Odpowiedź forum utworzona

  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: yoast seo #125236

    Hej, wybacz, umknął mi ten post. Czy już sobie poradziłaś?
    Jeśli dobrze zrozumiałam to chodzi Ci o sekcję z ustawieniami SEO do wpisów i stron. Z tego co pamiętam to ten pasek zawsze był po prawej stronie i wyświetlanie go nie powinno być zależne od motywu. Może być też tak, że jeśli korzystałaś na innym WordPressie np. z edytora klasycznego to umiejscowienie mogło być inne. A jeśli tamta strona nie była regularnie aktualizowana, to część opcji z edycji mogło np. zniknąć lub przejść do wersji PRO. W razie czego daj znać jeśli jeszcze sobie nie poradziłaś to zainstaluję WordPressa w tej konfiguracji i sprawdzę to.

    W odpowiedzi na: Strona w kilku językach #125157

    Możesz skorzystać z wtyczki Polylang lub WPML, które pozwalają przygotować alternatywne wersje językowe.

    W odpowiedzi na: Aktualizacje wtyczek i błędy ? Też tak macie? #124993

    Aktualizuję raz w tygodniu kilkanaście WordPressów i nie zdarzyły mi się żadne błędy. Różne rzeczy mogą mieć na to wpływ, ilość wtyczek zainstalowanych, co ile czasu aktualizujesz albo po prostu konkretne wtyczki mają jakiś problem. Tak jak Kasia pisała, możesz sprawdzić w repozytorium czy ludzie zgłaszają takie problemy.

    Hej, w zakładce egzamin jest aktualna rozpiska 🙂

    W odpowiedzi na: Znikająca ikona FB #124002

    Super, że to ogarnęłaś i się podzieliłaś rozwiązaniem! 🙂

    W odpowiedzi na: Błędy krytyczne. #123978

    Tam wyżej już pisałam o tych automatycznie wczytywanych opcjach 🙂

    W odpowiedzi na: Powrót do strony głównej #123920

    Hej, można dodać to zdjęcie w miejsce logotypu – tak chyba będzie najprościej.

    Jednak… 🙂

    Na stronach internetowych logo, nazwa marki lub imię i nazwisko właściciela to coś więcej niż tylko ozdoba. Taki element ma określoną funkcję – zarówno techniczną, jak i informacyjną.

    Z punktu widzenia użytkownika logo lub nazwa marki umieszczone w lewym górnym rogu (czasem w centrum) służy jako nawigacja – po kliknięciu przenosi na stronę główną. To standard, do którego większość osób jest przyzwyczajona. Brak takiego elementu może sprawić, że użytkownik nie będzie wiedział, jak wrócić na start. A jeśli zdjęcie pojawi się zamiast logo i to po prawej stronie, prawdopodobnie w ogóle nie zostanie odebrane jako klikalny link.

    Strony internetowe powinny być przewidywalne w strukturze. Przewidywalność oznacza ułatwienie w poruszaniu się po stronie. Tak jak ikonka koszyka w sklepie zwykle pojawia się w prawym górnym rogu, a zakładka „Kontakt” na końcu menu – tak samo użytkownik spodziewa się, że logo znajdzie się tam, gdzie jest przyzwyczajony je widzieć. Jeśli tego nie ma – użytkownik może poczuć się zagubiony i po prostu pójdzie gdzieś indziej, gdzie strona będzie łatwa w obsłudze.

    Brak nazwy marki, imienia i nazwiska lub choćby jednego kluczowego słowa w nagłówku sprawia, że użytkownik trafia na stronę bez kontekstu. Z punktu widzenia SEO – również nie jest to korzystne. Tego typu elementy pomagają budować widoczność w wyszukiwarce, ale też rozpoznawalność marki w oczach odbiorcy.

    Jeśli nie ma graficznego logo – można wykorzystać czytelnie zapisaną nazwę działalności, imię i nazwisko, albo nazwę marki w formie tekstowej. Ważne, by taki element był obecny w nagłówku i łatwy do zauważenia.

    Brak logotypu lub nazwy marki można porównać do książki bez tytułu. Wiadomo, że zawiera jakiś tekst, ale trudno stwierdzić o czym jest dopóki się nie wczytasz.

    W odpowiedzi na: Znikająca ikona FB #123900

    W ustawieniach Elementora powinnaś mieć taką opcję jak -Load Font Awesome 4 Support – spróbuj ja włączyć i daj znać czy pomogło. Wyczyść po całym zabiegu pamięć podręczna żeby zobaczyć czy się udało 🙂 jeśli nie to będziemy myśleć dalej 😉

    W odpowiedzi na: Błędy krytyczne. #123899

    Ten drugi błąd oznacza, że masz zainstalowaną wtyczkę cache, która powinna przyspieszać ładowanie strony, ale mimo to serwer odpowiada zbyt wolno. To może świadczyć o problemach z wydajnością hostingu, przeciążeniem strony, zbyt dużą liczbą wtyczek lub nieoptymalnym motywem.

    Co możesz zrobić :
    -Upewnij się, że masz tylko jedną aktywną wtyczkę cache i jest poprawnie skonfigurowana.
    -Ogranicz liczbę wtyczek do niezbędnego minimum i usuń te, których nie używasz (nie ma sensu ich trzymać)-
    -Zaktualizuj WordPressa, wtyczki i motywy do najnowszych wersji.
    -możesz też rozważyć zmianę motywu na lżejszy, zoptymalizowany pod kątem wydajności.
    Ewentualnie ki np korzystasz z hostingu innego niż lh możesz rozważyc jego zmianę na szybszy. Albo sprawdź czy np. Masz w pakiecie Redis.
    -sprawdź z jakiej wersji PHP korzystasz i jeśli masz starsza niż 8.33 to podwyższ ją do 8.3 albo 8.4. Zanim ta zmiana nastąpi może chwile potrwać. Gdyby pojawiły się błędy na stronie po tej zmianie, to wróć do obecnej (jeśli masz bardzo starą, to stopniowo podwyzszaj i zostań przy tej, która działa bez zarzutu).

    W odpowiedzi na: Błędy krytyczne. #123898

    Automatycznie wczytywane opcje to ustawienia i dane, które są ładowane przy każdym wejściu na stronę. Jeśli tych opcji jest bardzo dużo lub mają duży rozmiar, mogą spowalniać działanie całej www, bo za każdym razem serwer musi je wszystkie pobrać z bazy danych.

    Przyczyną tego błędu są najczęściej:
    – Instalacja i usuwanie wielu wtyczek oraz motywów, które pozostawiają po sobie wpisy w bazie danych (nawet po ich usunieciu).
    – Przestarzałe lub źle napisane wtyczki, które zapisują zbyt dużo danych jako autoload.
    – Konflikty lub błędy po aktualizacjach wtyczek i motywów (szczególnie jeśli robisz je rzadziej niż raz na tydzień), które prowadzą do gromadzenia niepotrzebnych opcji w bazie.
    – Dużo włączonych wtyczek (nawet jeśli ich nie używasz aktywnie to one mogą być ładowane) lub bardzo rozbudowana strona, która generuje dużo ustawień ładowanych automatycznie

    Co możesz zrobić:

    – Usuń niepotrzebne i nieaktywne wtyczki oraz motywy, szczególnie sprawdź czy nie masz jakichś dubli
    – Przejrzyj tabelę wp_options w bazie danych (np. przez phpMyAdmin) i usuń wpisy po nieużywanych wtyczkach/motywach (zawsze zrób kopię zapasową bazy przed zmianami na wypadek usunięcia za duzo).
    Kub Użyj wtyczki do czyszczenia bazy danych, np. Advanced Database Cleaner lub WP Optimize, aby znaleźć i usunąć stare lub niepotrzebne wpisy z autoload. Tu koniecznie koia zapasowa bazy danych, bo można sobie zrobić kuku jak się usunie za dużo.

    Takie czyszczenie dobrze jest robić regularnie, a ewentualne testy wtyczek robić na osobnej instalacji WordPressa i później wdrażać na oficjalna stronę.

    W odpowiedzi na: Add Expires Headers.- psuje czcionkę. #123897

    Nie musisz używać wtyczki „Add Expires Headers”, żeby dodać nagłówki expires – możesz zrobić to ręcznie, dodając odpowiedni kod do pliku .htaccess na swoim serwerze. W razie wątpliwości poproś o pomoc support swojego hostingu -powinni pomóc. Jeśli wolisz wtyczki, możesz sprawdzić WP Rocket lub W3 Total Cache – przy czym jeśli już korzystasz z podobnych, to trzeba uważać żeby nie dublowac funkcji – im więcej wtyczek tym strona może działać wolniej.

    W odpowiedzi na: Egzamin z WooCommerce #123864

    Egzamin będzie 20-22 maja i będzie udostępnione też nagranie repetytorium do powtórki materiału 🙂

    W odpowiedzi na: Egzamin z WooCommerce #123862

    Hej, informację o egzaminie otrzymasz na pewno na maila jeśli będziesz miała aktywną subskrypcję kursu. Jak będę wiedziała coś więcej to dam znać 🙂

    W odpowiedzi na: landing page #123577

    Wystarczy, że w ustawieniach strony “Szablon” wybierzesz LightStart Template. Po zapisaniu nagłówek i stopka powinny zniknąć. Jeśli tak się nie stanie (testowałam to teraz u siebie, ale na pewno mamy inną konfigurację, chociażby motywu, więc może być różnie), to daj znać, będę szukała innego pomysłu.

    W odpowiedzi na: Jectpack #123550

    Generalnie jeśli pytasz czy warto korzystać z jakiejś wtyczki to są dwa punkty styku, nad którymi musisz się pochylić:

    1) czy wtyczka Ci się przyda – trzeba sprawdzić jakie funkcje wprowadza na karcie wtyczki. Jeśli wprowadza ich bardzo dużo, a finalnie będziesz korzystać z jednej to wtedy warto poszukać czegoś innego, co daje te jedna określoną rzecz.
    3) jakie wtyczka ma oceny, dużo pobrań czy jest aktualizowana – to najbezpieczniejsze wyjście.

    Beda się zdarzały wtyczki, które będą mniej popularne, chociażby że względu na to że są tworzone przez małych twórców, a nie firmy zajmujące się tylko tym, ale beda wprowadzały jedna linijkę kodu i nadal warto z nich korzystać. Jeśli nie masz pewności warto pogooglowac, zapytać itp 🙂

    W odpowiedzi na: Jectpack #123549

    Jetpack to kilka różnych wtyczek, nie wiem która masz, ale o każdej możesz poczytać tutaj: https://pl.wordpress.org/plugins/search/Jetpack/

    Jedna z nich jest zainstalowana od razu z instalacją WordPressa i ja zawsze ja usuwam (tak samo jak Hello Dolly), z dwóch powodów:
    📌 Wtyczka w wersji bezpłatnej jest tylko dla użytku niekomercyjnego
    📌 To kombajn, z większości opcji się nie korzysta

    Dodatkowo (bo widzę, że których z Jetpacków ma napisane że zabezpiecza stronę, co może być kuszące) nie instalujemy w WordPressie wtyczek które służą do “zabezpieczania” bo de facto tego nie robią, a jednocześnie same często mają sporo podatności.

    W odpowiedzi na: landing page #123502

    Z tego co wiem Lightstart ma możliwość budowy landingów. Możesz też sprawdzić czy któryś z builderów nie ma takiej opcji (z tego co kojarzę Spectra powinna mieć takie szablony). Z tego co wiem to wtyczka Lightstart, która oferuje Coming Soon Page ma opcję tworzenia landingów:https://pl.wordpress.org/plugins/wp-maintenance-mode/

    W odpowiedzi na: Promocja na stronie. #123501

    Myślę, że spokojnie możesz z niej skorzystać.

    W odpowiedzi na: Problem z odstępem na blogu. #123500

    Potrzebowałabym zobaczyć stronę, bez tego będzie trudno coś podpowiedzieć.

    W odpowiedzi na: landing page #123499

    Hej, musisz wykupić domenę lubieto.pl, tam zainstalować WordPressa i zbudować wszystko to co chcesz mieć na landingu a potem podlinkować na test.pl np. w menu czy jakiś przycisk.

    W odpowiedzi na: wtyczka do Cookies i WP policy checkbox #123489

    Hej, Cookie Yes jest ok. Po jej zainstalowaniu musisz założyć konto w aplikacji webowej Cookie Yes i się połączyć z nią z panelu wtyczki w WordPressie – tam możesz zmienić język wtyczki i zrobić skan ciasteczek jakich na stronie używasz. Całą konfigurację robi się w zasadzie tam. Z racji tego, że w darmowym planie jest 5 skanów miesięcznie, to najlepiej zrobić to jak już będziesz pewna, że na stronie masz już 99% rzeczy jakie faktycznie mają się znaleźć. Dodanie choćby jednego osadzonego z YouTube filmiku spowoduje, że na stronie będą ciasteczka YT, więc trzeba będzie taki skan zrobić od nowa.

    Myślę, że możesz nadal korzystać z WP policy checkbox, to prosta wtyczka z prostą funkcją, nie ma co tam aktualizować. Kopie zapasową zawsze warto mieć 🙂

    Ps. prosiłabym o osobne wątki dla osobnych pytań – innym szukającym będzie łatwiej odnaleźć odpowiedzi na pytania 🙂

    W odpowiedzi na: Feed Instagram na Stronie #123200

    Ja korzystałam do tej pory ze Smashballon, ale jest jeszcze np. Easy Social Feed – Social Photos Gallery – Post Feed – Like Box

    W odpowiedzi na: Tworzenie stron na swoim szablonie #123139

    Jeśli używasz tych samych narzędzi (np. Kadence blocks) to czasem wystarczy po prostu skopiować na jednej stronie i wkleić na drugiej pewne elementy i lekko dostosować. Jeśli masz Kadence Blocks w wersji pro to tam możesz sobie stworzyć taką bibliotekę szablonów. Możesz też pewne elementy zapisać jako json (w gutenbergu powinnaś mieć taką opcję export as json). Ale też sporo będzie uzależnione od tego z jakich narzędzi korzystasz.

    W odpowiedzi na: landing page #123138

    Ja tworzę w obrębie strony wyłączając na tej zakładce nagłówek i stopkę. Możesz zobaczyć jak to wygląda u mnie tutaj: https://infoblogerka.pl/kurs

    W odpowiedzi na: footer menu #123137

    Najprawdopodobniej musisz wejść w ustawienia stopki i dodać tam odpowiednie menu, nie wystarczy zaznaczyć tylko ten fistaszek na etapie tworzenia menu.

    W odpowiedzi na: dot. Newsletter – wtyczka MailerLite #123078

    Jeśli korzystasz z Mailerlite i chcesz osadzić formularz zapisu na newsletter:
    – na dowolnej zakładce, to nie musisz żadnej wtyczki instalować. Pobierasz kod do osadzania z mailerlite i wklejasz w odpowiednim miejscu
    – w podsumowaniu zamówienia, to wtedy przyda Ci się mailerlite for woocommerce. Wtedy jak ktoś będzie składał zamówienie to będzie jednym checkboxem zapisać się do newslettera

    W odpowiedzi na: Brak Sidebar w bezpłatnej wersji motywu Botiga #122860

    Ok! Powodzenia, jak coś to pisz!

    W odpowiedzi na: Brak Sidebar w bezpłatnej wersji motywu Botiga #122859

    Ok! Powodzenia, jak coś to pisz!

    W odpowiedzi na: Brak Sidebar w bezpłatnej wersji motywu Botiga #122858

    Ok! Powodzenia, jak coś to pisz!

    W odpowiedzi na: Cofniecie zmian w motywie. #122801

    Jak coś to pisz 🙂