Współczynnik odrzuceń

Współczynnik odrzuceń w Google Analytics pokazuje, ile na Twojej stronie jest odwiedzin jednoodsłonowych, z których odbiorcy nie eksplorują dalej Twojej strony internetowej, tylko wychodzą z niej. Chcesz się dowiedzieć o nim więcej?

Długość wizyty

Niestety nie ma tutaj żadnego znaczenia, czy wizyta trwała 2 sekundy, czy 15 minut. Jak widać, nie zawsze ten współczynnik oznacza to, że odbiorca nie znalazł na Twojej stronie nic ciekawego i po prostu z niej uciekł; mógł także znaleźć na niej wszystko, co jest mu potrzebne do szczęścia, i wyjść z niej.

Jaki powinien być współczynnik odrzuceń?

W wielu przypadkach duże współczynniki odrzuceń mają strony typu landing page lub serwisy kulinarne, gdzie użytkownicy wyszukują konkretne przepisy, a następnie z tego przepisu gotują obiad i po kilkunastu minutach wychodzą z nich zadowoleni, bo spełniły one ich oczekiwania. Jeśli jednak ten współczynnik jest dla Twojej strony wyższy niż 40%, warto przyjrzeć się temu baczniej.

Jak poprawić współczynnik odrzuceń?

Przede wszystkim sprawdź, czy architektura informacji jest intuicyjna, czy szybkość ładowania strony nie jest zbyt długa (np. powyżej kilku sekund) oraz czy zawartość Twojej strony jest przydatna.

Zmiana współczynnika odrzuceń

Jeśli chcesz liczyć współczynnik odrzuceń tylko dla wizyt, które trwają poniżej np. 30 sekund, to jest na to sposób. Wystarczy, że dodasz do kodu śledzącego krótką linijkę kodu, która będzie co 30 sekund wywoływała zdarzenie.

setTimeout(“ga(‘send’,’event’,’Odrzucenia’,’Powyzej 30 sekund’)”,30000);

Jeśli chcesz zmienić 30 sekund na wartość, która bardziej Ci odpowiada, to zamiast 30000 wpisz inną (podaną w milisekundach).

Czy warto zmieniać współczynnik odrzuceń?

Jeśli domyślny sposób liczenia współczynnika odrzuceń nie jest ze względu na typ Twojej strony satysfakcjonujący (np. portal kulinarny, albo landing page) i ważniejszy jest dla Ciebie czas, jaki spędzili odbiorcy na Twojej stronie to wtedy jak najbardziej jest to dobry pomysł. Jeśli jednak masz to zrobić tylko dlatego, że masz wysoki współczynnik odrzuceń i wolisz, aby lepiej wyglądał w statystykach to znacznie lepszym rozwiązaniem będzie poprawienie jakości strony, aby angażowała na dłużej.

Jaki jest Twój współczynnik odrzuceń?

P.S. Interaktywna Akademia WordPressa już trwa! Stwórz stronę WWW lub sklep online na WooCommerce i odbierz świadectwo ukończenia szkolenia wystawione przez placówkę oświatową Jestem Interaktywna na druku MEN. Dołącz do prawie 10 000 zadowolonych studentek i studentów. Nabór trwa do zajęcia wszystkich miejsc! CHCĘ POZNAĆ CENY! ⇒

8 Komentarze

  • Mam ustawiony współczynnik dla 45 sek. Wacha się w granicach 35%

  • “Wystarczy, że dodasz do kodu śledzącego krótką linijkę kodu, która będzie co 30 sekund wywoływała zdarzenie…..” A można prosić o jakąś instrukcję? 😉 Nie każdy wie gdzie się znajduje w GA kod śledzący 🙂

    • Kod śledzący umieszczasz na swojej stronie, aby połączyć z nią Google Analytics.

      • A gdzie konkretnie na swojej stronie?
        Mój współczynnik odrzuceń to 52,8%. To dużo, mało, przeciętnie…? Jak to zbadać?

        • Nie porównuj w statystykach się z innymi, ale tylko ze sobą. Staraj się bardziej angażować odbiorców, aby przechodzili na inne podstrony i patrz, jak się współczynnik zmienia. Skoro masz taką informacje o tym współczynniku to oznacza, że już masz umieszczony kod śledzenia na stronie i to pytanie do Ciebie jak połączyłaś GA ze stroną. Jeśli za pomocą wtyczki jakiejś do WP to byś może w niej jest możliwość dodania dodatkowych opcji.

          • Dziękuję Olu za odpowiedź 🙂

  • Zaraz przyczynię się do pogorszenia współczynnika odrzuceń, bo przeczytałam tekst [znalazłam wszystko co mnie interesuję] i odejdę …
    😀

  • U mnie odrzuceń wynosi od 70 do 85% tylko że z reguły jak piszę o czymś temat to już on jest wyczerpujący w danym zagadnieniu i trudno powiedzieć w nim coś więcej czy zrobić na innej stronie uzupełnienia. Mógłbym robić tak jak serwisy że artykuł jest na kilku podstronach, ale to chyba bez sensu, jak sądzicie?

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *