Odpowiedź forum utworzona

  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: strona do kontaktu – tryb konserwacji ? #121220
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, jeśli skorzystasz z Lightstart to stronę zaślepiającą możesz samodzielnie zbudować np. w Gutenbergu, a potem z pomocą tej wtyczki ustawić ją jako zaślepkę (to znaczu nie trzeba korzystać z szablonów, które wtyczka ma wbudowane). To powinno rozwiązać Twój problem 🙂

    W odpowiedzi na: Wersja mobilna nie działa jak trzeba #121219
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Super, że udało Ci się samodzielnie rozwiązać problem! Warto zawsze korzystać z jak najnowszej wersji PHP, bo to oznacza lepsze bezpieczeństwo i wydajność strony i z pewnością dlatego takie zalecenie dostałaś. Ale jeśli po aktualizacji coś nie działa, to zamiast wracać do tej bardzo starej wersji, warto poeksperymentować i znaleźć taką, która działa prawidłowo z Twoją stroną. Czasami różne wtyczki czy motywy mogą mieć problem z najnowszym PHP, ale często wystarczy krok po kroku przetestować kilka wersji, żeby wszystko grało. Może być tak że za jakiś czas spokojnie przeskoczysz na najnowszą wersję i będzie działalo. Dodam też żeby koniecznie pamiętać o aktualizacjach bo one wpływają na bezpieczeństwo strony, ale też niezaktualizowane wtyczki i motywy mogą nie współgrać z wyższymi wersjami PHP.

    W odpowiedzi na: call now #120824
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej,
    Ad. 1 Musisz dodać nowy blok “Własny kod HTML” i tam to wkleić.
    Ad. 2 To: twoj@email.com zamieniasz na swojego maila 🙂

    W odpowiedzi na: Szkolenie Agaty Koman #120779
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, pracujemy nad tym. Na ten moment musieliśmy zmienić harmonogram i to szkolenie odbędzie się 24.03.

    W odpowiedzi na: call now #120778
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, taki link powinien być ok: https://mail.google.com/mail/?view=cm&fs=1&to=twoj@email.com
    na końcu wpisz maila, na jakiego ma być wysłany mail.

    Jeśli chcesz, żeby otwierało się to w nowej karcie, musisz użyć fragmentu kodu: < a href="https://mail.google.com/mail/?view=cm&fs=1&to=twoj@email.com" target="_blank" >
    Wyślij e-mail
    < / a >

    Bierz pod uwagę, że jak ktoś nie jest zalogowany albo nie ma konta na gmailu, to maila nie wyśle, dopóki nie zaloguje się/nie założy konta.

    W odpowiedzi na: Jaki hosting? #120634
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Nie ma sprawy 🙂

    W odpowiedzi na: Pliki do pobrania po zamówieniu #120633
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Podeślesz mi na maila jak ta strona wygląda? hej@infoblogerka.pl

    W odpowiedzi na: Pliki do pobrania po zamówieniu #120617
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, a klient dostaje maila o utworzeniu konta podczas składania zamówienia albo jakiekolwiek inne, np. jak zmienisz status zamówienia? Może jest problem z wychodzeniem maili z WP?

    Mówiąc, że klientowi wyświetla się strona z plikami do pobrania masz na myśli podsumowanie zamówienia z informacją jakie pliki zostały zamówione z przyciskiem do pobrania, czy zakładkę “pliki do pobrania” w sekcji “moje konto”?

    W odpowiedzi na: call now #120591
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Wystarczy że numer telefonu lub przycisk podlinkujesz “tel:48555555555”. Nie zapomnij o numerze kierunkowym żeby zza granicy również można było się dodzwonić.

    W odpowiedzi na: Jaki hosting? #120590
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Wszytsko zależy od tego ile miejsca zajmuje Twoja poczta i te strony dla Twoich klientów. Sprawdź na obecnym hostingu ile miejsca masz zajętego. Ja po około dwóch latach pracy z klientami mam 10 GB samej poczty, która regularnie czyszczę. Jedna strona nie zajmuję dużo, ale to też u każdego będzie inaczej. Czysty WordPress nie waży dużo, ale już to co do niego dodajesz to inna sprawa.

    W odpowiedzi na: oś czasu #120546
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Daty da się usunąć, wystarczy, że klikniesz wybrany blok (Content Timeline Child, nie ten główny) a w menu po prawej pojawią się opcje, w tym opcja daty. Wystarczy, że ją usuniesz w tamtym miejscu. Jeśli będziesz to robić nie w panelu opcji bloku, tylko w treści strony to wtedy faktycznie się nie da tego zrobić, bo znika cały “Content Timeline Child”. Daj znać czy Ci się udało!
    .

    W odpowiedzi na: oś czasu #120514
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Czy korzystasz z czystego Gutenberga czy z jakichś dodatkowych narzędzi typu Stackable, Spectra? Najłatwiej sprawdzić czy narzędzie z którego korzystasz nie ma takiego bloku wbudowanego. Inną opcją jest zrobienie takiej linii czasu ręcznie z pomocą dostępnych bloków. A w ostateczności możesz zainstalować wtyczkę, która doda funkcję dodawania osi czasu. Znajdziesz je w repozytorium pod hasłem timeline: https://pl.wordpress.org/plugins/search/timeline/.

    W odpowiedzi na: Submenu źle się wyświetla #120466
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    A nie korzystasz z żadnej wtyczki, której wygląd może wpływać na sam nagłówek? Albo jakiejś wtyczki do budowania nagłówka?

    W odpowiedzi na: css html #120459
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Myślę, że ebooki Oli będą fajnym startem 🙂 ja się uczyłam samodzielnie metodą prób i błędów, szukałam w sieci – przynajmniej jeśli chodzi o html i css.

    W odpowiedzi na: Submenu źle się wyświetla #120458
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Czy udało Ci się to znaleźć? Weszłam jeszcze raz na Twoją stronę i teraz wygląda ok.

    W odpowiedzi na: Submenu źle się wyświetla #120416
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hmm… poszukałabym w tych samych ustawieniach, które pozwoliły Ci na zrobienie przezroczystości na tym elemencie, ewentualnie odstępy w nagłówku? Trudno powiedzieć gdzie może być problem bez zobaczenia co jest w środku, ale zainstaluję sobie Astrę, spróbuję tego poszukać i wrócę z odpowiedzią 🙂

    W odpowiedzi na: HTTP HTPS zabezpieczenie strony #120415
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Taki komunikat może się wyświetlać, gdy przeglądarka wykrywa brak pełnego szyfrowania za pomocą certyfikatu SSL. np. jeśli włączyłaś certyfikat SSL już po instalacji WordPressa. Jeśli certyfikat w hostingu masz włączony, to co możesz zrobić to:
    1) Przejść do Ustawienia → Ogólne i sprawdzić, czy adresy URL witryny zaczynają się od https://. Jeśli nie, to trzeba to zmienić. Upewnij się przy tym, że nie dodasz przypadkowo innej literki, bo możesz stracić dostęp do panelu administracyjnego WordPressa.
    2) Jeśli występuje u Ciebie mixed content (np. jeśli certyfikat SSL był włączony po instalacji WordPressa może się tak zdarzyć), to możesz skorzystać z wtyczki Better Search Replace, aby zaktualizować linki w bazie danych. Po instalacji i uruchomieniu wtyczki masz dwa pola: w jednym polu wpisuje się jakie linki chcesz znaleźć a w drugim na jakie chcesz zamienić te znalezione.
    Najpierw wyszukaj linki zaczynające się od http “http://psycholog-karolinasojda.pl&#8221; (wpisz ten link w pierwszym polu, w drugim nic nie wpisuj) – domyślnie będzie zaznaczony checkbox “run as dry” i tak ma zostać. Wtedy wtyczka poszuka tylko w bazie czy są jakieś linki http. Jeśli będą, to wtedy w drugim polu możesz wpisać link z https i odznaczyć checkbox run dry. Wtedy wtyczka zamieni wszystkie linki z pola nr 1 na linki z pola nr 2. Musisz tu uważać, aby nie zrobić żadnej literówki bo jakikolwiek błąd może oznaczać później problem z dostaniem się do panelu.
    3) dodatkową opcją jest edycja pliku htaccess który znajduje się na serwerze i przekierowanie z http na https przez fragment kodu, jak będziesz chciała to daj znać to napiszę instrukcję jak to się robi, bo tam jest więcej kroków.

    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Ponad 40% na świecie to WordPress, boty próbują się logować na wiele z nich, aby wykraść dane, wysyłać spam czy robić przekierowania na strony z nieprzyzwoitą treścią. Raczej nikt nie robi tego celowo bo chce się włamać własnie na Twoją stronę. WordPress jest używany również przez osoby, które są laikami w temacie, a więc jest jakieś prawdopodobieństwo, że strona jest niezaktualizowana, albo login i hasło to “admin123”. To co możesz zrobić to:
    – wdrożyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe na stronie np. wtyczką 2FA od Melapress,
    – pilnować się z aktualizacjami wtyczek i motywów i robić je minimum raz w tygodniu, (plus śledzić podatności na ataki wtyczek, które masz i robić ich aktualizacje jak najszybciej),
    – utworzyć bardzo silne hasło składające się z wielu znaków (minimum 20-25, w tym znaki takie jak ăæådž),
    – nie podawać nikomu danych logowania do strony, a w razie potrzeby tworzyć takiej zaufanej osobie nowe konto i usuwać je zaraz po zakończeniu pracy,
    – cyklicznie sprawdzać czy nie ma żadnych dziwnych użytkowników na stronie,
    – NIE korzystać z żadnych wtyczek do “bezpieczeństwa” typu Wordfence,
    można też wdrożyć dodatkowe zabezpieczenia na stronie według tych instrukcji: https://wpmagus.pl/pliki/prezentacje/wyczaruj-sobie-spokoj/#/
    Jeśli chciałabyś zablokować te próby to chyba zostają dwie nieidealne metody:
    – jeśli logowania następują z jednego IP można go zablokować (jeśli z wielu to to raczej nie ma sensu, bo można się tak bawić w nieskończoność)
    – zablokować logowanie ze wszystkich innych IP poza Twoim, przy czym zapewne korzystasz z dynamicznego IP więc to też nie ma sensu

    W odpowiedzi na: Błąd w rapocie na Woocommerce #120376
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, raporty w woocommerce się zmieniły. Sprawdź w zakładce “Statystyka”.

    W odpowiedzi na: zmiana ikonki menu w wersji mobilnej #120132
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Z jakiego motywu korzystasz? Sprawdziłabym w jego ustawieniach, tam gdzie masz możliwość wybrania jak ma działać / wyglądać menu mobilne czy nie ma takiej opcji.

    W odpowiedzi na: stopka i karuzela #120130
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Cześć na wstępie prosiłabym o osobne wątki dla osobnych problemów / pytań. To ułatwia innym osobom znalezienie interesującego wątku i niepogubienie się w odpowiedziach. Dzięki 🙂

    Potrzebuję wiedzieć z jakiego motywu oraz pagebuildera korzystasz na swojej stronie, aby móc powiedzieć coś więcej.

    W odpowiedzi na: brak możliwości usunięcia produktu z koszyka #120126
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Fajnie, że się udało. W razie czego pisz 🙂

    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Cieszę się, że mogłam pomóc! Powodzenia!

    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, trudno by to było opisać, więc podsyłam link do wideo na którym jest to pokazane.

    W odpowiedzi na: Szybkość na urządzeniach mobilnych #120095
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, najlepiej korzystać z narzędzi page speed w oknie prywatnym (na szybkość mogą wpływać też rozszerzenia, które masz zainstalowane w przeglądarce, a także ilość otwartych kart). Jeśli chodzi o przyspieszenie strony, to można skorzystać np. z Autooptimize, ale najlepiej byłoby zacząć od:
    – zoptymalizowania obrazków przed przesłaniem ich do biblioteki mediów (format webp lub avif, max 1920 px szerokości przy dużych obrazkach; jeśli używasz miniatur allbo obrazki na stronie się nie powiększają, to odpowiednio mniejsze mogą być, wielkość idealnie do 50 kb, ale jeśli się nie da, to trzeba się starać nie przekraczać bardzo tej wagi) no i pozamieniać te które są tam obecnie na mniejsze;
    – włączenia lazyload (niektóre motywy to obsługują, a jeśli nie to wtyczka);
    – sprawdzenia czy masz wszystkie aktualizacje zrobione;
    – usunięcia niepotrzebnych materiałów wgranych do biblioteki mediów;
    – usunięcia nieużywanych motywów;
    – usunięcia niepotrzebne wtyczki (trzeba sprawdzić, czy masz takie, których nie używasz, może masz jakieś wyłączone — najlepiej je usunąć;
    – możesz zacząć korzystać z wtyczki do pamięci podręcznej np. Litespeed Cache (jeśli Twój hosting korzysta z serwerów Litespeed – najlepiej zapytać w hostingu) albo W3 Total Cache;
    z cięższego kalibru:
    – jeśli korzystasz z innego pagebuildera niż Gutenberg, np z Elementora lub Divi — strona może ładować się wolniej można wtedy rozważyć zmianę narzędzia, przy czym będzie to wymagało przebudowania strony.
    – sprawdź z jakiego motywu korzystasz i może warto go zmienić na coś lżejszego.
    – na szybkość strony może mieć wpływ również sam hosting.

    W odpowiedzi na: Kolory na stronie – motyw Astra #120093
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Nie ma za co 🙂

    W odpowiedzi na: Tutor LMS #120092
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka
    W odpowiedzi na: WooCommerce WP Menu Cart #120082
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, jest kilka opcji, które możesz przetestować, by naprawić problem:

    1. Wyłącz wtyczkę i sprawdź czy strona koszyka wyświetla się poprawnie.

    2. Odnów struktury linków bezpośrednich

    Przejdź do Ustawienia → Bezpośrednie odnośniki w panelu WordPress.

    Nie zmieniając ustawień, kliknij przycisk Zapisz zmiany. To odświeży strukturę linków i często rozwiązuje problemy z błędami “strona nie została znaleziona”.

    3. Sprawdź strony WooCommerce

    Przejdź do WooCommerce → Ustawienia → Zaawansowane i sprawdź, czy strona koszyka jest poprawnie przypisana w sekcji „Strony sklepu”.

    Upewnij się, że strona koszyka istnieje w menu Strony i jest opublikowana.

    Jeśli strony koszyka, zamówienia itp. zostały usunięte, możesz je ponownie wygenerować:

    Przejdź do WooCommerce → Status → Narzędzia.

    W sekcji „Utwórz domyślne strony WooCommerce” kliknij Utwórz strony.

    4. Przetestuj konflikt wtyczek

    Wyłącz tymczasowo wszystkie wtyczki z wyjątkiem WooCommerce i WP Menu Cart.

    Sprawdź, czy problem nadal występuje. Jeśli nie, włączaj wtyczki pojedynczo, aby zidentyfikować, która powoduje konflikt.

    5. Sprawdź motyw Neve

    Upewnij się, że używasz najnowszej wersji motywu Neve. Jeśli nie, zaktualizuj go.

    Przetestuj problem na domyślnym motywie WordPress, np. Twenty Twenty-Five. Jeśli problem znika, motyw Neve może być jego źródłem.

    6. Sprawdź ustawienia WP Menu Cart

    Przejdź do ustawień WP Menu Cart i upewnij się, że tam nie ma żadnych błędów, literówek itp

    W odpowiedzi na: stona do obsługi gabinetu kosmetycznego #120046
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Ok, jak coś to daj znać 🙂

    W odpowiedzi na: brak możliwości usunięcia produktu z koszyka #120045
    Gabriela Kurowska
    Moderatorka

    Hej, możesz spróbować przywrócić wcześniejszą wersję wtyczki i zobacz czy wróciło do normy albo wyłączyć wszystkie wtyczki poza Woo i Elementorem i sprawdzić czy problem zniknął. Jeśli tak to być może jakiś konflikt wtyczek. Nie aktualizowałaś nic innego w tym czasie?