Masz działalność online? Pozycjonowanie sklepu internetowego to podstawowe działanie, dzięki któremu więcej osób trafi na Twoją ofertę. O tym, jak zrobić to dobrze porozmawiałam ostatnio z Mileną z SEMSTORM.

Z naszej rozmowy dowiesz się więcej  o tym jak:

  • pozycjonować sklep online
  • czym się różni pozycjonowanie artykułów od produktów w sklepie,
  • jak trafić w Google do karty Zakupy i wiele innych.

Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego

Marzy Ci się sklep internetowy? A może przy okazji ostatnich Wyzwań związanych z Książkoplanerem, już zaczęłaś pracę nad nim? Pięknie! Tylko jak sprawić, żeby Twoi klienci znaleźli właśnie Ciebie pośród milionach innych sklepów? Postaw na SEO! Dowiedz się, jak skutecznie i samodzielnie pozycjonować sklep internetowy od ekspertki z SEMSTORM.

Sklep internetowy powinien być wypozycjonowany skutecznie

  1. Miej realne oczekiwania, jak SEO ma pomóc przy pozycjonowaniu sklepu.
  2. Poznaj swojego klienta. Błędem jest skupianie się tylko i wyłącznie na klientach, którzy już są zdecydowani na zakup naszego produktu. To klienci, z końca ścieżki zakupowej. Po drodze są inni klienci, którym powinniśmy pomóc. Nie zapominajmy o problemach ludzi i nie bombardujmy ich od razu tekstami zakupowymi wraz z cenami.
  3. Nie skupiaj się na budowaniu dużej widoczności w internecie. Firmy chcą być widoczne wszędzie, przez wszystkich. Ale nie zastanawiają się, czy faktycznie docierają do swojego klienta. Idą na ilość, a nie na jakość.

Żeby mieć w sklepie efekt na Święta Bożego Narodzenia, trzeba zacząć pracować już teraz. Można zająć się tym samemu albo zlecić specjalistom. Oba wyjścia są efektywne. Mówiąc o pozycjonowaniu sklepu internetowego, krytyczne jest poznanie podstaw efektywnego SEO. Najlepszą wiedzę zdobędziemy poprzez praktykę. Tylko zacznijmy praktykować, już ze zdobytą wiedzą podstawową, nawet jeśli mamy w planach zlecić pozycjonowanie agencji SEO.

Czym się różni pozycjonowanie artykułów od produktów w sklepie internetowym?

Obie treści mają wiele cech wspólnych np. techniczne dostosowanie pod SEO, ich poprawność, wybieranie i stosowanie słów kluczowych, zoptymalizowany tytuł itp.

To, co je różni to:

ARTYKUŁOPIS PRODUKTU
  • luźne tło
  • nieformalny język
  • mniej sformalizowana struktura
  • dowolność w umieszczaniu nagłówków
  • jest mocno ustrukturyzowany – pokazuje i klientowi, i robotom Google, że są na stronie karty produktu: tytuł, zdjęcia, specyfikacja produktu, cena.
  • brak dowolności
  • słowa kluczowe powinny naturalnie wplatać się w artykuł
  • używanie synonimów
  • używanie słów w odmianach
  • proste do czytania teksty
  • nasycenie tekstu słowami kluczowymi
  • mniej multimediów – zazwyczaj 2-4 zdjęć
  • posiadają leady
  • zdjęcia produktów
  • wideo produktów
  • rich snippety
  • brak leadów

 

Jak trafić w Google do karty Zakupy?

Karta Zakupy znajduje się w wyszukiwaniu pionowym, na górze strony wyników wyszukiwania. Szczególnie ważna jest dla osób, które przeszukują internet z intencją zakupową. W pandemii zwiększyło się zainteresowanie tą zakładką. Ciągle nie jest jednak tak bardzo popularne, jak ogólne wyniki wyszukiwania, choć coraz częściej tam zaglądamy.

Jak dobrze przygotować tytułu i opisy produktów w sklepie pod SEO?

Są dwa rodzaje tytułów:

  1. Meta description
  2. Opis tekstowy

Przyjęło się twierdzić, że tytuł to najważniejszy elementem SEO. To coś, co widzimy jako pierwsze, dlatego ma bezpośredni wpływ na pozycję. Najważniejszą informacją w sklepie internetowym, w karcie produktu jest nazwa produktu, czyli tytuł produktu (marka i model, ewentualnie cecha). Np.: Narratologia, Paweł Tkaczyk”, wkręt krzyżakowy do drewna  25×5 cm gwint” lub słowa kluczowe produktu.

„Clue całego SEO jest treść. W pozycjonowaniu sklepu internetowego będzie to opis produktu. Bez treści nie ma pozycjonowania”.

Treści pozycjonujące nasz sklep muszą udzielać odpowiedzi na pytania klientów. Trzeba wyczerpać temat, bez lania wody, dlatego lepiej napisać krótszy tekst, lecz lepszej jakości.

Uwaga! Treści da się “przeoptymalizować”, czyli tak dobrze zoptymalizować je pod SEO, że Google zaczyna je uważać za niewartościowe. Da się pewne rzeczy zrobić za dobrze w SEO.

Jak ważne są multimedia w pozycjonowaniu sklepu internetowego?

Multimedia są bardzo ważne. Żeby wyświetlić się w Zakupach Google, trzeba podać link do zdjęcia. Coraz częściej są też filmy dodawane do karty produktów. W internecie klienci nie mogą zobaczyć, jak dany produkt się „zachowuje”, dlatego warto wstawiać filmy wysokiej jakości, jednak nie takie, żeby nadmiernie spowolniły stronę przy ładowaniu.

Pamiętajmy też o tekstach alternatywnych, czyli Atrybut Alt. Tu powinna być informacja, co jest na tym obrazku. Niech będzie to normalne zdanie. Wideo też można uzupełnić o tytuł i teksty alternatywne. Nawet w wideo osadzanym z YouTube’a można zadziałać z tytułem.

Sklep, blog — jedna domena czy subdomeny?

Jednym z większych błędów jest stawianie bloga, sklepu i landing page’ów na osobnych domenach. Jedyną sensowną przyczyną, dla wprowadzenia subdomen jest tzw. kanibalizacja. Pojawia się ona wtedy, kiedy mamy na swojej stornie różne treści, które są zoptymalizowane po to samo słowo kluczowe.

Od strony technicznej posiadanie subdomen potęguje to jednak problemy, bo trzeba utrzymywać dwie strony, dwa WordPressy, a także oba aktualizować, z racji tego, że jedna domena nie pomaga pozycjonować tej drugiej.

Jak SEMSTORM może pomóc w tworzeniu treści?

SEMSTORM posiada pomoc na każdym etapie drogi, prócz pozyskiwania linków. To nie tylko tworzenie treści, ale również:

  • badanie konkurencji — ich mocnych i słabych stron,
  • badanie zachowań potencjalnych klientów (ułatwia tworzenie strategii treści),
  • narzędzia do keyword research’u — mają pomóc w stworzeniu content planu,
  • narzędzie do e-commerce’u, aby można było tworzyć opisy produktów i opisy kategorii,
  • asystent contentu, który dostarcza wskazówki, co i ile czego napisać na podstawie analizy konkurencji,
  • optymalizacja strony pod kątem technicznym,
  • monitoring strony i konkurencji.

Jeśli ktoś chce przetestować narzędzia SEMSTORM, dla wszystkich Interaktywnych obserwatorów jest darmowy 14-dniowy okres testowy.

Linki z podcastu: “Pozycjonowanie sklepu internetowego – Jak tworzyć skuteczne teksty w sklepie online?”

 

P.S. Ruszyła przedsprzedaż książki Chcę WWWięcej! Jeśli interesuje Ciebie ten artykuł, to musisz ją zobaczyć. Kliknij tu i sprawdź!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Książka Chcę WWWięcej!

Ruszyła PRZEDSPRZEDAŻ książki Chcę WWWięcej! Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci! Chcę WWWięcej!

2 Komentarze

  • Bardzo dobry artykuł dziękuje

  • Naprawdę bardzo dobrze opracowany materiał! Tutaj jest dosłownie wszystko czego mi potrzeba, dziękuję 🙂

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *