• Autor
    Wpisy
  • #93908

    Hej, chciałabym aby moim lead magnetem zachęcającym do zapisu do newslettera był kod rabatowy do sklepu, oczywiście zależy mi aby kody były unikalne i aby można było je wykorzystać tylko raz. Sklep Woocommerce, a system do wysyłki Mailerlite. Jak się do tego zabrać? Podpowiecie? Potrzebuję ogólnych wskazówek, resztę sobie doczytam 🙂 Dziekuję!

    #93911

    Cześć! Agnieszka, czy dobrze zrozumiałam, że chciałabyś, aby kody rabatowe generowały się automatycznie dla klientów w momencie zapisu na newsletter i żeby dla każdego klienta kod był inny?

    #93915

    Tak, na tym mi właśnie zależy. Da się tak?

    #93945

    Przyznam szczerze, że do tej pory nie stosowałam takiego rozwiązania, więc dam znać zespołowi i będziemy szukać informacji.
    Domyślam się, że chcesz unikalne kody ze względu na limit wykorzystania kodu przez jednego klienta? Jeśli tak, to w WooCommerce można zaznaczyć w kuponach opcję, że jeden klient (adres e-mail) może dany kod wykorzystać jednorazowo.

    #93969
    Kaja Rzeczkowska
    Moderatorka

    Takie rozwiązanie zapewnia płatna usługa Coupon Carrier, https://www.couponcarrier.io/ – niestety dosyć droga.

    Potrzebujesz utworzyć konto w tym serwisie oraz listę kodów rabatowych w CSV. Następnie zaloguj się do Coupon Carrier, utwórz integrację z MailerLite, skonfiguruj Coupon Carrier tak, żeby wiedział, że źródłem subskrypcji jest MailerLite, i że kod ma być wysyłany na listę subskrybentów X. Następnie załaduj kody z pliku CSV do Code Source i skonfiguruj maila z kodem.

    WooCommerce oczywiście musi być powiadomiony o Twoich kodach, żeby je rozpoznawał. Wejdź w WooCommerce -> Kupony i w importowanie kuponów. Jeśli nie masz tej opcji, powinna ją włączyć wtyczka Smart Coupons dla WooCommerce. Zaimportuj kody, wybierając plik CSV i postępuj zgodnie z instrukcją importu.
    Upewnij się, że pola pliku CSV są prawidłowo zmapowane na pola w WooCommerce.

    Wersja darmowa polega na tym, że importujesz kody do WooCommerce jak wyżej, a w MailerLite postępujesz tak, że tworzysz nowe Automation lub edytujesz istniejące, w treści maila używasz zmiennej z polem niestandardowym i aktualizujesz to pole niestandardowe dla każdego subskrybenta, przypisując mu indywidualny kod rabatowy.
    Niestety jest to bardzo uciążliwe i niezbyt funkcjonalne 🙁

    Losowe kody wygenerujesz w Random Code Generator, https://www.randomcodegenerator.com/en/generate-codes

    #94038
    Ola Gościniak
    Opiekunka forum

    Ja u siebie ustawiam ten sam kod rabatowy po zapisie na newsletter, jak ktoś dalej udostępni to trudno, ktoś zakupi mój produkt, świat się od tego nie zawali.

    Za to do generowania kuponów o większej wartości, aby nagradzać klientów tu już robię indywidualne kupony. W tym wypadku korzystam z wtyczki Automate Woo, ale ona też jest płatna i maile wysyłane są ze sklepu a nie przez Mailerlite, więc to raczej takie transakcyjne maile typu: kupon rabatowy za wystawienie 3 opinii w sklepie, kupon po pierwszyzch zakupach, kupon dla stałych klientów którzy zostawią w sklepie X zł itd.