Otagowano: 

  • Autor
    Wpisy
  • #123919
    Patrycja Zawodnik
    Uczestniczka

    Cześć dziewczyny,

    czy da się ustawić powrót do strony głównej po kliknięciu baneru bez dodawania tam loga lub nazwy witryny (ustawiane w “Tożsamość witryny”)?

    Korzystam z motywu Bard. https://harmonyfactory.pl/ <- chodzi mi o możliwość kliknięcia w ten czarny prostokąt z mom zdjęciem na samej górze.

    #123920

    Hej, można dodać to zdjęcie w miejsce logotypu – tak chyba będzie najprościej.

    Jednak… 🙂

    Na stronach internetowych logo, nazwa marki lub imię i nazwisko właściciela to coś więcej niż tylko ozdoba. Taki element ma określoną funkcję – zarówno techniczną, jak i informacyjną.

    Z punktu widzenia użytkownika logo lub nazwa marki umieszczone w lewym górnym rogu (czasem w centrum) służy jako nawigacja – po kliknięciu przenosi na stronę główną. To standard, do którego większość osób jest przyzwyczajona. Brak takiego elementu może sprawić, że użytkownik nie będzie wiedział, jak wrócić na start. A jeśli zdjęcie pojawi się zamiast logo i to po prawej stronie, prawdopodobnie w ogóle nie zostanie odebrane jako klikalny link.

    Strony internetowe powinny być przewidywalne w strukturze. Przewidywalność oznacza ułatwienie w poruszaniu się po stronie. Tak jak ikonka koszyka w sklepie zwykle pojawia się w prawym górnym rogu, a zakładka „Kontakt” na końcu menu – tak samo użytkownik spodziewa się, że logo znajdzie się tam, gdzie jest przyzwyczajony je widzieć. Jeśli tego nie ma – użytkownik może poczuć się zagubiony i po prostu pójdzie gdzieś indziej, gdzie strona będzie łatwa w obsłudze.

    Brak nazwy marki, imienia i nazwiska lub choćby jednego kluczowego słowa w nagłówku sprawia, że użytkownik trafia na stronę bez kontekstu. Z punktu widzenia SEO – również nie jest to korzystne. Tego typu elementy pomagają budować widoczność w wyszukiwarce, ale też rozpoznawalność marki w oczach odbiorcy.

    Jeśli nie ma graficznego logo – można wykorzystać czytelnie zapisaną nazwę działalności, imię i nazwisko, albo nazwę marki w formie tekstowej. Ważne, by taki element był obecny w nagłówku i łatwy do zauważenia.

    Brak logotypu lub nazwy marki można porównać do książki bez tytułu. Wiadomo, że zawiera jakiś tekst, ale trudno stwierdzić o czym jest dopóki się nie wczytasz.