Odpowiedź forum utworzona

Wyświetlanie 30 wpisów - od 61 do 90 (z 554 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • w odpowiedzi na: Ozywić stronę fundacji – blog #122560

    Hmm to dość skomplikowane pytanie, bo wymaga przemyślenia kilku kwestii:
    – kto jest grupą docelową?
    – jakie ta grupa ma bolączki/problemy?
    – jakie ta grupa ma potrzeby jeśli chodzi np. o aspekt informacyjny strony WWW?
    – jakie są potrzeby Fundacji?
    na bazie tego trzeba by stworzyć ścieżkę klienta i poszczególne elementy jakie powinny się znajdować na stronie.
    Od siebie mogę powiedzieć:
    – nie wiem czym się zajmuje fundacja oprócz takiego ogólnego działania na rzecz osób z nowotworami
    – czy jeśli sama miałabym albo ktoś ze znajomych (odpukać) nowotwór to mogę się do was zgłosić po pomoc? w czym pomagacie?
    – co miałabym robić na tej stronie poza czytaniem aktualności?
    – brakuje mi zakładki w której mogłabym przejrzeć aktualne projekty w które fundacja się angażuje
    – może warto dodać jakąś zakładkę z materiałami prasowymi (jeśli fundacja angażuje się w różne akcje, to media mogą sie tym interesować, a wtedy ułatwiamy im dostęp do najważniejszych informacji)
    – może warto pomyśleć o jakiejś sekcji dla darczyńców (może jakieś darowizny online?)/wolontariuszy

    Celem ożywienia można manipulować kolorem, może warto dodać jeszcze jakiś odcień do palety kolorów na stronie, przeplatanką sekcji poziomych z któych każda ma swój cel.
    Widzę też że masz też pasek boczny na większości stron, przez co mocno zwęża się część z główną zawartością. Na początku zabawy z WordPressem może być łatwiej spróbować pracować w pełnej szerokości a pasek boczny dodać np. tylko na blogu.

    Znajdź sobie strony WWW które Ci się podobają (jeśli jesteś początkująca to mogą to być strony podobnych organizacji) i zastanów się co Ci się w nich podoba, co zrobić żeby się wyróżnić, a jednoczedśnie wyciągnij z nich to, co Ci się podoba pod kątem ożywiania o którym mówisz. 🙂

    w odpowiedzi na: Stara strona #122484

    Spokojnie, jeśli planujesz pracować w tym zawodzie, to będziesz to miała na początku dziennym. Każdy kiedyś zaczynał 🙂 Musicie się dowiedzieć gdzie klientka ma pocztę konkretnie. Czy ma ją w gmailu bo tam ma ją podpiętą, czy ma podpiętą domenę do poczty z workspace’a. Jeśli klientka korzysta z Google Workspace (Gmail dla firm), to nic się nie stanie z jej mailami, bo są przechowywane na serwerach Google. Po przeniesieniu domeny wystarczy przepisać rekordy MX w panelu LH, żeby wskazywały na Google – o to możesz też zapytać supportu LH co i jak to Ci na spokojnie wytłumaczą.
    Jeśli jednak poczta jest na serwerze CyberFolks i działa jako klasyczna skrzynka e-mail (np. w ramach ich hostingu), to tę pocztę trzeba będzie przenieść do nowego operatora – LH zrobi Ci to za darmo wystarczy im przekazać odpowiednie dane. Spokojnie możesz ich też o wszystko pytać, mają doświadczenie z laikami i pomogą i wytłumaczą jak będzie trzeba.

    Musisz też zrobić transfer domeny do nowego operatora. Transfer domeny nie zmienia automatycznie serwerów DNS, więc strona i poczta będą działać jak wcześniej. Upewnij się, że po transferze DNSy są ustawione tak samo jak przed zmianą.

    Po zmianie serwera/rekordów MX sprawdź, czy poczta wysyła i odbiera wiadomości poprawnie.
    Warto też poczekać 24-48h, bo zmiany DNS mogą propagować się przez jakiś czas.

    w odpowiedzi na: Widgety. #122435

    Hej, zapewne musisz ustawić widoczność paska bocznego w szablonie danej strony. Powinno dać się to zrobić albo wybierając na konkretnej zakładce w edycji strony szablon z paskiem, o ile motyw ma taką opcję akurat tam, albo globalnie w Wygląd > Dostosuj. Musisz poszukać gdzie w Twoim motywie ustawia się widoczność paska bocznego, bo w każdym motywie to może być w innym miejscu.

    w odpowiedzi na: formularz kontaktowy #122208

    Spectra ma blok, ktory nazywa się Form. Możesz z jego pomocą stworzyć formularz i nie potrzebujesz do tego żadnej dodatkowej wtyczki. Wtyczkę SMTP instaluje się wtedy, gdy masz już formularz na stronie, ale on z jakiegoś powodu nie działa i maile nie dochodzą.

    w odpowiedzi na: formularz kontaktowy #122207

    Spectra ma blok, ktory nazywa się Form. Możesz z jego pomocą stworzyć formularz i nie potrzebujesz do tego żadnej dodatkowej wtyczki. Wtyczkę SMTP instaluje się wtedy, gdy masz już formularz na stronie, ale on z jakiegoś powodu nie działa i maile nie dochodzą.

    w odpowiedzi na: Dodanie osób do kursu na learnpress #122206

    Nowych użytkowników dodajesz w sekcji Użytkownicy (rola klient). Zamówienie robisz w zakładce Woocommerce > Zamówienia > Dodaj nowe zamówienie. Jak dodasz produkt to wskoczy Ci też kwota, którą ten kurs kosztuje i popsujesz sobie statystyki (w sensie sumy), więc wtedy możesz nie dodawać samego produktu do zamówienia, ale tylko nadać uprawnienia pobierania. Wtedy zamówienie jest na 0 zł. Pytanie czy masz podpięte jakieś fakturowanie, bo wtedy może wywalać błąd. Możesz też dodać zamówienie z panelu zamówień LearnPress, ale z jakiegoś powodu nie zawsze to działa.

    w odpowiedzi na: Pojemność hostingu. #122056

    Super, że dzielisz się tą informacją 🙂

    w odpowiedzi na: Hotpay bez DG #122055

    Daj znać co odpowiedzieli, pewnie przyda się też innym osobom 🙂

    w odpowiedzi na: problem z autoinstalacją #122054

    Hej, każda instalacja WordPressa potrzebuje mieć bazę danych. Jak przejdziesz sobie do zakładki bazy danych w LH to tam utworzysz hasło do głównej bazy. Zapisz je sobie w bezpiecznym miejscu. Później możesz przejść do autoinstalacji.

    w odpowiedzi na: fixed background #122044

    Spróbuj usunąć tę sekcję i dodać ją jeszcze raz ręcznie 🙂

    w odpowiedzi na: Stara strona #122043

    Jeśli wybierzesz hosting w LH to oni się zajmują migracją skrzynek pocztowych — wystarczy, że ich o to poprosisz (będą potrzebowali kilku danych jak hasła do skrzynek i ich nazwy). Mogą też migrować samą stronę – wszystko Ci powiedzą. Na pewno trzeba sprawdzić ile miejsca zajmuje poczta obecnie żeby sprawdzić czy wystarczy Ci 5GB pojemności serwera (tyle ma ten serwer za 50 zł o którym mówisz – pakiet KIWI).

    SEOhost jest ok, korzystałam z ich usług stawiając strony dla klientów. Mam tam też kilka domen. Mam nawet kod rabatowy do Seohost „infoblogerka”. Jeśli chcesz możesz skorzystać. Operatora zawsze można zmienić, więc jeśli będąc w jednej firmie bedziesz chciała przejść do drugiej, to zawsze można to zrobić i zazwyczaj takie przeniesienie bezpłatnnie zrobi za Ciebie support 🙂

    w odpowiedzi na: Górny pasek menu #122041

    Hej, nie widzę z menu linków do social mediów. Generalnie nagłówek, a więc i to miejsce o którym mówisz powinnaś dać radę zmienić w Wygląd > Dostosuj > Nagłówek/Header itp

    w odpowiedzi na: Hotpay bez DG #122040

    Najlepiej zapytać w HotPay to oni podpowiedzą co musisz zrobić, by włączyć takie płatności na NDG (trzeba będzie z nimi podpisać umowę). Przelewy24 też współpracują z osobami na NDG.

    w odpowiedzi na: Zmiana stopki #122039

    Super, że Ci się udało! Niestety właśnie darmowe motywy nie pozwalają na takie zmiany w panelu administracyjnym. Jak coś to pisz!

    w odpowiedzi na: Pojemność hostingu. #122038

    Myślę, że można – najlepiej odezwać się do samego supportu w tej sprawie – dadzą sprawdzoną informację 🙂

    w odpowiedzi na: Dodanie osób do kursu na learnpress #122037

    Subskrybent nie odnosi się do LearnPressa, tylko do kanału RSS – czyli jak na blogu pojawiają się nowe wpisy to te osoby dostają o tym informacje.

    Z tego co się orientuję, to LearnPress nie ma takiej opcji o jakiej piszesz. Tak na już to to co na pewno zadziała, to musiałabyś ręcznie dodać nowych użytkowników, zrobić im zamówienia i nadać dostęp do kursu. Ewentualnie skorzystać z innej wtyczki do osadzenia kursów, ale tu trzeba by było zrobić research, które na to pozwalają (i sprawdzić czy mają wszystkie opcje, których potrzebujesz), tak z pamięci to nie powiem 🙂

    w odpowiedzi na: Komunikat na górze witryny – uddefined array key #122036

    Super, że rozwiązałeś problem! Czasem samo wyłączenie i ponowne włączenie wtyczek pomaga, bo WordPress może wtedy poprawnie je załadować. Dzięki za update i cieszę się, że wskazówka pomogła!

    w odpowiedzi na: formularz kontaktowy #122035

    Ola w lekcjach o wtyczkach pokazuje wtyczkę do formularza kontaktowego o nazwie Contact Form 7. Ale niektóre wtyczki jak np. Kadence Blocks (który poszerza możliwości Gutenberga) ma wbudowane formularze. Jak przypomisz mi z czego korzystasz to coś podpowiem 🙂

    w odpowiedzi na: problem z edycją podstrony + kreator stron #122034

    Jeśli jakaś strona Ci się nie rozjechała to prawdopodobnie nie była stworzona w Beaver Builderze, tylko w Gutenbergu (no, chyba, że masz jeszcze jakieś inne edytory zainstalowane). Zasada jest taka, że jak dana strona jest stworzona w danym edytorze, to w nim trzeba ją edytować, albo zrobić od nowa korzystając z innego edytora.
    Menu zarządzasz z zakładki Wygląd>Menu, tam powinnaś dać radę wszystko ustawić.
    Jeśli zainstalowałaś motyw, który korzystał akurat z takiego buildera, to mógł się on zainstalować od razu z motywem, czasem tak się dzieje.

    w odpowiedzi na: Komunikat na górze witryny – uddefined array key #121991

    Hej, problem pojawił się po jakiejś konkretnej czynności? Czy masz zaktualizowane wszystkie wtyczki i motywy?

    w odpowiedzi na: Stara strona #121988

    Tak, jak już będziesz miała domenę na własnym serwerze to instalujesz WordPressa od nowa i działasz po swojemu. Zwróć uwagę, że jeśli klientka miała pocztę firmową w domenie i chce zachować swoje maile, to je również trzeba będzie przenieść. Jeśli jej nie są potrzebne, to musisz założyć taką samą skrzynkę pocztową u nowego operatora, żeby miała dostęp do niej (zmienią się dane logowania do poczty).

    w odpowiedzi na: problem z edycją podstrony + kreator stron #121987

    Sklep jest obsługiwany przez wtyczkę Woocommerce, więc wyłączenie i usunięcie Beavera nie powinno mieć na niego wpływu, chyba, że Beaver daje mozliwość edycji produktów lub podstron sklepowych. Wtedy strony musisz przywrócić do stanu domyślnego (za pomocą shortcodów Woocommerce), a produkty dodać jeszcze raz ale wykorzystując klasyczny edytor lub Gutenberga.

    Te strony, które się rozjechały najlepiej stworzyć od nowa w innym builderze. Jak będą gotowe, to usuwasz te które były zbudowane za pomocą Beavera.

    w odpowiedzi na: fixed background #121807

    U mnie się przewija i widzę całe zdjęcie. Spróbuj wyczyścić cache i może jeszcze na jakichś innych urządzeniach.

    w odpowiedzi na: problem z edycją podstrony + kreator stron #121806

    Z tego co widzę masz zainstalowane dwa buildery: Elementora i Beaver Builder. Sam WordPress natywnie korzysta z Gutenberga. Najlepiej wybrać jeden builder i na nim budować wszystkie zakładki (z wyjątkiem wpisów na bloga – do tego wykorzystuje się Edytor klasyczny lub Gutenberga, żeby nie obciążać strony).

    To, co możesz zrobić to spróbować wyłączyć wtyczkę Beaver Builder i zobaczyć jaki to będzie miało wpływ na Twoją stronę WWW. Jeśli jakaś zakładka się rozjedzie, to znaczy, że wykorzystałaś ten Beaver Builder do jej zbudowania i musisz ją zbudować jeszcze raz korzystając z tego buildera, z którego ostatecznie chcesz korzystać i podmienić te strony. Potem usuwasz te zakładki zbudowane przez Beaver i usuwasz wtyczkę.

    w odpowiedzi na: Stara strona #121805

    Hej, testowanie najlepiej robić na subdomenie na własnym hostingu, nie na oficjalnej stronie 🙂 Przy testowaniu zazwyczaj bawisz się wyborem motywów, wtyczek, z czego sporo rzeczy się potem usuwa, ale zostają wpisy w bazie danych, strona działa wolno.

    To, co otrzymałaś, to dane logowania do serwera ftp (logujesz się przez program Filezilla) i dane logowania do bazy danych. Klient powinien od wykonawcy czy projektanta otrzymać minimum login i hasło do WordPressa i hostingu. Możesz co prawda stworzyć użytkownika w bazie danych, ale to nie o to chodzi, żebyś miała trudniej jako laik 🙂

    Generalnie klientka sama powinna kupić sobie hosting i tylko go udostępnić wykonawcy, który instaluje tam WordPressa i buduje stronę. Niestety jeszcze zdarza się, że taki wykonawca robi to na swoim hostingu (dla wielu klientów) i pobiera za to opłatę od klienta. Niestety to potem ma takie konsekwencje, że klient nie ma możliwości otrzymania hasła do hostingu, bo są tam też strony innych klientów. Jeśli chcesz mieć niezależność najlepiej przenieść domenę (trzeba będzie uzyskać kod auth info) na własnoręcznie wykupiony hosting i tam budować stronę od podstaw. Jak będziesz miała jakieś pytania, to pisz.

    w odpowiedzi na: fixed background #121760

    Hmm, zapisałaś zmiany? Bo jest tak samo jak wczoraj.

    w odpowiedzi na: fixed background #121708

    U mnie wygląda ok 😀 W wersji na telefon masz inną grafikę niż na desktop (pomarańczowe niebo / różowe niebo) tak ma być?

    w odpowiedzi na: fixed background #121661

    podeślesz link i napiszesz mi o który element dokładnie chodzi? Jaki masz motyw i pagebuilder?

    w odpowiedzi na: menu, off-canvas menu #121660

    CSS odnosi się tylko do wyglądu, więc nic nie popsujesz. Dodajesz go w zakładce wygląd>dostosuj>dodatkowy CSS. Jak się coś posypie wizualnie, to usuwasz i tyle 🙂

    w odpowiedzi na: Jak wyłączyć widzety w zakladce sklep? #121659

    Sprawdź w wygląd>dostosuj>woocommerce>archives page layout.

Wyświetlanie 30 wpisów - od 61 do 90 (z 554 w sumie)