Odpowiedź forum utworzona

  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: css html #120459
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Myślę, że ebooki Oli będą fajnym startem 🙂 ja się uczyłam samodzielnie metodą prób i błędów, szukałam w sieci – przynajmniej jeśli chodzi o html i css.

    W odpowiedzi na: Submenu źle się wyświetla #120458
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Czy udało Ci się to znaleźć? Weszłam jeszcze raz na Twoją stronę i teraz wygląda ok.

    W odpowiedzi na: Submenu źle się wyświetla #120416
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hmm… poszukałabym w tych samych ustawieniach, które pozwoliły Ci na zrobienie przezroczystości na tym elemencie, ewentualnie odstępy w nagłówku? Trudno powiedzieć gdzie może być problem bez zobaczenia co jest w środku, ale zainstaluję sobie Astrę, spróbuję tego poszukać i wrócę z odpowiedzią 🙂

    W odpowiedzi na: HTTP HTPS zabezpieczenie strony #120415
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Taki komunikat może się wyświetlać, gdy przeglądarka wykrywa brak pełnego szyfrowania za pomocą certyfikatu SSL. np. jeśli włączyłaś certyfikat SSL już po instalacji WordPressa. Jeśli certyfikat w hostingu masz włączony, to co możesz zrobić to:
    1) Przejść do Ustawienia → Ogólne i sprawdzić, czy adresy URL witryny zaczynają się od https://. Jeśli nie, to trzeba to zmienić. Upewnij się przy tym, że nie dodasz przypadkowo innej literki, bo możesz stracić dostęp do panelu administracyjnego WordPressa.
    2) Jeśli występuje u Ciebie mixed content (np. jeśli certyfikat SSL był włączony po instalacji WordPressa może się tak zdarzyć), to możesz skorzystać z wtyczki Better Search Replace, aby zaktualizować linki w bazie danych. Po instalacji i uruchomieniu wtyczki masz dwa pola: w jednym polu wpisuje się jakie linki chcesz znaleźć a w drugim na jakie chcesz zamienić te znalezione.
    Najpierw wyszukaj linki zaczynające się od http “http://psycholog-karolinasojda.pl” (wpisz ten link w pierwszym polu, w drugim nic nie wpisuj) – domyślnie będzie zaznaczony checkbox “run as dry” i tak ma zostać. Wtedy wtyczka poszuka tylko w bazie czy są jakieś linki http. Jeśli będą, to wtedy w drugim polu możesz wpisać link z https i odznaczyć checkbox run dry. Wtedy wtyczka zamieni wszystkie linki z pola nr 1 na linki z pola nr 2. Musisz tu uważać, aby nie zrobić żadnej literówki bo jakikolwiek błąd może oznaczać później problem z dostaniem się do panelu.
    3) dodatkową opcją jest edycja pliku htaccess który znajduje się na serwerze i przekierowanie z http na https przez fragment kodu, jak będziesz chciała to daj znać to napiszę instrukcję jak to się robi, bo tam jest więcej kroków.

    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Ponad 40% na świecie to WordPress, boty próbują się logować na wiele z nich, aby wykraść dane, wysyłać spam czy robić przekierowania na strony z nieprzyzwoitą treścią. Raczej nikt nie robi tego celowo bo chce się włamać własnie na Twoją stronę. WordPress jest używany również przez osoby, które są laikami w temacie, a więc jest jakieś prawdopodobieństwo, że strona jest niezaktualizowana, albo login i hasło to “admin123”. To co możesz zrobić to:
    – wdrożyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe na stronie np. wtyczką 2FA od Melapress,
    – pilnować się z aktualizacjami wtyczek i motywów i robić je minimum raz w tygodniu, (plus śledzić podatności na ataki wtyczek, które masz i robić ich aktualizacje jak najszybciej),
    – utworzyć bardzo silne hasło składające się z wielu znaków (minimum 20-25, w tym znaki takie jak ăæådž),
    – nie podawać nikomu danych logowania do strony, a w razie potrzeby tworzyć takiej zaufanej osobie nowe konto i usuwać je zaraz po zakończeniu pracy,
    – cyklicznie sprawdzać czy nie ma żadnych dziwnych użytkowników na stronie,
    – NIE korzystać z żadnych wtyczek do “bezpieczeństwa” typu Wordfence,
    można też wdrożyć dodatkowe zabezpieczenia na stronie według tych instrukcji: https://wpmagus.pl/pliki/prezentacje/wyczaruj-sobie-spokoj/#/
    Jeśli chciałabyś zablokować te próby to chyba zostają dwie nieidealne metody:
    – jeśli logowania następują z jednego IP można go zablokować (jeśli z wielu to to raczej nie ma sensu, bo można się tak bawić w nieskończoność)
    – zablokować logowanie ze wszystkich innych IP poza Twoim, przy czym zapewne korzystasz z dynamicznego IP więc to też nie ma sensu

    W odpowiedzi na: Błąd w rapocie na Woocommerce #120376
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, raporty w woocommerce się zmieniły. Sprawdź w zakładce “Statystyka”.

    W odpowiedzi na: zmiana ikonki menu w wersji mobilnej #120132
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Z jakiego motywu korzystasz? Sprawdziłabym w jego ustawieniach, tam gdzie masz możliwość wybrania jak ma działać / wyglądać menu mobilne czy nie ma takiej opcji.

    W odpowiedzi na: stopka i karuzela #120130
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Cześć na wstępie prosiłabym o osobne wątki dla osobnych problemów / pytań. To ułatwia innym osobom znalezienie interesującego wątku i niepogubienie się w odpowiedziach. Dzięki 🙂

    Potrzebuję wiedzieć z jakiego motywu oraz pagebuildera korzystasz na swojej stronie, aby móc powiedzieć coś więcej.

    W odpowiedzi na: brak możliwości usunięcia produktu z koszyka #120126
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Fajnie, że się udało. W razie czego pisz 🙂

    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Cieszę się, że mogłam pomóc! Powodzenia!

    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, trudno by to było opisać, więc podsyłam link do wideo na którym jest to pokazane.

    W odpowiedzi na: Szybkość na urządzeniach mobilnych #120095
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, najlepiej korzystać z narzędzi page speed w oknie prywatnym (na szybkość mogą wpływać też rozszerzenia, które masz zainstalowane w przeglądarce, a także ilość otwartych kart). Jeśli chodzi o przyspieszenie strony, to można skorzystać np. z Autooptimize, ale najlepiej byłoby zacząć od:
    – zoptymalizowania obrazków przed przesłaniem ich do biblioteki mediów (format webp lub avif, max 1920 px szerokości przy dużych obrazkach; jeśli używasz miniatur allbo obrazki na stronie się nie powiększają, to odpowiednio mniejsze mogą być, wielkość idealnie do 50 kb, ale jeśli się nie da, to trzeba się starać nie przekraczać bardzo tej wagi) no i pozamieniać te które są tam obecnie na mniejsze;
    – włączenia lazyload (niektóre motywy to obsługują, a jeśli nie to wtyczka);
    – sprawdzenia czy masz wszystkie aktualizacje zrobione;
    – usunięcia niepotrzebnych materiałów wgranych do biblioteki mediów;
    – usunięcia nieużywanych motywów;
    – usunięcia niepotrzebne wtyczki (trzeba sprawdzić, czy masz takie, których nie używasz, może masz jakieś wyłączone — najlepiej je usunąć;
    – możesz zacząć korzystać z wtyczki do pamięci podręcznej np. Litespeed Cache (jeśli Twój hosting korzysta z serwerów Litespeed – najlepiej zapytać w hostingu) albo W3 Total Cache;
    z cięższego kalibru:
    – jeśli korzystasz z innego pagebuildera niż Gutenberg, np z Elementora lub Divi — strona może ładować się wolniej można wtedy rozważyć zmianę narzędzia, przy czym będzie to wymagało przebudowania strony.
    – sprawdź z jakiego motywu korzystasz i może warto go zmienić na coś lżejszego.
    – na szybkość strony może mieć wpływ również sam hosting.

    W odpowiedzi na: Kolory na stronie – motyw Astra #120093
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Nie ma za co 🙂

    W odpowiedzi na: Tutor LMS #120092
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka
    W odpowiedzi na: WooCommerce WP Menu Cart #120082
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, jest kilka opcji, które możesz przetestować, by naprawić problem:

    1. Wyłącz wtyczkę i sprawdź czy strona koszyka wyświetla się poprawnie.

    2. Odnów struktury linków bezpośrednich

    Przejdź do Ustawienia → Bezpośrednie odnośniki w panelu WordPress.

    Nie zmieniając ustawień, kliknij przycisk Zapisz zmiany. To odświeży strukturę linków i często rozwiązuje problemy z błędami “strona nie została znaleziona”.

    3. Sprawdź strony WooCommerce

    Przejdź do WooCommerce → Ustawienia → Zaawansowane i sprawdź, czy strona koszyka jest poprawnie przypisana w sekcji „Strony sklepu”.

    Upewnij się, że strona koszyka istnieje w menu Strony i jest opublikowana.

    Jeśli strony koszyka, zamówienia itp. zostały usunięte, możesz je ponownie wygenerować:

    Przejdź do WooCommerce → Status → Narzędzia.

    W sekcji „Utwórz domyślne strony WooCommerce” kliknij Utwórz strony.

    4. Przetestuj konflikt wtyczek

    Wyłącz tymczasowo wszystkie wtyczki z wyjątkiem WooCommerce i WP Menu Cart.

    Sprawdź, czy problem nadal występuje. Jeśli nie, włączaj wtyczki pojedynczo, aby zidentyfikować, która powoduje konflikt.

    5. Sprawdź motyw Neve

    Upewnij się, że używasz najnowszej wersji motywu Neve. Jeśli nie, zaktualizuj go.

    Przetestuj problem na domyślnym motywie WordPress, np. Twenty Twenty-Five. Jeśli problem znika, motyw Neve może być jego źródłem.

    6. Sprawdź ustawienia WP Menu Cart

    Przejdź do ustawień WP Menu Cart i upewnij się, że tam nie ma żadnych błędów, literówek itp

    W odpowiedzi na: stona do obsługi gabinetu kosmetycznego #120046
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Ok, jak coś to daj znać 🙂

    W odpowiedzi na: brak możliwości usunięcia produktu z koszyka #120045
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, możesz spróbować przywrócić wcześniejszą wersję wtyczki i zobacz czy wróciło do normy albo wyłączyć wszystkie wtyczki poza Woo i Elementorem i sprawdzić czy problem zniknął. Jeśli tak to być może jakiś konflikt wtyczek. Nie aktualizowałaś nic innego w tym czasie?

    W odpowiedzi na: zmiana ikonki menu w wersji mobilnej #120043
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Cześć, chcesz zmienić kolor ikonki menu hamburgerowego czy ogólnie ikonkę na inną?

    W odpowiedzi na: konfigurator WooCommerce #120042
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    W Woocommerce > Ustawienia > Ogóle masz checkbox “Włącz stawki podatkowe i obliczenia (Stawki będzie można skonfigurować, a podatki będą obliczane na stronie zamówienia.)” Woocommerce ma swoją ścieżkę, którą prowadzi osoby początkujące. Mnie też wisi, że mam sobie coś tam skonfigurować, ale olałam to, sklep działa 🙂

    W odpowiedzi na: konfigurator WooCommerce #120018
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, możesz wyłączyć podatki w sklepie (jeden checkbox) jeśli z nich nie korzystasz. WooPayments to wtyczka, która pozwala na podłączenie płatności np. przez PayPala. Jeśli z tego nie korzystasz to możesz ją usunąć. Ja korzystając z Przelewów24 lub PlanetPay w ogóle nie korzystam z tego narzędzia.

    W odpowiedzi na: WP Comment Checkbox #119874
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, to prosta wtyczka (dodaje 1 checkbox) więc być może nie było potrzeby jej aktualizowania względem najnowszej wersji WP. Jeśli chodzi o tłumaczenia, to być może jest to problem z samym Loco. Możesz zajrzeć do tych wątków: https://olagosciniak.pl/temat/tlumaczenie-loco-translate-motyw-blocksy/ https://olagosciniak.pl/temat/problem-z-przetlumaczeniem-zwrotu-continue-przy-pomocy-loco-translate/ lub poszukać jeszcze odpowiedzi na forum.

    W odpowiedzi na: menu do galerii zdjęć #119863
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Poszukałabym w repozytorium wtyczek “filtreable gallery”: https://pl.wordpress.org/plugins/search/filterable+gallery/

    W odpowiedzi na: Kolory na stronie – motyw Astra #119862
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Spróbuj z takim kodem CSS:

    li.ast-post-filter-single.active {
    color: black;
    }

    kolor oczywiście zmień na taki jak potrzebujesz. Jeśli nie zadziała, to na końcu można dopisać dyrektywę !important

    W odpowiedzi na: tekst z tłem na okładce #119558
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Dzięki! Cieszę się że udało się pomóc 🙂

    W odpowiedzi na: stona do obsługi gabinetu kosmetycznego #119557
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    A sprawdzałaś w oknie prywatnym? Jeśli byłaś zalogowana i to jeszcze jako admin to mogło tak być 🙂

    W odpowiedzi na: obcinanie przenoszenie tekstu #119552
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Normalnie powinny się zawijać takie wyrazy, może masz jakieś narzędzie, które to zmienia?

    Taki aki fragment kodu powinien pomóc (w miejsce “p” trzeba będzie wpisać czy to łamanie ma być w akapitach, czy np. w nagłówkach) :

    p {
    overflow-wrap: normal;
    word-wrap: normal;
    word-break: normal;
    white-space: normal;
    }

    Sprawdż potem czy tekst działa dobrze na różnych urządzeniach. Jeśli słowa łamią się nadal to trzeba sprawdzić, czy inne style CSS (np. w motywie lub wtyczkach) nie nadpisują tych ustawień.

    W odpowiedzi na: stona do obsługi gabinetu kosmetycznego #119551
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Jeśli chcesz mieć konta użytkowników, to musisz skorzystać z wtyczki, która doda taką funkcję. Masz takie narzędzie?

    W odpowiedzi na: tekst z tłem na okładce #119550
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Do przesunięcia musisz użyć ustawień “margin”.

    Te linie zapewne pochodzą z motywu jaki jest używany na danej stronie. Możesz poszukać w ramach Spectry, czy nie ma takiego bloku zaawansowanego nagłówka.

    W odpowiedzi na: Pole do wpisania NIPu do zamówień #119549
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, możesz dodać to pole ręcznie albo skorzystać z wtyczki Flexible Checkout Fields by to pole się pojawiło. Z tego co wiem to to pole nie jest rozwijane, tylko pojawia się automatycznie. Możesz też przetestować tę wtyczkę: https://pl.wordpress.org/plugins/flexible-invoices/ przy czym ona dodaje też możliwość wystawiania faktur, więc to pewnie będzie za dużo

    W odpowiedzi na: tekst z tłem na okładce #119517
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, musisz dodać do strony container, ustawić mu wysokość np. na 70vh (~wartość jaka chcesz, ale te przykładowe 70 to będzie upraszczając 70 procent wysokości ekranu) i ustawić tło w postaci zdjęcia. Padding góra i dół ustawiasz na 0. To tego kontenera wrzucasz drugi kontener, ustawiasz mu taką samą wysokość jak temu pierwszemu oraz dodatkowo szerokość na taką jaką chcesz by ten kontener miał, ustawiasz tło na przezroczysty szary i dodajesz do niego nagłówki takie jakie chcesz.

    Możesz też na samym początku dodać kontener dwukolumnowy wtedy stosujesz te ustawienia które opisalam wyżej odpowiednio do kontenera głównego oraz do którejś z tych wewnętrznych kolumn.