Odpowiedź forum utworzona

Wyświetlanie 30 wpisów - od 1 do 30 (z 554 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • w odpowiedzi na: WooCommerce – opis kategorii pod produktami #128812

    To jeśli zależy Ci na SEO, to opis powinien być nad produktami 🙂 Jeśli chodzi o pozostałe pytania to zazwyczaj takie możliwości daje sam motyw.

    w odpowiedzi na: Edycja strony #127970

    Nie widzę problemów, są zdjęcia, które się przewijają. Powiesz coś więcej, co Ci się nie podoba? To wtedy będę w stanie podpowiedzieć coś więcej.

    w odpowiedzi na: Responsywnosc #127969

    Hej, zajrzałam na stronę i w sumie jedyny problem jaki widzę to za duży nagłówek mobilny. Chyba że te błedy które widzisz, to jakaś konkretna zakładka?

    w odpowiedzi na: Zdjęcie i efekt scrolowania #127209

    Hej, chodzi Ci o to twoje zdjęcie? Co to za page builder? To wygląda jak sekcja z ustawionym na tło zdjęciem i na to nałożony blok typu obrazek.

    w odpowiedzi na: Dodatkowe checkboxy #127206

    Hej, wtyczka jest bardzo prosta w obsłudze. Po zainstalowaniu widzisz obecne pola na stronie zamówienia, możesz dodać swoje lub ukryć te, które nie są Ci potrzebne.
    A jeśli chodzi o tą drugą sytuację, to możesz albo załączyć plik do produktu (jako plik do pobrania) albo w nowej wersji Woocommerce można też edytować własne maile w Gutenbergu, więc możesz tam dać link do pobrania.

    w odpowiedzi na: strona niewidoczna w Google #126707

    Indeksowanie strony może trochę potrwać. Sprawdź czy w ustawieniach WordPressa masz odznaczony checkbox „proś wyszukiwarki o nieindeksowanie strony” czy coś w tym stylu. Samo zainstalowanie wtyczki nic nie zmieni, ona ma tylko funkcję wspomagającą. Google Search Console to dobra opcja, w ustawieniach tej usługi musisz wkleić link do mapy witryny. Upewnij się wcześniej że nie masz opublikownych żadnych zakladek testowych, których nie chcesz żeby się pokazywały w Google. Pogrzeb w ustawieniach GSC bo tam można sporo zdziałać 🙂

    w odpowiedzi na: Edycja strony #126412

    Hej, to jeszcze raz:
    1) W pierwszej sekcji musisz w zakładce style musisz wybrać slider zamiast jednego zdjęcia
    2) Przy edycji tej strony w ustawieniach motywu to powinnaś mieć możliwość wyłączyć. Te ustawienia zazwyczaj są pod którąś z ikonek przy niebieskim przycisku „Zapisz/Opublikuj”. Powinnaś to mieć też w Wygląd > Dostosuj jako ustawienia tytułu stron/wpisów. Nie wiem co to bo link jest jakiś dziwny – chodzi mi o końcówkę: blog/?currency=usd
    3) Stopka jest robiona konstruktorem stopki i widżetami Czyli wygląd>widzety?

    Jeśli myślisz o egzaminie, to był w maju i na razie nie mam informacji o kolejnym terminie. Na pewno wcześniej pójdzie odpowiedni mailing 🙂

    Gabi

    w odpowiedzi na: Kontakt #126410

    Hej! a z jakiego maila korzystasz? Firmowego czyli np kontakt@just-invest.eu? Jeśli tak to zmień mailera na „Inne SMTP” i skonfiguruj jeszcze raz, a potem przetestuj. Sprawdź też czy formularz w swoich ustawieniach ma uzupełnione na jakiego maila wiadomości mają przychodzić.

    w odpowiedzi na: Edycja strony #126267

    Cześć, prośba z naszej strony aby zakładać osobny wątek dla każdego pytania. W taki sposób kolejne osoby z podobnym problemem będą łatwiej mogły znaleść odpowiedź na swoje pytania.
    Odpowiadając:
    Ad. 1 Rów Layout z Kadence Blocks ma możliwość ustawienia tła typu slider
    Ad. 2 rozumiem, że chodzi o tło przycisku? Jeśli dodałaś to w obszarze widzetu to powinnaś znaleść ustawienia tego przycisku gdzy klikniesz na niego i pod menu (trzy kropki) wybierzesz opcje „pokaz więcej ustawień” czy coś w tym stylu. Jeśli tego nie widzisz to potrzebowałabym więcej informacji jak to jest zrobione i najlepiej link do steony
    Ad. 3 Bez zobaczenia strony raczej nie pomogę, poproszę o link do niej (nie może być zaślepiona)

    w odpowiedzi na: Edycja strony #126266

    Cześć, prośba z naszej strony aby zakładać osobny wątek dla każdego pytania. W taki sposób kolejne osoby z podobnym problemem będą łatwiej mogły znaleść odpowiedź na swoje pytania.
    Odpowiadając:
    Ad. 1 Rów Layout z Kadence Blocks ma możliwość ustawienia tła typu slider
    Ad. 2 rozumiem, że chodzi o tło przycisku? Jeśli dodałaś to w obszarze widzetu to powinnaś znaleść ustawienia tego przycisku gdzy klikniesz na niego i pod menu (trzy kropki) wybierzesz opcje „pokaz więcej ustawień” czy coś w tym stylu. Jeśli tego nie widzisz to potrzebowałabym więcej informacji jak to jest zrobione i najlepiej link do steoby
    Ad. 3 Bez zobaczenia strony raczej nie pomogę, poproszę o link do niej (nie może być zaślepiona)

    Hej,
    połączenie z aplikacją webową zazwyczaj daje więcej możliwości ustawień i zapewne rozszerza możliwości tej wtyczki o tzw. CMP (Consent Management Platform) – czyli profesjonalne narzędzie do zarządzania zgodami. Tu przechodzimy do drugiej części pytania, czyli tego że użytkownik może sobie wybierać na jakie ciastka wyrazi zgodę. Jest to obowiązkowe jeśli strona korzysta z innych niż niezbędne do jej działania ciasteczek, a co za tym idzie narzędzi takich jak np. Google Analytics, YouTube, Meta Pixel. Użytkownik musi mieć możliwość świadomego wyboru i odrzucenia takich ciasteczek i nie można ich uruchamiać bez jego zgody.

    Na stronie tej wtyczki jest to nawet opisane: https://pl.wordpress.org/plugins/cookie-notice/

    w odpowiedzi na: Wybor motywu #125742

    Bardzo mi miło, na pewno znajdziesz tam coś WordPressowego dla siebie 🙂

    w odpowiedzi na: SPAM z formularza #125741

    Nie ma sprawy, jak coś to pisz, będziemy myśleć co dalej 🙂

    w odpowiedzi na: Wybor motywu #125724

    Astra jest dla mnie zbyt uboga szczerze mówiąc, ja lubię Blocksy albo Kadence, to szybkie motywy i fajnie się je dostosowuje 🙂

    w odpowiedzi na: Komentarze do wpisów na bloga #125723

    Jeśli w komentarzach przewijają się jakieś sformułowania to w ustawieniach komentarzy możesz dodać te słowa, aby komentarze je zawierające ładowały od razu w koszu.

    w odpowiedzi na: SPAM z formularza #125601

    Lokalizację można sfałszować, więc tak naprawdę to wcale nie muszą być Stany, więc chyba odpuściłabym tego typu blokady. Lepiej dodać filtry antyspamowe, niż blokować cały ruch. Możesz spróbować włączyć honeypot jeśli Twój formularz umożliwia taką opcję, albo przenieść formularz na inną zakładkę, wtedy nie będzie dostępny od razu z głównej. Nie gwarantuję, że to pomoże, ale czasem warto spróbować 🙂

    w odpowiedzi na: cookie yes #125562

    Hej, zmienisz to po zalogowaniu się do panelu administracyjnego na stronie CookieYes w tamtejszych ustawieniach.

    w odpowiedzi na: yoast seo #125561

    Podeślesz mi zrzut ekranu na hej@infoblogerka.pl? Sprawdzę 🙂

    w odpowiedzi na: SPAM z formularza #125550

    Daj znać, czy sobie poradziłaś, jak coś to będziemy szukać innego rozwiązania 🙂

    w odpowiedzi na: SPAM z formularza #125549

    Daj znać, czy sobie poradziłaś, jak coś to będziemy szukać innego rozwiązania 🙂

    w odpowiedzi na: yoast seo #125236

    Hej, wybacz, umknął mi ten post. Czy już sobie poradziłaś?
    Jeśli dobrze zrozumiałam to chodzi Ci o sekcję z ustawieniami SEO do wpisów i stron. Z tego co pamiętam to ten pasek zawsze był po prawej stronie i wyświetlanie go nie powinno być zależne od motywu. Może być też tak, że jeśli korzystałaś na innym WordPressie np. z edytora klasycznego to umiejscowienie mogło być inne. A jeśli tamta strona nie była regularnie aktualizowana, to część opcji z edycji mogło np. zniknąć lub przejść do wersji PRO. W razie czego daj znać jeśli jeszcze sobie nie poradziłaś to zainstaluję WordPressa w tej konfiguracji i sprawdzę to.

    w odpowiedzi na: Strona w kilku językach #125157

    Możesz skorzystać z wtyczki Polylang lub WPML, które pozwalają przygotować alternatywne wersje językowe.

    w odpowiedzi na: Aktualizacje wtyczek i błędy ? Też tak macie? #124993

    Aktualizuję raz w tygodniu kilkanaście WordPressów i nie zdarzyły mi się żadne błędy. Różne rzeczy mogą mieć na to wpływ, ilość wtyczek zainstalowanych, co ile czasu aktualizujesz albo po prostu konkretne wtyczki mają jakiś problem. Tak jak Kasia pisała, możesz sprawdzić w repozytorium czy ludzie zgłaszają takie problemy.

    Hej, w zakładce egzamin jest aktualna rozpiska 🙂

    w odpowiedzi na: Znikająca ikona FB #124002

    Super, że to ogarnęłaś i się podzieliłaś rozwiązaniem! 🙂

    w odpowiedzi na: Błędy krytyczne. #123978

    Tam wyżej już pisałam o tych automatycznie wczytywanych opcjach 🙂

    w odpowiedzi na: Powrót do strony głównej #123920

    Hej, można dodać to zdjęcie w miejsce logotypu – tak chyba będzie najprościej.

    Jednak… 🙂

    Na stronach internetowych logo, nazwa marki lub imię i nazwisko właściciela to coś więcej niż tylko ozdoba. Taki element ma określoną funkcję – zarówno techniczną, jak i informacyjną.

    Z punktu widzenia użytkownika logo lub nazwa marki umieszczone w lewym górnym rogu (czasem w centrum) służy jako nawigacja – po kliknięciu przenosi na stronę główną. To standard, do którego większość osób jest przyzwyczajona. Brak takiego elementu może sprawić, że użytkownik nie będzie wiedział, jak wrócić na start. A jeśli zdjęcie pojawi się zamiast logo i to po prawej stronie, prawdopodobnie w ogóle nie zostanie odebrane jako klikalny link.

    Strony internetowe powinny być przewidywalne w strukturze. Przewidywalność oznacza ułatwienie w poruszaniu się po stronie. Tak jak ikonka koszyka w sklepie zwykle pojawia się w prawym górnym rogu, a zakładka „Kontakt” na końcu menu – tak samo użytkownik spodziewa się, że logo znajdzie się tam, gdzie jest przyzwyczajony je widzieć. Jeśli tego nie ma – użytkownik może poczuć się zagubiony i po prostu pójdzie gdzieś indziej, gdzie strona będzie łatwa w obsłudze.

    Brak nazwy marki, imienia i nazwiska lub choćby jednego kluczowego słowa w nagłówku sprawia, że użytkownik trafia na stronę bez kontekstu. Z punktu widzenia SEO – również nie jest to korzystne. Tego typu elementy pomagają budować widoczność w wyszukiwarce, ale też rozpoznawalność marki w oczach odbiorcy.

    Jeśli nie ma graficznego logo – można wykorzystać czytelnie zapisaną nazwę działalności, imię i nazwisko, albo nazwę marki w formie tekstowej. Ważne, by taki element był obecny w nagłówku i łatwy do zauważenia.

    Brak logotypu lub nazwy marki można porównać do książki bez tytułu. Wiadomo, że zawiera jakiś tekst, ale trudno stwierdzić o czym jest dopóki się nie wczytasz.

    w odpowiedzi na: Znikająca ikona FB #123900

    W ustawieniach Elementora powinnaś mieć taką opcję jak -Load Font Awesome 4 Support – spróbuj ja włączyć i daj znać czy pomogło. Wyczyść po całym zabiegu pamięć podręczna żeby zobaczyć czy się udało 🙂 jeśli nie to będziemy myśleć dalej 😉

    w odpowiedzi na: Błędy krytyczne. #123899

    Ten drugi błąd oznacza, że masz zainstalowaną wtyczkę cache, która powinna przyspieszać ładowanie strony, ale mimo to serwer odpowiada zbyt wolno. To może świadczyć o problemach z wydajnością hostingu, przeciążeniem strony, zbyt dużą liczbą wtyczek lub nieoptymalnym motywem.

    Co możesz zrobić :
    -Upewnij się, że masz tylko jedną aktywną wtyczkę cache i jest poprawnie skonfigurowana.
    -Ogranicz liczbę wtyczek do niezbędnego minimum i usuń te, których nie używasz (nie ma sensu ich trzymać)-
    -Zaktualizuj WordPressa, wtyczki i motywy do najnowszych wersji.
    -możesz też rozważyć zmianę motywu na lżejszy, zoptymalizowany pod kątem wydajności.
    Ewentualnie ki np korzystasz z hostingu innego niż lh możesz rozważyc jego zmianę na szybszy. Albo sprawdź czy np. Masz w pakiecie Redis.
    -sprawdź z jakiej wersji PHP korzystasz i jeśli masz starsza niż 8.33 to podwyższ ją do 8.3 albo 8.4. Zanim ta zmiana nastąpi może chwile potrwać. Gdyby pojawiły się błędy na stronie po tej zmianie, to wróć do obecnej (jeśli masz bardzo starą, to stopniowo podwyzszaj i zostań przy tej, która działa bez zarzutu).

    w odpowiedzi na: Błędy krytyczne. #123898

    Automatycznie wczytywane opcje to ustawienia i dane, które są ładowane przy każdym wejściu na stronę. Jeśli tych opcji jest bardzo dużo lub mają duży rozmiar, mogą spowalniać działanie całej www, bo za każdym razem serwer musi je wszystkie pobrać z bazy danych.

    Przyczyną tego błędu są najczęściej:
    – Instalacja i usuwanie wielu wtyczek oraz motywów, które pozostawiają po sobie wpisy w bazie danych (nawet po ich usunieciu).
    – Przestarzałe lub źle napisane wtyczki, które zapisują zbyt dużo danych jako autoload.
    – Konflikty lub błędy po aktualizacjach wtyczek i motywów (szczególnie jeśli robisz je rzadziej niż raz na tydzień), które prowadzą do gromadzenia niepotrzebnych opcji w bazie.
    – Dużo włączonych wtyczek (nawet jeśli ich nie używasz aktywnie to one mogą być ładowane) lub bardzo rozbudowana strona, która generuje dużo ustawień ładowanych automatycznie

    Co możesz zrobić:

    – Usuń niepotrzebne i nieaktywne wtyczki oraz motywy, szczególnie sprawdź czy nie masz jakichś dubli
    – Przejrzyj tabelę wp_options w bazie danych (np. przez phpMyAdmin) i usuń wpisy po nieużywanych wtyczkach/motywach (zawsze zrób kopię zapasową bazy przed zmianami na wypadek usunięcia za duzo).
    Kub Użyj wtyczki do czyszczenia bazy danych, np. Advanced Database Cleaner lub WP Optimize, aby znaleźć i usunąć stare lub niepotrzebne wpisy z autoload. Tu koniecznie koia zapasowa bazy danych, bo można sobie zrobić kuku jak się usunie za dużo.

    Takie czyszczenie dobrze jest robić regularnie, a ewentualne testy wtyczek robić na osobnej instalacji WordPressa i później wdrażać na oficjalna stronę.

Wyświetlanie 30 wpisów - od 1 do 30 (z 554 w sumie)