Poznaj przydatne narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy blogera. Wybrałam 33 najlepsze, na pewno znajdziesz coś dla siebie, enjoy!
Organizacja pracy – przydatne narzędzia
- Dropbox – do bezpiecznego przechowywania danych i tworzenia kopii zapasowych bloga na WordPressie.
- Trello – narzędzie do spisywania zadań do wykonana w formie tablic.
- Evernote – Miej notatki zawsze pod ręką. Z aplikacją nie tylko je stworzysz, ale także i zorganizujesz.
- Gmail – wiele skrzynek pocztowych można dodać na jednym koncie Gmail i mieć wszystko w jednym miejscu.
- Helpscout – do zarządzanie skrzynką pocztową w większym zespole
- Google Calendar – wygodny kalendarz do planowania swoich działań, który można także udostępniać innym.
- StayFocusd – wtyczka do Chrome, w której zablokujesz dostęp do stron, które Cię rozpraszają w czasie pracy.
- IFirma – narzędzie do fakturowania, można także skorzystać z księgowości, która oszczędza mnóstwo czasu, dzięki wygodnej aplikacji na telefon do przesyłania faktur kosztowych.
- mBank – konto biznesowe i osobiste w mBanku to świetny wybór, korzystam z nich od 2012 roku!
Social media
- Brand24 – możliwość monitorowania wzmianek o sobie w social media i na innych stronach oraz blogach.
- Hootsuite – przydatne narzędzie do planowania wpisów w social media np. Facebooku, Instagramie itd.
- Planoly – zorganizuj swoją pracę na Instagramie i już wcześniej zaplanuj posty, jakie pojawią się w kolejnych dniach.
- IFTTT – możliwość powiązania publikacji w jednym portalu społecznościowym z innymi – daje ogromną oszczędność czasu.
Newsletter
- MailChimp – system do wysyłki e-maili oraz do zbierania bazy subskrybentów, darmowy do 2000 kontaktów.
- GetResponse – system do wysyłania newsletterów, genialne rozwiązanie dla baz powyżej 2000 kontaktów. Polecam!
- MailerLite – Intuicyjny system mailingowy na start!
- MotionMail – narzędzie do dodania liczników odliczających czas w wiadomości email.
Blogowanie
- WhitePress – platforma do nawiązywania i realizacji współprac pomiędzy reklamodawcami a blogerami.
- Hash.fm – platforma zbierająca kontakty do influencerów/blogerów.
- Digg Reader – czytnik RSS do wygodnego przeglądania nowych wpisów na ulubionych blogach.
- Google Analytics – statystyki do podpięcia do bloga, warto je przeglądać i wyciągać z nich wnioski.
Zdjęcia
- GraphicRiver – platforma, na której można zakupić zdjęcia do wykorzystania na blogu.
- Fotolia – kolejna warta uwagi strona do zakupu fotografii na cele komercyjne.
- TheStocks.im – zbiór stron z darmowymi zdjęciami do wykorzystania na cele komercyjne.
- Creative Market – na tym portalu znajdziesz, oprócz zdjęć, inne przydatne narzędzia np. fonty, motywy WordPress.
Programy partnerskie
- Convertiser – świetny program partnerski zrzeszający wiele różnych sklepów i marek.
- SalesMedia – platforma zrzeszająca wiele programów partnerskich, dzięki którym zarobisz na artykułach.
- Ceneo – program partnerski, dzięki któremu zarobisz na swoich wpisach.
- Google AdSense – narzędzie do dodania banerów reklamowych na blogach, najlepiej nadaje się do blogów z bardzo wysokim miesięcznym ruchem.
Technologia
- LH.pl – firma hostingowa z doskonałą obsługą klienta, która wyręczy Cię w wielu działaniach.
- ThemeForest – miejsce do zakupu nowych skórek graficznych do bloga np. na WordPressie.
- Creative Market – w tej platformie także zakupisz nowe motywy graficzne do swojego bloga.
- WPDesk – świetne wtyczki do WordPressa tworzone przez polskich programistów.
- SEMSTORM – przydatne narzędzia do analizy SEO bloga, dzięki niemu będziesz w stanie zwiększyć ruch na blogu.
- Przelewy24 – jeśli tworzysz przyblogowy sklepik, to najlepsze prowizje zaproponują Ci właśnie tutaj, tylko po rejestracji zadzwoń i poproś o stawki dopasowane do Twoich obrotów.
Własne produkty
- Etsy – platforma do sprzedaży rękodzieła, warto założyć tam sklep i sprzedawać swoje produkty.
- CupSell – możliwość sprzedaży własnych gadżetów np. koszulek ze swoimi nadrukami – świetny sposób na wykorzystanie ruchu na blogu w celu zarobku pasywnego.
Inne
- Booking – do rezerwacji noclegów przy wyjazdach na konferencje blogowe lub inne eventy
- Free now – apka do taxi, na kod ola.gos zgarniesz 20 zł!
- Uber – aplikacja do zamawiania przejazdów, złap 10 zł na kod w6iz4u!
Cele charytatywne
- Pajacyk – kliknij w brzuszek Pajacyka i sponsoruj w ten sposób obiad dla głodnego dziecka, to nic nie kosztuje.
- Akademia Przyszłości – w Akademii masz możliwość zasponsorowania indeksu dziecku, które ma problemy z nauką i potrzebuje wsparcia.
I jak podoba Ci się to zestawienie? Czy korzystasz z jakiś innych narzędzi, które są przydatne w pracy blogera? Daj znać w komentarzu.
P.S. Interaktywna Akademia WordPressa start już wkrótce! Stwórz stronę WWW lub sklep online na WooCommerce i odbierz świadectwo ukończenia szkolenia wystawione przez placówkę oświatową Jestem Interaktywna na druku MEN. Dołącz do prawie 10 000 zadowolonych studentek i studentów. Nabór w dniach 3-5 września oraz nabór uzupełniający 17-19 września 2024 lub do zajęcia wszystkich miejsc! CHCĘ POZNAĆ CENY! ⇒
24 Komentarze
W jednym miejscu całkiem sporo wiedzy 🙂
Dzięki! 🙂
Ola dziękować za takie zestawienie! Jak zawsze można trafić u Ciebie na wpisy – perełki 🙂 Robię kawę i zabieram się za przegląd 🙂
Bardzo się cieszę. Miłego weekendu! 🙂
Co do zenboxa się nie mogę z Tobą zgodzić. Miałem z nimi straszne problemy. Zainfekowane strony, niepochodząca poczta itp. Przeniosłem się do Angry Bytes – od tamtego momentu zero problemów.
Myślisz, że ta infekcja była problemem Zenboxa? Jest wiele różnych sposobów na złapanie czegoś na WordPressie. Co do poczty, to mam wszystko spięte w gmailu, więc temat nie jest przetestowany na mojej skórze, ale ogólnie problemów nie miałam z nimi. A najlepsze w Zenboxie jest to, że jest idealny dla osób początkujących i “nietechnicznych”, bo mnisi wyręczają w wielu działaniach – dlatego głównie ich polecam.
Gdyby serwer nie był dziurawy to problemu by nie było. Pluginów prawie nie było. A zainfekowany był YOAST Seo. Co do poczty to tez teraz przeniosłem do gmaila. W angry tez przeniosą bloga, lub zainstalują Ci WordPressa i posępna domenę, więc początkujący dadzą radę. Kiedyś tez polecałem
Zenbox do momentu jak się nie przejechałem na nich, a support nie pomagał. Ale teraz mam wszystko dobrze i jestem zadowolony. Ale życzę im jak najlepiej, może się już poprawili.
Nie poprawili się, bo właśnie miałam z nimi przejścia :D. I w przyszłym miesiącu będę sprawdzać, jak się stamtąd ewakuować :).
Próbowałam używać Trello ale jakoś do mnie nie przemówiło. Niby wszystko fajnie ale dużo czasu schodziło mi na organizację zakładek i pojedynczych zadań. Chyba jednak wolę standardowe, papierowe organizery. Co do czytnika RSS – jak dla mnie niezastąpione jest Feedly 🙂
Papier wygrywa z każdą apką co do skuteczności organizacji czasu i zadań.
http://www.bbc.com/capital/story/20170120-why-paper-is-the-real-killer-app
A Feedly też polecam i też lubię 🙂
Używam także Pocketa.
Mi też jakoś Trello nie leży dlatego spróbuj rememberthemilk
dzięki za podpowiedź, z pewnością wypróbuję 🙂
slabo troche ze polecasz platne zdjecia a sama uzywasz unsplasha i pewnie masy innych darmowych zrodel 🙂
W polecanych źródłach zdjęć jest także TheStocks.im z darmowymi zdjęciami, z których korzystam w przypadku, gdy nie robiłam specjalnie sesji zdjęciowej pod dany wpis. Jest to świetna strona, która agreguje wiele darmowych stocków. Umieściłam wszystkie źródła, z których korzystam na co dzień i od święta 🙂
Fajne zestawienie. Z wielu narzędzi jeszcze nie korzystam, ale warto wiedzieć, co można wykorzystać.
Świetny wpis! {Przy okazji zapytam nieco nie na temat – czy pisałaś gdzieś może o tym czy i kiedy trzeba zakładać działalność gospodarczą gdy posiada się stronę?
U mnie sporo się pokrywa 😀 Nie korzystam z iFirma, bo nie prowadzę działalności. Zamiast Hootsuite -> Buffer. I Sentione zamiast Brand24. Zamiast Digg Reader korzystam z Feedly, ale ostatnio wiele dobrego słyszałam o InoReader, więc pewnie niedługo przetestuje 😛 Zdjęcia głównie z Pixabay.
Fajne zestawienie 😉
Dzięki Ola za polecenie naszego brand24.com:)
I ja bardzo dziękuję ! Swoją drogą ; przepięknie zaprojektowany blog. Bardzo łatwo czyta się kolejne wpisy!
Narzędzie jest genialne to i na polecenie zasługuje, oo! 🙂
Olu, bardzo przydatny tekst. Dziękuję za linka. Zagłosowane:)
Dopiero zaczynam swoją przygodę z blogowaniem. Super wskazówki. Na pewno z nich skorzystam :).
https://good-life-online.blog/
Dodałem do zakładek kilka stron i zamierzam z nich korzystać, a wkrótce jeszcze aktywniej! 🙂
Bardzo fajne zestawienie. Przydatne także dla nas, webmasterów 😉