Odpowiedź forum utworzona

  • Autor
    Wpisy
  • Wiem, ale dzięki 🙂
    Ps. Odpisywałam na tę wiadomość, ale coś się nie wysłało.

    W odpowiedzi na: Cofniecie zmian w motywie. #122759

    Z motywami jest tak, że część z nich to motywy klasyczne jak Neve, część jak Jadro to nowe motywy typu Full Site Editing. Inaczej wygląda praca z nimi. Niektóre klasyczne motywy na grafikach przedstawiających je mają pokazane tzw. dema, które musisz zainstalować, żeby strona faktycznie wyglądała tak samo. Jednak nie każdy chce zaczynać od razu z zaciągniętymi rzeczami z demo (bo np. projektuje dla klientów, więc strona nie może być taka sama, albo wie że i tak będzie pracował samodzielnie nad wszystkim, więc nie ma sensu pobierać rzeczy, które w dłuższej perspektywie nie będą potrzebne i mogą dodatkowo obciążać stronę, jeśli takie demo ma np. mnóstwo zdjęć). Dlatego motyw może się instalowa właśnie “na czysto” i trzeba samodzielnie doprowadzić stronę do tego jak chcesz, by wyglądała.
    Z tego co zrozumiałam, to nie instalowałaś żadnego demo, tylko pracujesz na samym motywie, więc obawiam się, że niestety w takiej sytuacji musisz albo robić wszystko ręcznie i wyklikać tak jak chcesz, by to wyglądało, albo jeśli robiłaś kopię zapasową to ją przywracać (pytanie, czy jest sens, bo jeśli na stronie są inne treści jak np wpisy na bloga to je utracisz, a generalnie i tak będziesz musiała się trochę naklikać, by strona była bardziej “twoja”). Ja bym klikała, bo nauka na własnych błędach to najlepsza nauka 🙂

    W odpowiedzi na: Cofniecie zmian w motywie. #122636

    Hmm.. chyba mówisz o layoutach demo. Chyba najlepiej usunąć je w calości i zaimportować na nowo.

    W odpowiedzi na: Hotpay bez DG #122635

    Pytanie, czy klienci ogarną, bo nie jest to standardowy sposób płatności. Z doświadczenia wiem, że nawet jak jest napisane to i tak są pytania 🙂

    Kiedyś puściłam jakąś reklamę na IG, ale to było dwa lata temu może? I to na inną usługę zupełnie, żeby w ogóle zobaczyć, o co chodzi w reklamach (budżet też był śmieszny). Na usługę projektowania stron WWW nie puściłam nigdzie ani jednej reklamy i nie mam tego w planach. Jeśli będę coś chciała reklamować to mój kurs dla projektantów stron.

    Budżet reklamowy takich firm jak Wenet raczej Cię zje, chyba, że zrobisz sobie bardzo wąską specjalizację. Tylko pytanie czy taka wąska specjalizacja z kolei to nie będzie problem żeby tych klientów trochę było (zależnie od specjalizacji zapewne). Ja z reklamy w ogóle nie korzystałam, przy małym budżecie to przepalanie kasy.

    W odpowiedzi na: Hotpay bez DG #122604

    Ceną nie warto konkurować, bo zawsze się znajdzie ktoś kto zrobi taniej, albo w ogóle za darmo. Nie wiem jak to wygląda jeśli chodzi o przepisy, ale raczej nie widzę technicznie problemu by ustawić płatność w sklepie Woo zapłać blikiem na numer telefonu.

    To głównie forum do wsparcia technicznego kursantów 🙂 Co mogę od siebie powiedzieć, to ogłaszać się gdzie tylko się da, znaleźć wyróżnik (nie cenę, bo zawsze znajdzie się ktoś, kto zrobi taniej, a za “taniej” się nie da utrzymać), pracować nad portfolio i mówić znajomym czym się zajmujesz, a jeśli ktoś wspomni o tym, że myśli o stronie to mówić, że się tym zajmujesz. Oprócz tego udzielać się jako ekspert, pisać artykuły gościnne i budować wizerunek osoby, która zna się na tym co robi 🙂

    Na jakim etapie jesteś? Myślis o czymś czym możesz się wyróżniać?

    W odpowiedzi na: Ozywić stronę fundacji – blog #122560

    Hmm to dość skomplikowane pytanie, bo wymaga przemyślenia kilku kwestii:
    – kto jest grupą docelową?
    – jakie ta grupa ma bolączki/problemy?
    – jakie ta grupa ma potrzeby jeśli chodzi np. o aspekt informacyjny strony WWW?
    – jakie są potrzeby Fundacji?
    na bazie tego trzeba by stworzyć ścieżkę klienta i poszczególne elementy jakie powinny się znajdować na stronie.
    Od siebie mogę powiedzieć:
    – nie wiem czym się zajmuje fundacja oprócz takiego ogólnego działania na rzecz osób z nowotworami
    – czy jeśli sama miałabym albo ktoś ze znajomych (odpukać) nowotwór to mogę się do was zgłosić po pomoc? w czym pomagacie?
    – co miałabym robić na tej stronie poza czytaniem aktualności?
    – brakuje mi zakładki w której mogłabym przejrzeć aktualne projekty w które fundacja się angażuje
    – może warto dodać jakąś zakładkę z materiałami prasowymi (jeśli fundacja angażuje się w różne akcje, to media mogą sie tym interesować, a wtedy ułatwiamy im dostęp do najważniejszych informacji)
    – może warto pomyśleć o jakiejś sekcji dla darczyńców (może jakieś darowizny online?)/wolontariuszy

    Celem ożywienia można manipulować kolorem, może warto dodać jeszcze jakiś odcień do palety kolorów na stronie, przeplatanką sekcji poziomych z któych każda ma swój cel.
    Widzę też że masz też pasek boczny na większości stron, przez co mocno zwęża się część z główną zawartością. Na początku zabawy z WordPressem może być łatwiej spróbować pracować w pełnej szerokości a pasek boczny dodać np. tylko na blogu.

    Znajdź sobie strony WWW które Ci się podobają (jeśli jesteś początkująca to mogą to być strony podobnych organizacji) i zastanów się co Ci się w nich podoba, co zrobić żeby się wyróżnić, a jednoczedśnie wyciągnij z nich to, co Ci się podoba pod kątem ożywiania o którym mówisz. 🙂

    W odpowiedzi na: Stara strona #122484

    Spokojnie, jeśli planujesz pracować w tym zawodzie, to będziesz to miała na początku dziennym. Każdy kiedyś zaczynał 🙂 Musicie się dowiedzieć gdzie klientka ma pocztę konkretnie. Czy ma ją w gmailu bo tam ma ją podpiętą, czy ma podpiętą domenę do poczty z workspace’a. Jeśli klientka korzysta z Google Workspace (Gmail dla firm), to nic się nie stanie z jej mailami, bo są przechowywane na serwerach Google. Po przeniesieniu domeny wystarczy przepisać rekordy MX w panelu LH, żeby wskazywały na Google – o to możesz też zapytać supportu LH co i jak to Ci na spokojnie wytłumaczą.
    Jeśli jednak poczta jest na serwerze CyberFolks i działa jako klasyczna skrzynka e-mail (np. w ramach ich hostingu), to tę pocztę trzeba będzie przenieść do nowego operatora – LH zrobi Ci to za darmo wystarczy im przekazać odpowiednie dane. Spokojnie możesz ich też o wszystko pytać, mają doświadczenie z laikami i pomogą i wytłumaczą jak będzie trzeba.

    Musisz też zrobić transfer domeny do nowego operatora. Transfer domeny nie zmienia automatycznie serwerów DNS, więc strona i poczta będą działać jak wcześniej. Upewnij się, że po transferze DNSy są ustawione tak samo jak przed zmianą.

    Po zmianie serwera/rekordów MX sprawdź, czy poczta wysyła i odbiera wiadomości poprawnie.
    Warto też poczekać 24-48h, bo zmiany DNS mogą propagować się przez jakiś czas.

    W odpowiedzi na: Widgety. #122435

    Hej, zapewne musisz ustawić widoczność paska bocznego w szablonie danej strony. Powinno dać się to zrobić albo wybierając na konkretnej zakładce w edycji strony szablon z paskiem, o ile motyw ma taką opcję akurat tam, albo globalnie w Wygląd > Dostosuj. Musisz poszukać gdzie w Twoim motywie ustawia się widoczność paska bocznego, bo w każdym motywie to może być w innym miejscu.

    W odpowiedzi na: formularz kontaktowy #122208

    Spectra ma blok, ktory nazywa się Form. Możesz z jego pomocą stworzyć formularz i nie potrzebujesz do tego żadnej dodatkowej wtyczki. Wtyczkę SMTP instaluje się wtedy, gdy masz już formularz na stronie, ale on z jakiegoś powodu nie działa i maile nie dochodzą.

    W odpowiedzi na: formularz kontaktowy #122207

    Spectra ma blok, ktory nazywa się Form. Możesz z jego pomocą stworzyć formularz i nie potrzebujesz do tego żadnej dodatkowej wtyczki. Wtyczkę SMTP instaluje się wtedy, gdy masz już formularz na stronie, ale on z jakiegoś powodu nie działa i maile nie dochodzą.

    W odpowiedzi na: Dodanie osób do kursu na learnpress #122206

    Nowych użytkowników dodajesz w sekcji Użytkownicy (rola klient). Zamówienie robisz w zakładce Woocommerce > Zamówienia > Dodaj nowe zamówienie. Jak dodasz produkt to wskoczy Ci też kwota, którą ten kurs kosztuje i popsujesz sobie statystyki (w sensie sumy), więc wtedy możesz nie dodawać samego produktu do zamówienia, ale tylko nadać uprawnienia pobierania. Wtedy zamówienie jest na 0 zł. Pytanie czy masz podpięte jakieś fakturowanie, bo wtedy może wywalać błąd. Możesz też dodać zamówienie z panelu zamówień LearnPress, ale z jakiegoś powodu nie zawsze to działa.

    W odpowiedzi na: Pojemność hostingu. #122056

    Super, że dzielisz się tą informacją 🙂

    W odpowiedzi na: Hotpay bez DG #122055

    Daj znać co odpowiedzieli, pewnie przyda się też innym osobom 🙂

    W odpowiedzi na: problem z autoinstalacją #122054

    Hej, każda instalacja WordPressa potrzebuje mieć bazę danych. Jak przejdziesz sobie do zakładki bazy danych w LH to tam utworzysz hasło do głównej bazy. Zapisz je sobie w bezpiecznym miejscu. Później możesz przejść do autoinstalacji.

    W odpowiedzi na: fixed background #122044

    Spróbuj usunąć tę sekcję i dodać ją jeszcze raz ręcznie 🙂

    W odpowiedzi na: Stara strona #122043

    Jeśli wybierzesz hosting w LH to oni się zajmują migracją skrzynek pocztowych — wystarczy, że ich o to poprosisz (będą potrzebowali kilku danych jak hasła do skrzynek i ich nazwy). Mogą też migrować samą stronę – wszystko Ci powiedzą. Na pewno trzeba sprawdzić ile miejsca zajmuje poczta obecnie żeby sprawdzić czy wystarczy Ci 5GB pojemności serwera (tyle ma ten serwer za 50 zł o którym mówisz – pakiet KIWI).

    SEOhost jest ok, korzystałam z ich usług stawiając strony dla klientów. Mam tam też kilka domen. Mam nawet kod rabatowy do Seohost “infoblogerka”. Jeśli chcesz możesz skorzystać. Operatora zawsze można zmienić, więc jeśli będąc w jednej firmie bedziesz chciała przejść do drugiej, to zawsze można to zrobić i zazwyczaj takie przeniesienie bezpłatnnie zrobi za Ciebie support 🙂

    W odpowiedzi na: Górny pasek menu #122041

    Hej, nie widzę z menu linków do social mediów. Generalnie nagłówek, a więc i to miejsce o którym mówisz powinnaś dać radę zmienić w Wygląd > Dostosuj > Nagłówek/Header itp

    W odpowiedzi na: Hotpay bez DG #122040

    Najlepiej zapytać w HotPay to oni podpowiedzą co musisz zrobić, by włączyć takie płatności na NDG (trzeba będzie z nimi podpisać umowę). Przelewy24 też współpracują z osobami na NDG.

    W odpowiedzi na: Zmiana stopki #122039

    Super, że Ci się udało! Niestety właśnie darmowe motywy nie pozwalają na takie zmiany w panelu administracyjnym. Jak coś to pisz!

    W odpowiedzi na: Pojemność hostingu. #122038

    Myślę, że można – najlepiej odezwać się do samego supportu w tej sprawie – dadzą sprawdzoną informację 🙂

    W odpowiedzi na: Dodanie osób do kursu na learnpress #122037

    Subskrybent nie odnosi się do LearnPressa, tylko do kanału RSS – czyli jak na blogu pojawiają się nowe wpisy to te osoby dostają o tym informacje.

    Z tego co się orientuję, to LearnPress nie ma takiej opcji o jakiej piszesz. Tak na już to to co na pewno zadziała, to musiałabyś ręcznie dodać nowych użytkowników, zrobić im zamówienia i nadać dostęp do kursu. Ewentualnie skorzystać z innej wtyczki do osadzenia kursów, ale tu trzeba by było zrobić research, które na to pozwalają (i sprawdzić czy mają wszystkie opcje, których potrzebujesz), tak z pamięci to nie powiem 🙂

    W odpowiedzi na: Komunikat na górze witryny – uddefined array key #122036

    Super, że rozwiązałeś problem! Czasem samo wyłączenie i ponowne włączenie wtyczek pomaga, bo WordPress może wtedy poprawnie je załadować. Dzięki za update i cieszę się, że wskazówka pomogła!

    W odpowiedzi na: formularz kontaktowy #122035

    Ola w lekcjach o wtyczkach pokazuje wtyczkę do formularza kontaktowego o nazwie Contact Form 7. Ale niektóre wtyczki jak np. Kadence Blocks (który poszerza możliwości Gutenberga) ma wbudowane formularze. Jak przypomisz mi z czego korzystasz to coś podpowiem 🙂

    W odpowiedzi na: problem z edycją podstrony + kreator stron #122034

    Jeśli jakaś strona Ci się nie rozjechała to prawdopodobnie nie była stworzona w Beaver Builderze, tylko w Gutenbergu (no, chyba, że masz jeszcze jakieś inne edytory zainstalowane). Zasada jest taka, że jak dana strona jest stworzona w danym edytorze, to w nim trzeba ją edytować, albo zrobić od nowa korzystając z innego edytora.
    Menu zarządzasz z zakładki Wygląd>Menu, tam powinnaś dać radę wszystko ustawić.
    Jeśli zainstalowałaś motyw, który korzystał akurat z takiego buildera, to mógł się on zainstalować od razu z motywem, czasem tak się dzieje.

    W odpowiedzi na: Komunikat na górze witryny – uddefined array key #121991

    Hej, problem pojawił się po jakiejś konkretnej czynności? Czy masz zaktualizowane wszystkie wtyczki i motywy?

    W odpowiedzi na: Stara strona #121988

    Tak, jak już będziesz miała domenę na własnym serwerze to instalujesz WordPressa od nowa i działasz po swojemu. Zwróć uwagę, że jeśli klientka miała pocztę firmową w domenie i chce zachować swoje maile, to je również trzeba będzie przenieść. Jeśli jej nie są potrzebne, to musisz założyć taką samą skrzynkę pocztową u nowego operatora, żeby miała dostęp do niej (zmienią się dane logowania do poczty).

    W odpowiedzi na: problem z edycją podstrony + kreator stron #121987

    Sklep jest obsługiwany przez wtyczkę Woocommerce, więc wyłączenie i usunięcie Beavera nie powinno mieć na niego wpływu, chyba, że Beaver daje mozliwość edycji produktów lub podstron sklepowych. Wtedy strony musisz przywrócić do stanu domyślnego (za pomocą shortcodów Woocommerce), a produkty dodać jeszcze raz ale wykorzystując klasyczny edytor lub Gutenberga.

    Te strony, które się rozjechały najlepiej stworzyć od nowa w innym builderze. Jak będą gotowe, to usuwasz te które były zbudowane za pomocą Beavera.