DZIEŃ 1 – Plany początkowe
Zaczynamy odliczanie do świąt. Dziś DZIEŃ 1 kalendarza adwentowego. Czyli wypisujemy plany początkowe na 2023 rok! Zobacz, jak planuję skuteczny rok w biznesie online.
Odbierz swój egzemplarz Książkoplanera już teraz: www.ksiazkoplaner.pl
Wypisz wszystkie większe projekty, które planujesz zrealizować w tym roku. Mogą to być plany
związane z Twoją stroną WWW, sklepem online, z biznesem itp.
DZIEŃ 2 – Pomysły
Dzień 2 kalendarza adwentowego. Wpisujemy pomysły na 2023 rok! Zobacz, jak planuję skuteczny rok w biznesie online! Pobierz materiały lub zgarnij teraz swój Książkoplaner i będzie jutro u Ciebie! Zostało ostatnie 200 sztuk i nie będzie dodruku! www.olag.pl/dziekuje – tu są szczegóły!
Znajdź aplikację bądź papierowy notatnik, w którym będziesz zapisywać wszystkie pomysły (ten planer się idealnie do tego nadaje). Wybrane narzędzie trzymaj zawsze przy sobie, bo wena dopada w najmniej oczekiwanych momentach.
DZIEŃ 3 – Work-life Balance
Twoje życie to wieczne żonglowanie różnymi tematami? Praca, rodzina, finanse, przyjaciele, zdrowie, sport, rozwój osobisty, relaks, duchowość, podróże, pasja, rozwój zawodowy… Ja też miewam wrażenie, że trzeba być po intensywnym kursie żonglerki, żeby to wszystko ogarnąć.
Mimo usilnych starań doba uparcie ogranicza się do 24 godzin i nie chce się rozciągać. A w tle, zamiast skocznej cyrkowej muzyczki, śmiechu i braw, słychać tylko monotonne stukanie w klawiaturę i ewentualnie krzyki dzieci.
Tutaj popracujemy razem nad Work-Life Balance.
DZIEŃ 4 – Planowanie
Własną firmę założyłam w 2012 roku. Od tamtego czasu moje podejście do planowania zmieniało się i przystosowywało do aktualnych potrzeb oraz warunków. Ale przede wszystkim zmieniałam je za każdym razem, gdy lepiej poznawałam siebie. Początki były trudne. Nie wiedziałam, jak planować zadania, miałam problem z produktywnością oraz zachowaniem work-life balance.
Szybko jednak zdałam sobie sprawę, że nie ma jednego idealnego sposobu na planowanie. Dlaczego? Bo każdy z nas jest inny! Spójrz na kilka przykładów, które pokażę w trakcie LIVE!
DZIEŃ 5 – Wyzwanie CEL
Zastanawiasz się, od czego zacząć planowanie w biznesie? Oto pięć najważniejszych kroków, dzięki którym ujarzmisz swoje cele, zadania i marzenia oraz przypiszesz im konkretne daty w kalendarzu!
- Twoje cele i plany. Wypisz wszystko, co chcesz zrealizować! Pomoże Ci to w wyznaczeniu priorytetów. Wykorzystaj koncepcję SMART.
- Matryca priorytetów (matryca Eisenhowera). Weź listę swoich celów i planów, a następnie podziel je ze względu na ich pilność i ważność.
- Plany długoterminowe. Podziel najważniejsze duże zadania na konkretne miesiące. Taki plan sprawi, że będziesz wiedzieć, co robić!
- Plany krótkoterminowe. Rozpisz plany przeznaczone na ten miesiąc na mniejsze etapy i przydziel je do konkretnych tygodni i dni w miesiącu.
- Plan na dziś. W tym planie umieść trzy najważniejsze priorytety oraz zadania, które wykonasz opcjonalnie. Nie zapomnij o pilnych sprawach!
DZIEŃ 6 – Obawy
Staw czoło swoim obawom. Nie czekaj, aż przestaniesz się bać, tylko działaj mimo strachu. Zostaw za sobą skrupulatne przygotowanie, obmyślanie każdego ruchu, przewidywanie wszystkich przeciwności. Zbytnie koncentrowanie się na przeszkodach potrafi skutecznie blokować przed działaniem. Nie chcesz przecież odpuścić tuż przed linią startu! Czasami wystarczy ruszyć z miejsca i uczyć się, reagując na realne problemy, które pojawią się po drodze. Obawy nie znikną, ale przestaną Cię paraliżować.
DZIEŃ 7 – Wartości
Marka osobista jest pomostem między Tobą a odbiorcami. Ma pokazywać to, czym się zajmujesz, w sposób, który będzie atrakcyjny dla Twoich potencjalnych klientów. W tym ćwiczeniu pokażę Ci, jak budować atrakcyjną markę, docierać do osób, które faktycznie będą zainteresowane Twoimi produktami czy usługami, i wzbudzać ich zaangażowanie.
DZIEŃ 8 – Linia startowa
Wyznacz swoją główną strategię na ten rok. Uszereguj poniższe cele od najważniejszego do najmniej ważnego.
- Ruch w witrynie – przyciąganie nowych odbiorców na stronę WWW.
- Zwiększenie zysków – wygenerowanie ruchu, który przyniesie zysk.
- Zbieranie kontaktów – zapisów do newslettera, rejestracji, zapytań ofertowych.
- Reputacja i budowanie pozycji eksperta – zwiększenie rozpoznawalności marki/bloga.
- Zwiększenie zaangażowania – zachęcanie do różnych działań na stronie.
- Zwiększenie satysfakcji w eksploracji strony – sprawienie, że strona będzie intuicyjna.
- Zbudowanie lojalności użytkowników – częstsze przyciąganie stałej grupy odbiorców.
Określ wskaźniki efektywności. Aby sprawdzić, czy skuteczność strony internetowej rośnie, czy maleje, trzeba określić wskaźniki efektywności. Taki wskaźnik jest prosty do interpretacji oraz trafny dla danej branży i strony internetowej. Pamiętaj, aby na bieżąco sprawdzać, czy wskaźniki są aktualne. Jak to zrobić?
DZIEŃ 9 – Odbiorcy
Grupa docelowa to osoby, do których chcesz kierować treści ze swojej strony internetowej, swoją ofertę, produkty i usługi. Warto znać potencjalnego odbiorcę i go scharakteryzować, bo znacznie łatwiej będzie Ci wtedy dopasować stronę do jego potrzeb, oczekiwań oraz problemów, które masz ambicję rozwiązać. Pamiętaj, że jeśli tworzysz dla wszystkich, to tak naprawdę tworzysz dla nikogo. Nawet jeśli już masz grupę odbiorców, i tak wykonaj to ćwiczenie. Czasem okazuje się, że nasze początkowe założenia były nieprecyzyjne lub nawet błędne i nasi odbiorcy są inni, niż myślimy! Proponuję wykonywać to ćwiczenie raz na rok.
KOLEJNE LIVE’Y ZE WZGLĘDU NA MOJĄ CHOROBĘ ZOSTAŁY ODWOŁANE!
MATERIAŁY MOŻNA ZNALEŹĆ W KSIĄŻKOPLANERZE ROK W BIZNESIE ONLINE.
DZIEŃ 10 – Persona
Dzięki metodzie tworzenia person jesteś w stanie odpowiedzieć na pytania o problemy, bolączki, cele i potrzeby Twoich odbiorców. Jak stworzyć taką personę? Trzeba narysować jednostronny portret osoby, która jest Twoim odbiorcą. Po co to robić? Gdy w czasie pracy nad stroną WWW lub produktami napotkasz trudności, wrócisz do tego miejsca, przyjrzysz się stworzonej personie i będziesz działać dalej – specjalnie dla niej. Dzięki temu Twoje miejsce w sieci będzie lepiej dopasowane do potrzeb Twojej grupy docelowej. Kiedy piszę książkę, artykuły albo tworzę ten planer, wyobrażam sobie Ciebie i staram się, aby treści były idealnie do Ciebie dopasowane.
DZIEŃ 11 – Biznes i pieniądze
Zdrowa relacja z pieniędzmi jest bardzo ważna, aby rozwijać swój biznes. Tworzenie takiej relacji to długotrwały proces, który bazuje na naszych przekonaniach dotyczących pieniędzy i bogactwa. Zastanów się i odpowiedz na kilka pytań: Z kogo bierzesz przykład w zakresie zarabiania, posiadania i zarządzania pieniędzmi? Może jest to Twoja mama, tata, rodzeństwo? Jakie przekonania – zarówno wspierające, jak i blokujące – wynosisz z domu?
DZIEŃ 12 – Strona WWW
Strona internetowa to Twój dom w Internecie! Mogą do niego prowadzić różne ścieżki, drogi i autostrady, np. social media, newsletter czy wyszukiwarka. Na swojej stronie możesz zaopiekować się odbiorcą, przekazać ciekawe treści, bezpłatne materiały lub zaprezentować swoją ofertę i wreszcie – sprzedać swoje produkty. Dbaj o stronę WWW, aby godnie Cię reprezentowała w sieci, była aktualna i dobrze wysprzątana. A jeśli nie masz jeszcze strony WWW, nie martw się! Zapraszam Cię do lektury mojej książki Bądź online i kursu WordPressa, z którymi stworzenie strony WWW to będzie dla Ciebie pestka!
DZIEŃ 13 – Produkty
Własne produkty to jeden z lepszych sposobów na zarabianie online. To Ty decydujesz, jak, kiedy i na czym chcesz zarabiać. Co więcej, takie zarobki z produktów możesz łatwo skalować, zwłaszcza gdy wybierzesz produkt elektroniczny. Tym samym osiągniesz lepsze efekty finansowe, wcale nie poświęcając temu więcej czasu. Wystarczy, że odpowiednio wszystko zaplanujesz i krok po kroku zaczniesz realizować. Jeśli marzysz o tym, by pracować mniej i mieć więcej czasu na ważne dla siebie rzeczy, to… zacznij już teraz!
DZIEŃ 14 – Promocja
W biznesie online nie ma miejsca na skromność. Nie wystarczy tylko działać, trzeba jeszcze dokładnie opisać, co i jak robimy. A najlepiej relacjonować wszystko krok po kroku. Masz fajny pomysł? Już na etapie tworzenia koncepcji możesz trąbić o tym na lewo i prawo. Dowiesz się, czy to w ogóle kogoś interesuje. Warto skonfrontować się z opiniami odbiorców – ich komentarze to skarbnica inspiracji i pomysłów
na ulepszenia. Przy okazji angażujesz swoją społeczność w proces tworzenia, rozbudzisz ciekawość i sprawiasz, że z niecierpliwością będą czekać na premierę i możliwość zakupu. Im aktywniej działasz w swoim biznesie online, tym lepiej. Częste publikacje, np. na blogu, dadzą Ci lepszą pozycję w przeglądarce, a także pokażą Cię jako eksperta. Zabierz się za określenie swoich promocyjnych planów na nowy rok!