DODATKOWE MATERIAŁY
SERIO! TO TEN MOMENT! NIE CZEKAJ!
Zapisz się w poniższym formularzu i NIE PRZEGAP najbliższych wydarzeń!
Zacznij realizować marzenia o własnym biznesie online! Wydarzenia, nabory, wyzwania - zapisz się, żeby nic nie przegapić!
© 2024 Strona WWW stworzona z pasją przez Olę Gościniak.
12 Komentarze
A jak dodać dodatkową opłatę za korzystanie z płatności PayPal? Widziałam w jakimś sklepie, że przy PayPalu było +2,5% od kwoty płatności.
Można to uzyskać wtyczką do dodawania takich opłat, na przykład Payment Gateway Based Fees. Ta wtyczka jest niestety płatna, kosztuje 49$ rocznie, więc warto skalkulować, czy Ci się opłaci. Widziałam też sporo droższą alternatywę, ale niestety nie znalazłam darmowej. Gdybyś chciała przeszukiwać Google i repozytorium wtyczek to “payment gateway fees” jest frazą, której potrzebujesz 🙂
Hej! Nie do końca kumam sformułowanie “Pokaż wybrane metody płatności na stronie kasy” (nie mam jeszcze jak przetestować). Na stronie kasy czyli gdzie? Podpowiedzcie proszę.
I jeszcze opcja “Wysyłaj koszyk podczas rejestracji zamówienia.” Co to oznacza? Mamy też możliwość wybrania opcji “czekaj na wynik transakcji” – czy warto to zaznaczyć? Co to nam konkretnie daje? Co jeśli tego nie zaznaczymy?
Jeszcze kilka pytań..
1) Na jak długo najlepiej wstrzymać stan magazynowy (dla produktów fizycznych)? Zarówno przy tradycyjnych przelewach jak i Przelewy24 wyczytałam, że gwarancja dotarcia pieniędzy do sprzedawcy to 24 godziny. Czy na tyle powinno się ustawić blokadę?
2) Z doświadczenia drugiej strony tj kiedy kupuję produkt i używam np BLIKa lub szybkiego przelewu, mam wrażenie, że sklepy zaczynają realizować zamówienie już w momencie potwierdzenia pobrania płatności ze strony kupującego (bez czekania aż dotrze na konto). Może to tylko wrażenie 😉 Czy Przelewy24 jakoś nam to potwierdza (że już pobrali kwotę)?
3) Czy jeśli wybiorę statusy Przelewy24 to status zamówienia sam się zmieni z automatu po zaksięgowaniu płatności na “W trakcie realizacji”? Czy może jednak zawsze trzeba na to konto sobie wejść i sprawdzić czy kasa już jest (jak przy tradycyjnym przelewie)?
4) I w wypadku tego drugiego – jeśli nie zdążę sprawdzić konta w ciągu 24h (jeśli na tyle wstrzymuję stan magazynowy) to jest ryzyko, że stan magazynowy się zwolni i ktoś kupi produkt, który już został zamówiony? (W moim przypadku produkty w sprzedaży są unikatowe, nie powtarzają się)
5) Co oznacza opcja do wyboru dla Przelewy24 “Wysyłaj klientowi informacje o wstrzymaniu zamówienia podczas płatności”? Możesz Olu podzielić się doświadczeniem?
Z góry dziękuję za wszystkie wyjaśnienia!! 🙂
Dużo pytań! 🙂 Lecąc po kolei:
“Pokaż wybrane metody płatności na stronie kasy”
Chodzi o podstronę Checkout odpowiadającą za płatności. Opcja dotyczy sposobu prezentowania dostępnych metod płatności. Jeśli zaznaczysz tę opcję, klient zobaczy tylko te metody płatności, które sa dla niego dostępne na bazie lokalizacji i zawartości koszyka. Jeśli nie zaznaczysz – będzie widział wszystkie metody płatności, które masz włączone, nawet te, z których nie może skorzystać. Zaznaczenie tej opcji uprości mu życie 🙂
*
“Wysyłaj koszyk podczas rejestracji zamówienia”
To dotyczy przekazywania dalej informacji o koszyku (produktach, ilościach, cenach) podczas procesu rejestracji zamówienia. Jeśli np. korzystasz z Google Analytics, warto to zaznaczyć.
*
“Czekaj na wynik transakcji”
Tu chodzi o to, czy WooCommerce ma sprawdzić, czy przeszła płatność od klienta i dopiero wtedy zakończyć zamówienie (czekać na wynik transakcji), czy kontynuować proces, czyli zakończyć zamówienie, zakładając, że płatność przebiegła poprawnie.
Pytanie, czy zależy Ci na pewności co do statusu transakcji (udana płatność) – jeśli tak, zaznacz tę opcję. Z mojego doświadczenia większość sklepów tak robi.
*
Na jak długo najlepiej wstrzymać stan magazynowy (dla produktów fizycznych)?
24 godziny to rozsądny czas przy płatnościach online (nie tradycyjnie). Krótszy może spowodować to, czego się obawiasz: że płatność przejdzie po tym, jak produkt się odblokuje i wtedy możesz go sprzedać niechcący dwóm osobom. O tradycyjny przelew pytasz osobno, więc odpowiem za chwilę 🙂
*
Czy Przelewy24 jakoś nam to potwierdza (że już pobrali kwotę)?
Tak, Twój sklep dostanie informację o przejściu płatności, co pozwoli na automatyczną aktualizację statusu zamówienia w WooCommerce.
*
Czy jeśli wybiorę statusy Przelewy24 to status zamówienia sam się zmieni z automatu po zaksięgowaniu płatności na “W trakcie realizacji”?
Jeśli właściwie skonfigurujesz wtyczkę Przelewy24 i ustawienia w WooCommerce, to będziesz otrzymywać automatyczne aktualizacje i nie będziesz musiała sprawdzać ręcznie, czy płatność się zaksięgowała.
Zdecydowanie warto przetestować, czy to faktycznie działa 🙂
*
Jeśli nie zdążę sprawdzić konta w ciągu 24h (jeśli na tyle wstrzymuję stan magazynowy) to jest ryzyko, że stan magazynowy się zwolni i ktoś kupi produkt, który już został zamówiony?
Tak, jest takie ryzyko 🙁 Możesz tego uniknąć albo wstrzymując stan magazynowy na dłużej i ręcznie odklikiwać szybsze płatności (pracochłonne), albo konfigurując osobne czasy wstrzymywania magazynu dla przelewów tradycyjnych i online. Niestety domyślnie WooCommerce nie daje takiej możliwości. O ile wiem, są wtyczki do WooCommerce, które to zapewniają (sprawdź WooCommerce Custom Stock Status), można to też rozwiązać kodowaniem (jeśli masz pod ręką odpowiedniego programistę).
*
“Wysyłaj klientowi informacje o wstrzymaniu zamówienia podczas płatności”
To oznacza, że klient otrzyma informację, z której będzie wynikało, że zamówienie jest w trakcie przetwarzania i oczekuje na płatność (tu link do płatności). Prawdopodobnie spotkałaś się z podobnymi mailami w trakcie zakupów online 🙂
Dziękuję Kaja za jasne i wyczerpujące odpowiedzi :))
Jaki rodzaj szybkich płatności mogę wybrać, gdy nie mam działalności gospodarczej?
Możesz zdecydować się na Autopay https://autopay.pl/rozwiazania/platnosci-dla-dzialalnosci-nierejestrowanej albo Hotpay https://hotpay.pl/blog/dzialalnosc-nierejestrowana-platnosci/
Przelewy24, PayU i Tpay oraz iMoje nie obsługują bramek płatności dla działalności nierejestrowanej.
Niestety Pani z przelewy24 nic nie wiedziała o zniżce:( może się zdezaktualizowała:(
Napiszemy do przelewy24 i zapytamy dlaczego tak się dzieje. Wrócimy z odpowiedzią!
Tak potwierdzam słowa Joanny, dokładnie miałam tak samo jak dzwoniłam o zniżkę, wielkie zdziwienie osoby obsługującej, że chcę zniżkę….. i nic nie wiedzą o tym kursie itd.