Słowa kluczowe Google – jak sprawdzić frazy w Google Trends?
Jeśli wolisz zamiast video wersję pisaną, to poniżej znajdziesz transkrypcję tego screencastu.
Czego się dowiesz?
- Jak wybrać odpowiednią frazę do artykułu blogowego?
- Słowa kluczowe Google – jak sprawdzić popularność danej frazy w czasie?
- Jak działa narzędzie Google Trends?
Czym jest Google Trends?
Google Trends to narzędzie, dzięki któremu możesz sprawdzić aktualnie popularne wątki, czyli najczęściej wyszukiwane informacje w Google. Bardzo często są to newsy, treści informacyjne, a także i plotki. Google Trends pozwala na zorientowanie się, co jest w danym momencie na topie, a to bardzo pomocne, gdy chcesz podczepić się pod wątek, który aktualnie jest na czasie. Wyświetlane wątki możesz sortować według miejsca oraz tematyki, co umożliwia wybranie tych, które najbardziej Cię interesują. Tym sposobem możesz sprawdzić, jakie słowa kluczowe z Twojej dziedziny bądź regionu są najbardziej popularne.
Słowa kluczowe Google – jak sprawdzić?
Oprócz tego w Google Trends możesz sprawdzić konkretne frazy, które Cię interesują. Z racji tego, że niedługo rusza mój kurs o Google Analytics chciałabym zobaczyć, jak radzi sobie fraza “google analytics“.
Możesz przeanalizować, jak wybrana fraza daje sobie radę w ujęciu czasowym oraz sprawdzić, w jakich województwach jest ona najczęściej wyszukiwana (szczególnie przydatne, jeśli prowadzisz biznes lokalny). Istnieje możliwość zawężenia wyników wyszukiwania do kraju, czasu oraz konkretnej tematyki. Możesz również zaznaczyć, czy interesuje Cię tylko wyszukiwarka Google, czy np. Youtube bądź Google Zakupy.
Gdy zjedziesz nieco niżej, to znajdziesz podobne frazy. Dzięki temu zobaczysz, jak jeszcze użytkownicy formułowali zapytania dotyczące fraz. Tym samym ułatwi Ci to dopasowanie frazy do preferencji i wyszukań. Przy czym warto pamiętać, że te słowa kluczowe, które pokazują się domyślnie są najpopularniejsze. Obok mamy także podobne zapytania – czyli te dotyczące zbliżonej tematyki.
W narzędziu Google Trends można także porównać dwie różne frazy. Sprawdzam Google Analytics i statystyki. Jak widać poniżej statystyki są dużo częściej wyszukiwane. Co istotne, słowo statystyki jest bardzo ogólne, bo może odnosić się do wielu dziedzin, dlatego porównanie go z Google Analytics może być nie do końca trafne.
Wpisuje zatem “google analytics” i “statystyki google” – fraza “google analytics” jest dużo popularniejsza, ale nie powinno to nikogo dziwić – szczególnie ze względu na bardzo długi adres Google Analytics i łatwiejsze jego wyszukanie poprzez wpisanie frazy do wyszukiwarki zamiast wklepania adresu strony WWW.
Zachęcam Cię, przy okazji tworzenia nowego artykułu do zaglądania do narzędzia Google Trends i sprawdzał, jakie frazy są aktualnie popularne. Jeśli prowadzisz firmę i produkujesz np. bombki choinkowe, to w narzędziu Google Trends możesz sprawdzić, kiedy interesująca Cię fraza staje się najpopularniejsza, czyli kiedy pojawiają się pierwsze zapytania dotyczące bombek choinkowych – dzięki temu idealnie wstrzelisz się czasowo z odpowiednim tekstem i zyskać wielu odbiorców z wyszukiwarki Google.
Zobacz też, jak można zoptymalizować stronę WWW na WordPressie pod SEO.
Daj znać w komentarzu, jak poszło Ci z wyszukiwaniem fraz w Google Trends!
Więcej tego typu poradników w formie video znajdziesz na moim kanale Youtube.
4 Komentarze
Google Trends używam od niedawna i chyba jakoś źle wpisuję tematy związane z grafiką, bo nic ciekawego mi się nie pokazuje… Muszę jeszcze raz krok po kroku przećwiczyć z Twoim artykułem.
Problem może być w tym, że głównie nadaje się do bardziej popularnych fraz. Ale będzie jeszcze w tym miesiącu mowa o innych narzędziach do poszukiwania fraz 🙂
w ostatnim artykule zamieściłam frazę “zielony Londyn” w ogóle jej nie było- widać że nie jest popularna. Szybko zmieniłam na “parki w Londynie”. Dziękuję Ola, będę korzystać.
To narzędzie bardziej przydaje się do popularnych fraz. Niestety tych długoogonowych i mniej popularnych nie nadaje się. Ale mamy do tego inne narzędzia, będę jeszcze o nich pisać 🙂