#90823
Klaudia Łapa
Moderatorka

Cześć Mariola 🙂
Już Ci wszystko opisuję 😉
Kiedy próbujesz cokolwiek edytować na stronie, Twój WordPress musi komunikować się z serwerem. Serwer odpowiada mu najczęściej właśnie w formacie JSON. I jeżeli WordPress z jakichś przyczyn nie otrzyma odpowiedzi w tym formacie to pojawia się komunikat, który widzisz.
Powodów pojawienia się tego błędu może być milion, ale takim najbardziej typowym są nieprawidłowe ustawienia URL albo uszkodzone linki bezpośrednie.
Wypisze Ci kilka miejsc, które warto sprawdzić:
1. Z panelu po lewej wybierz Ustawienia a następnie ogólne. Znajdziesz tam dwa pola: adres wordpressa i adres witryny. Obstawiam, że jesteś w 99% uzytkowników, którzy nie maja przekierowania z innych katalogów i te adresy powinny być takie same. Jak są to zapisz i sprawdzamy dalej.
2. Dalej jestesmy w Ustawieniach ale przechodzimy do bezpośrednie odnośniki. Tam zaznacz opcję nazwa wpisu.
Jak błąd się dalej pojawia to lecimy dalej
3. Teraz troszke powazniej bo pogrzebiemy w plikach serwerowych. W plikach WordPressowych jest taki jeden gagatek co się nazywa .htaccess .
Musisz zalogowac się do serwera za pomoca klienta poczty (np. filezilla) i go odnaleźć. Następnie robisz sobie jego kopię (kopujesz na swój komputer). Powielasz. Ten powielony otwierasz, kasujesz z niego wszystko i wstawiasz tylko poniższy kod:

# BEGIN WordPress

RewriteEngine On
RewriteRule. * – [E = HTTP_AUTHORIZATION:% {HTTP: Authorization}]
RewriteBase /
RewriteRule ^ index .php $ – [L]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}! -F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}! -D
RewriteRule. /index.php [L]

# KONIEC WordPress

Ten powielony plik wrzucasz na serwer (podmieniasz). Sprawdzasz stronę. Gdyby coś wybuchło to podmieniasz na stary plik.

Jak to nie pomoże to lecimy dalej

4. Wyłącz wszystkie wtyczki i zobacz czy błąd występuje. Jeżeli nie to właczaj je po kolei i sprawdź która szkodzi.

To sa sposoby, które powinny temat wyczerpać. W razie czego można jeszcze uruchomić tryb debugowania, sprawdzić czy w stanie witryny nie ma jakiejś informacji, przełączyć motywy na chwile na te podstawowe, przełaczyć edytor na klasyczny i sprawdzic czy jest to samo. Jak nie to jeszcze Cloudflare może mieszac i trzeba go wyłączyć (tu najlepiej skontaktować się z hostingodawcą).

Mam nadzieję, że któryś ze sposobów pomoże 🙂