienie tych paczek, nie zrezygnuję z tych paczek w przyszłym roku po prostu, bo przygotowanie tych paczek tyle, tyle czasu zajęło tyle kosztów, jak zresztą tutaj widzieliście na tym na tym zestawieniu, ale czuję, że po pierwsze fajnie promocyjnie zagrało ten workbook, że był na tych zdjęciach a po drugie uważam, że to było właśnie to opiekowanie społeczności że mamy tyle, a tyle tych paczek słuchajcie, dla tych pierwszych osób, które jako pierwsze mi zaufały te paczki są najfajniejsze przygotowane z fajnymi książkami i będziemy działać. Ja w przyszłym roku zrobię takie same paczki ja już na przykład w tej chwili zastanawiam się, jakie książki do tych paczek zrobić i już mam jedną nie wiem, czy jeszcze Krzysiek Bartnik nas ogląda, ale już mam jedną zabookowaną i już też mam pomysły na kolejne, które będę mogła zakupić, żeby wam w tych paczkach je przekazać no. Uważam, że to naprawdę fajna wartość dodana i nie rezygnuję z niej po prostu o, tyle wam powiem.

Chciałabym wam podziękować za to, że byłyście, byliście razem ze mną i jeszcze raz przypomnieć o tych rzeczach, które tutaj są ważne, czyli likwidacja magazynu mojego jest do jutra do końca dnia i też nagrania konferencji z książkami do jutra do końca dnia chyba, że książki wyprzedadzą się wcześniej. Jutro jeszcze idą posty z przypomnieniem o tym, mailing idzie jeszcze z przypomnieniem o tym także nie wiem, czego się spodziewać a jak się nie wykupią i tak nie będzie można ich już zgarnąć, bo mam po prostu taki plan, że to, co się mnie wykupi ja sobie tutaj zostawiam w domu na nagrody na różnych konferencjach w jakichś konkursach albo na przykład roześlę po lokalnych bibliotekach, więc po prostu nie będzie już więcej na takiej zasadzie w ciągłej sprzedaży u mnie produktów fizycznych. Dzięki wielkie za uwagę, miłego wieczoru wam życzę, trzymajcie się. To jest aż nie do pomyślenia, że miałam tak wielkiego stresa przed tym dzisiejszym materiałem, żeby wam tutaj tak bez lukru transparentnie wszystko pokazać. Powiem wam, że naprawdę się stresowałam, Interaktywna Paczka – ja o tym dziewczynom w ogóle pisałam, że leżę pod kołdrą i boję się tutaj przyjść o tym wszystkim powiedzieć, a miałam to flow, jak już tutaj was zobaczyłam i zobaczyłam, że dla was to jest ciekawe i ważne, to przyszło to flow i cieszę się, że ten live tutaj razem przegadaliśmy, przedyskutowaliśmy. Miłego wieczoru wam życzę, wszystkiego dobrego i widzimy się 11-13 czerwca 2024 w online na Konferencji Girl Boss. Do zobaczenia, trzymajcie się!

P.S. Interaktywna Akademia WordPressa już trwa! Stwórz stronę WWW lub sklep online na WooCommerce i odbierz świadectwo ukończenia szkolenia wystawione przez placówkę oświatową Jestem Interaktywna na druku MEN. Dołącz do prawie 10 000 zadowolonych studentek i studentów. Nabór trwa do zajęcia wszystkich miejsc! CHCĘ POZNAĆ CENY! ⇒

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *