Odpowiedź forum utworzona
- AutorWpisy
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorForum służy do pomocy technicznej dla kursantów, więc głównie takie pytania się tu pojawiają 🙂
Nie korzystam z reklam. Ludzie znajdują mnie przez stronę WWW, LinkedIn, wizytówkę Google, z polecenia, czasami z Instagrama, ale nie prowadzę go aktywnie. Nie mam takiego budżetu na reklamę żeby wygrać z agencjami i dużymi firmami reklamującymi swoje usługi projektowania stron WWW, nawet jeśli mój produkt jest lepszy.
02/12/2025 o 10:00 w odpowiedzi na: Prosty Formularz na stronie z wyborem jako strona główna #129738Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorWordPress nie ma wbudowanego żadnego formularza w standardzie z tego co pamiętam 😀
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorHej, no ja od siebie mogę powiedzieć, że nie mam takiego problemu. Chociaż fakt co do wymagań zdarzają się takie kwiatki 🙂 Wtedy im proponuję co jestem w stanie zrobić za taką kwotę i stwierdzają jednak, że to bez sensu bo oni sami nie umieją, więc robię całość za normalną stawkę.
Kilka razy mi się trafiły osoby, które chciały zniżkę na pierwszą stronę, bo chcą zlecić jeszcze drugą stronę. Ale to nie moi klienci po prostu. Wolę odpuścić takiego klienta, niż się żyłować za niską stawkę.
27/11/2025 o 11:02 w odpowiedzi na: Prosty Formularz na stronie z wyborem jako strona główna #129681Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorZ czego korzystasz do budowy strony? Jeśłi np. Kadence Blocks to oni mają fajne wbudowane formularze, które dają taką opcję. Sprawdź, bo może coś co masz oferuje budowę takiego formularza. Jeśli nie to np. WPForms powinno ogarnąć temat
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorMożesz spróbować wyłączyć font żeby sprawdzić czy to jego wina.
Ewentualnie dodać kawałek CSS do nagłówków (lub do innych klas gdzie tekst się rozjeżdża):
h1, h2, h3, h4, h5, h6 {
word-break: keep-all;
}Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorRóżnie to bywa, czasem siedem projektów naraz, czasem jeden. Ale rzadko zdarza się, żeby dało się zamknąć całą pracę w równe 30 dni i od razu brać kolejnych klientów. Z klientami zwykle nie ma problemu. Problem jest w naszym myśleniu o klientach. W tym założeniu, że „nikt nie zapłaci więcej”. A przecież to nieprawda.
To są po prostu różne osoby i różne grupy docelowe. Tak samo jak z rowerami: możesz kupić rower w Media Expert albo w Tesco i on pojedzie. Ale jeśli chcesz mieć pewność, że to będzie świetny sprzęt, lekki, wygodny, dopasowany do tras jakie robisz, i taki, na którym jazda to czysta przyjemność, to sięgasz po Canyona, Orbeę albo inny model klasy premium (również za cenę premium). Chciałam porównać do samochodów ale się nie znam na nich, sorki 😅
Tak samo jest z projektowaniem stron. Klient płaci za efekt, za jakość, za pewność, że ta strona będzie mu zarabiać.
Nie za „zainstalowanie WordPressa”.Haczyk tkwi w tym, żeby kierować swoją ofertę do tej grupy docelowej na której Ci zależy. Możesz robić 20 stron miesięcznie po 500 zł, ale się zajedziesz prędzej niż później 😉
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorW każdej chwili boty skanują takie strony, żeby móc je wykorzystać do niecnych celów. Usuń tych userów, zablokuj możliwość rejestracji użytkowników jeśli nie masz sklepu i ewentualnie dodaj jakieś recaptha. Regularnie zmieniaj hasła na skomplikowane np. wygenerowane przez KeePass (powyżej 20 znaków – im więcej tym lepiej, wielkie, małe litery, znaki specjalne).
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorObrazek musisz wgrać na jakiś hosting obrazkowy, albo nawet screen do własnej biblioteki mediów wrzucić i tu podesłać link. To są kopie które robi hosting? Tych bym nie usuwała, ewentualnie usuń te, które robi Ci wtyczka (ściągnij sobie na komputer).
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorCzy komunikat o małej ilości miejsca pojawia Ci się bezpośrednio w panelu hostingu? Korzystasz z LH? Jeśli tak, to w panelu możesz przydzielić część dostępnej przestrzeni na stronę, a drugą na pocztę – być może wystarczy po prostu przesunąć suwaczek.
Jeśli to nie kwestia przydziału miejsca, sprawdź, z jakiej wtyczki do kopii zapasowych korzystasz i ile kopii masz zapisanych. Jeśli używasz UpdraftPlus, nad listą kopii znajdziesz informację o zajmowanej przestrzeni. Dobrą praktyką jest zostawienie jednej kopii sprzed kilku miesięcy „na wszelki wypadek”, a nowe tworzyć przed każdą aktualizacją. Warto też przechowywać je poza serwerem strony — np. w Google Drive czy Dropboxie. Jeśli kopie trzymasz na tym samym serwerze, to w razie awarii możesz stracić i stronę, i backupy.
Usuń nieużywane wtyczki i motywy – nie wystarczy je wyłączyć, bo nadal zajmują miejsce. Sprawdź też, czy nie masz kilku wtyczek realizujących tę samą funkcję.
Co do komunikatów – na przyszłość proszę o osobne wątki dla różnych tematów. Dzięki temu łatwiej będzie mi odpowiedzieć konkretnie, a innym osobom później znaleźć potrzebne informacje.
Gdzie dokładnie widzisz te komunikaty – w panelu WordPressa, w narzędziu do analizy prędkości strony, czy może w jakiejś wtyczce?
Jeśli chodzi o pamięć podręczną (cache) – jeśli jeszcze nie masz takiej wtyczki, to warto ją dodać. Dla serwerów Apache np. WP Super Cache lub W3 Total Cache. Dla LiteSpeed – zdecydowanie LiteSpeed Cache.
A w kwestii obrazków – prawdopodobnie komunikat dotyczy formatu. Warto używać plików w formacie WebP lub AVIF, które są znacznie lżejsze. Pojedyncze zdjęcie na stronie nie powinno ważyć więcej niż ok. 50 KB, o ile nie jest to zdjęcie przeznaczone na wyświetlenie na dużej powierzchni.
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorOczywiście, że takie oferty istnieją i pewnie zawsze będą. Ale absolutnie nie polecam z nich korzystać, bo w praktyce kończy się to tak, że więcej trzeba poprawiać, niż gdyby stronę zrobić od zera. Chętnych też nigdy nie zabraknie — to trochę jak z samochodami. Można kupić auto za 5000 zł, można za 50 000 zł. Różnica? W tym, JAKI to samochód. Warto się przyjrzeć co wchodzi w skład takiej oferty i w ten sam sposób rozmawiać o tym z klientem.
Podobnie jest ze stronami „za darmo” albo „za 500 zł” one też mają i będą mieć swoich kupców (a dzięki temu osoby, które robią to naprawdę dobrze będą mieć kolejnych klientów na poprawki lub postawienie strony od nowa). Poza tym warto spojrzeć na to z drugiej strony. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i tworzysz nawet cztery takie strony miesięcznie, każdą po 500 zł, to nie starczy Ci nawet na ZUS, a co dopiero na sensowną wypłatę dla siebie. Aby zarobki w tym biznesie miały ręce i nogi, musiałbyś zrobić dziesięć – piętnaście takich stron w miesiącu. A to po prostu nierealne, jeśli robisz to w pojedynkę i chcesz, żeby produkt był naprawdę dobrej jakości.
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorMailerlite ma własne instruktaże jak dodać formularze do strony:
https://www.mailerlite.com/pl/help/how-to-add-a-form-to-your-websiteOgólnie opcje są dwie, prostsza to po prostu skopiować kod HTML i wkleić go do bloku „własny kod HTML” (jeśli korzystasz z Gutenberga) lub analogicznie w przypadku innego buildera.
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorHej, na to pytanie najlepiej należałoby odpowiedzieć „to zależy”. Wycena nie zależy tylko od tego, jakie są ceny rynkowe. Oczywiście warto wiedzieć jakie ceny daje konkurencja, ale przede wszystkim zacznij od określenia Twojej stawki godzinowej, a potem pomnóż ją przez ilość godzin, jaka będzie Ci potrzebna do tego, żeby wykonać zlecenie.
Strona wizytówka na ten moment wśród freelancerów powiedziałabym od 3500/4000 zł, sklep internetowy to są kwoty od 7000 w górę. Niektórzy w tym nie dodają nawet produktów do sklepu, tylko doliczają, albo klient dodaje je sam. Nie zaniżajmy cen za kawał pracy, którą trzeba zrobić, bo to psuje rynek. Jeśli się boisz pierwszego zlecenia za sklep internetowy, zrób go dla siebie, albo postaw nowego WordPressa na subdomenie, wymyśl sobie klienta i dla niego taki sklep zrób. Płynie z tego wiele korzyści: przetestujesz umiejętności w praktyce, doszlifujesz pewne rzeczy, będziesz wiedzieć ile Ci to zajmie czasu (a co za tym idzie ile będzie to u Ciebie kosztowało) i nawet będziesz mogła to wrzucić do portfolio, aby prezentować klientom jakie sklepy tworzysz.
Czy masz brief na bazie którego jesteś w stanie wyceniać usługi?
Czy to ma być sam sklep + zakładka kontakt, czy ma to być wizytówka ze sklepem, czy ma być blog, ile ma być produktów, czy tylko cyfrowe czy też fizyczne (dochodzi wysyłka)? Jakie klient chce mieć płatności (P24, Klarna, Stripe, PayPal).Dodatkowo: bez ciągłego poszerzania wiedzy w tej branży można utknąć w martwym punkcie. Tu ciągle się coś zmienia, technologia, przepisy itp. A wiedzę najlepiej poszerzać w praktyce. Albo realizując kursy na „żywym produkcie” czyli robić strony wymyślonych klientów do portfolio, albo zbierać zlecenia, albo łącząc jedno i drugie.
Co tydzień w moim newsletterze daję takie tipy na to jak ogarniać swój WordPressowy biznes. Zapisz się jeśli taka wiedza Cię interesuje infoblogerka.pl/newsletter. W najbliższym czasie planuję też takie paczki materiałów dla osób, które nie potrzebują całego kursu, ale chcieliby poszerzyć swoją wiedzę z pracy z klientem – będzie tam również pakiet z wyceną i na pewno puszczę takie info na newsletterze 🙂
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorHej, QUIZ ma mieć cokolwiek wspólnego z LearnPressem czy nie korzystasz w ogóle z tej wtyczki? Możesz spróbować albo wtyczki ARI Stream Quiz – WordPress Quizzes Builder (ona jest fajna, bo możesz ją od razu połączyć z zapisem na newsletter i wysyłać mailing – ale uwaga, bo aby mieć checkboxa RODO musi być wersja PRO). Inną opcją może być skorzystanie z wbudowanych quizów w Mailerlite. Jest wiele wtyczek typu „quiz” ale musisz przetestować każdą z nich – która będzie odpowiadała wymaganiom. Często się zdarza, że właśnie ta opcja „personality quiz” jest płatna.
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorHej, QUIZ ma mieć cokolwiek wspólnego z LearnPressem czy nie korzystasz w ogóle z tej wtyczki? Możesz spróbować albo wtyczki ARI Stream Quiz – WordPress Quizzes Builder (ona jest fajna, bo możesz ją od razu połączyć z zapisem na newsletter i wysyłać mailing – ale uwaga, bo aby mieć checkboxa RODO musi być wersja PRO). Inną opcją może być skorzystanie z wbudowanych quizów w Mailerlite. Jest wiele wtyczek typu „quiz” ale musisz przetestować każdą z nich – która będzie odpowiadała wymaganiom. Często się zdarza, że właśnie ta opcja „personality quiz” jest płatna.
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorHej, ja nie widzę żadnego formularza. Problem może być zarówno w tym, że gdzieś jest literówka jak i w tym, że możesz potrzebować włączyc SMTP. Trudno coś powiedzieć nie mogąc zajrzeć do środka, przeglądnąć opcji i potestować. Z tego co widzę masz na stronie Spectrę, która ma wbudowany konstruktor formularza kontaktowego. Spróbuj tego zamiast CF7 🙂
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorHej, ja nie widzę żadnego formularza. Problem może być zarówno w tym, że gdzieś jest literówka jak i w tym, że możesz potrzebować włączyc SMTP. Trudno coś powiedzieć nie mogąc zajrzeć do środka, przeglądnąć opcji i potestować. Z tego co widzę masz na stronie Spectrę, która ma wbudowany konstruktor formularza kontaktowego. Spróbuj tego zamiast CF7 🙂
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorHej, ja nie widzę żadnego formularza. Problem może być zarówno w tym, że gdzieś jest literówka jak i w tym, że możesz potrzebować włączyc SMTP. Trudno coś powiedzieć nie mogąc zajrzeć do środka, przeglądnąć opcji i potestować. Z tego co widzę masz na stronie Spectrę, która ma wbudowany konstruktor formularza kontaktowego. Spróbuj tego zamiast CF7 🙂
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorSpróbuj nic nie wpisywać albo wpisać adres domeny np. twojadomena.pl. Jaki masz hosting?
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorSpróbuj nic nie wpisywać albo wpisać adres domeny np. twojadomena.pl. Jaki masz hosting?
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorSpróbuj nic nie wpisywać albo wpisać adres domeny np. twojadomena.pl. Jaki masz hosting?
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorSpróbuj nic nie wpisywać albo wpisać adres domeny np. twojadomena.pl. Jaki masz hosting?
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorSpróbuj nic nie wpisywać albo wpisać adres domeny np. twojadomena.pl. Jaki masz hosting?
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorSpróbuj nic nie wpisywać albo wpisać adres domeny np. twojadomena.pl. Jaki masz hosting?
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorSpróbuj nic nie wpisywać albo wpisać adres domeny np. twojadomena.pl. Jaki masz hosting?
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorSpróbuj nic nie wpisywać albo wpisać adres domeny np. twojadomena.pl. Jaki masz hosting?
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorTo jeśli zależy Ci na SEO, to opis powinien być nad produktami 🙂 Jeśli chodzi o pozostałe pytania to zazwyczaj takie możliwości daje sam motyw.
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorNie widzę problemów, są zdjęcia, które się przewijają. Powiesz coś więcej, co Ci się nie podoba? To wtedy będę w stanie podpowiedzieć coś więcej.
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorHej, zajrzałam na stronę i w sumie jedyny problem jaki widzę to za duży nagłówek mobilny. Chyba że te błedy które widzisz, to jakaś konkretna zakładka?
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorHej, chodzi Ci o to twoje zdjęcie? Co to za page builder? To wygląda jak sekcja z ustawionym na tło zdjęciem i na to nałożony blok typu obrazek.
Gabi (infoblogerka.pl)
ModeratorHej, wtyczka jest bardzo prosta w obsłudze. Po zainstalowaniu widzisz obecne pola na stronie zamówienia, możesz dodać swoje lub ukryć te, które nie są Ci potrzebne.
A jeśli chodzi o tą drugą sytuację, to możesz albo załączyć plik do produktu (jako plik do pobrania) albo w nowej wersji Woocommerce można też edytować własne maile w Gutenbergu, więc możesz tam dać link do pobrania.- AutorWpisy
