Niedawno przeprowadziłam wśród Was ankietę. Otrzymałam dokładnie 404 odpowiedzi, które pozwoliły mi lepiej poznać społeczność Interaktywnych. Stwierdziłam, że te informacje nie tylko dla mnie mogą być interesujące, ale także dla Was. Jeśli ciekawi Cię, kim są Interaktywni? Czas dowiedzieć się więcej! Dzisiejszy tekst jest o Was!
Ogólne informacje
Płeć
Warto zacząć od tego, że zdecydowana większość (bo 93%) Interaktywnych to kobiety, chociaż z ostatnich miesiącach przybywa także panów (7%), co szczególnie widać w grupie Jesteśmy Interaktywne.
Wiek
Interaktywna społeczność to głównie osoby od 26 do 35 roku życia (46%), na drugim miejscu (31%) są osoby z przedziału wiekowego 36-45. Jednak to nie znaczy, że nie znajdzie się wśród nich młodszych bądź starszych osób, które pragną wyklikać swoją stronę WWW. Na trzecim miejscu równo są osoby z przedziałów wiekowych 46-60 oraz 18-25 (po 11%), a następnie około 1% to osoby powyżej 60 roku życia. Wśród nas są także osoby po 60 roku życia, które wraz z kursami stworzyły swoje pierwsze miejsce w sieci, dlatego dla chcącego naprawdę nic trudnego. Co mnie ogromnie cieszy, że w byciu Interaktywnym wiek ma drugorzędne znaczenie.
Co robią Interaktywni?
Czym zajmuje się zawodowo społeczność Interaktywnych? Więcej jest w niej osób na etacie, czy freelancerów? Jak myślisz? Już spieszę z odpowiedzią. Większość osób wypowiadających się w ankiecie wskazała, że pracuje na etacie. Na drugim miejscu byli freelancerzy. Na 3 pozycji znajdują się osoby prowadzące firmy od 1 do 3 lat. Wśród Interaktywnej społeczności znajdują się także osoby, które aktualnie nie pracują, uczą się bądź są na urlopie macierzyńskim.
Etapy działań w sieci
Interaktywna społeczność dzieli się na 3 podstawowe grupy. Pierwsza z nich to osoby, które nie mają jeszcze swojej strony WWW (19%). Są one zainteresowane pierwszymi krokami, które ułatwią im stworzenie swojego miejsca w sieci. Druga grupa to osoby w trakcie prac nad stroną WWW (35%). Ostatnia grupa – ta najliczniejsza – to ci, którzy mają już swoją stronę WWW i chcą ruszyć dalej ze swoją działalnością w sieci (46%).
Strony Interaktywnych
Zastanawiasz się, jakie witryny mają bądź chcą mieć Interaktywni? Najwięcej osób chce mieć bloga, później stronę wizytówkową, sklep online, a na koniec platformę do kursów online. Tym samym większość Interaktywnych chce mieć bądź ma swoje miejsce w sieci, by między innymi dzielić się wiedzą. Często dopiero gdy już mamy swoje miejsce w sieci zaczynamy myśleć o jego monetyzacji w formie sklepu online lub platformy do kursów.
Biznesy online
Zapytałam także o to, jakie produkty sprzedajecie bądź chcecie sprzedawać. Najwięcej osób wskazało na sprzedaż produktów elektronicznych w tym szkoleń (170), później produktów fizycznych (121), a niektórzy nie zamierzają zajmować się sprzedażą (64).
Na jaki temat strona WWW?
Zapytałam również o tematykę Waszych stron WWW. Wśród nich znalazły się strony o DIY, podróżach, a także edukacyjne-w branżach, w których działacie. A te były naprawdę różnorodne: wirtualne asystentki, dietetyka, grafika komputerowa, bankowość, wirtualne spacery, a nawet wiedza Majów. Najczęściej wymienialiście tematy dotyczące marketingu, pisania, podróżowania, nauki języków, prawa, finansów, macierzyństwa i rozwoju osobistego. Tym samym mogę stwierdzić, że Interaktywni specjalizują się w naprawdę wielu branżach i strony, które stworzą, zdecydowanie będą należały do ciekawych!
Po co strona internetowa?
Dlaczego Interaktywni chcą mieć swoją stronę WWW? Najwięcej pojawiało się odpowiedzi dotyczących zaistnienia w sieci i rozwijania swojej działalności. Osoby biorące udział w ankiecie chcą mieć swoją stronę, by promować swoją działalność, budować markę, zdobywać klientów i więcej sprzedawać. Często pojawiała się także wzmianka, że dzięki stronie internetowej pojawi się możliwość dzielenia się wiedzą z czytelnikami oraz rozwijania swoich pasji.
Do promocji moich usług, do budowania marki eksperta, edukowania, jak również do sprzedaży produktów i usług online – Katarzyna
Potrzebuję strony, która będzie zarówno moją wizytówką, ale także blogiem do dzielenia się wiedzą – Gosia
Pozyskiwanie osób na listę mailingową, dzielenie się wiedzą – uwiarygodnienie tego, co robię na Facebooku – Lidia
Do zaprezentowania profilu działalności firmy oraz to sprzedaży produktów – Marta
Do dzielenia się wiedzą – Natalia
Co chcecie osiągnąć przez najbliższe pół roku?
W ankiecie pojawiło się pytanie dotyczące Waszych planów i tego, co chcecie osiągnąć w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy. Bardzo dużo odpowiedzi wskazywało na dalszy rozwój działań w sieci. Niektórzy chcą udowodnić sobie, że potrafią skończyć tworzenie strony WWW. Osoby, które maja już stronę wspominają o stworzeniu sklepu i rozpoczęciu sprzedaży własnych produktów. Ci bardziej zaawansowani planują rozwinąć stronę, zwiększyć sprzedaż, zdobyć nowych klientów, a także wprowadzić udoskonalenia: regularniej pisać, zadbać o CSS, czy SEO. Tym samym większość planów Interaktywnych na najbliższe miesiące zamyka się na dodawaniu skrzydeł swoim blogom, stronom i biznesom online.
Chciałabym stworzyć produkt online i go sprzedawać poprzez stronę www – Kasia
Zdobyć czytelników i rozwinąć stronę, stworzyć newsletter – Natalia
Chcę uruchomić sklep z podstawowymi produktami, regularnie pisać na blogu i rozsyłać newsletter, promować sklep na facebooku i instagramie- Lucyna
Chciałabym żeby strona internetowa była moim stałym źródłem dochodu – Izabela
Chcę podnieść jej pozycjonowanie w google i ruch na stronie zwiększyć, chcę stworzyć platformę kursową (mam Twój kurs i z nim obecnie to robię) i chcę zwiększyć ruch wycelowany w zapis na newsletter – Joanna
Jaki jest Twój największy problem w tworzeniu WWW?
Bardzo ważnym pytaniem w ankiecie było to dotyczące największych problemów przy tworzeniu strony WWW. Wypowiedzi te uporządkowałam w 3 podstawowe grupy:
- obaw
- problemów koncepcyjnych
- problemów technicznych.
Wśród nich wymienialiście:
- brak czasu
- brak wiedzy
- kłopoty techniczne
- strach, koszty
- kwestie prawne
- perfekcjonizm
- brak pomysłu
- brak umiejętności graficznych
- brak jednego – usystematyzowanego źródła wiedzy.
Nadchodzące wyzwanie “Twoja pierwsza strona“zaplanowałam w ten sposób, by je omówić i ułatwić Wam rozpoczęcie przygody z tworzeniem skutecznego miejsca w sieci! Będziemy między innymi rozbrajać wszystkie wspomniane problemy dotyczące tworzenia strony WWW. Pokażę, że to wcale nie jest takie trudne, na jakie wygląda!
Brak czasu i zaangażowanie w inne bardziej dochodowe projekty, godzenie macierzyństwa i pracy – Marta
Początki są trudne. Np. layout/grafika na stronie. Same wpisy już pewnie by poszły, ale problem mam ze zbudowaniem podstawowej wersji strony. Np. odpowiedni dobór skórki i jej dostosowanie do swoich potrzeb. Przydałaby się pomoc w stworzeniu takiego szkieletu strony – Łukasz
Mała ilość czasu i problemy ze zmotywowaniem się – Marta
Nie miałam do tej pory na to czasu i brakowało mi przystępnej informacji jak to zrobić – Kasia
Nadmierny perfekcjonizm- chcę aby wszystko było idealne, kombinuje, zmieniam, tworzę na “brudno” na papierze. Jednym z moich “talentów” jest “Zbieranie” i ciągle szukanie nowych informacji, uczenie się, pochłanianie coraz to wiecej informacji, zanim ruszę z projektem muszę wiedzieć o nim dosłownie wszystko – Ania
Jak wyglądałoby Twoje życie, gdyby Twoja strona była w 100% taka jak chcesz?
Wbrew pozorom posiadanie strony WWW, która w 100% spełnia potrzeby może zmienić naprawdę wiele! Dla części osób byłaby to możliwość dalszego rozwijania swojej działalności w sieci, zamiast dreptania w miejscu – ciągłego poprawiania, zmieniania i stania w miejscu ze swoimi działaniami. Inni zauważyli, że taka strona pozwoliłaby im spać spokojnie – wszystko mieli już gotowe i nie byłoby konieczność dalszych prac koncepcyjnych. Dzięki takiej stronie łatwiej byłoby o nowych klientów, lepszą sprzedaż i tym samym podniesienie zarobków, być może na tyle, by móc odejść z pracy na etacie i zdecydować się pracować w domu.
Gotowa strona WWW wpływałaby na lepsze statystyki, a to przełożyłoby się na więcej współprac i afiliację. Skoro więcej osób by na nią wchodziło to także łatwiej byłoby o pozyskanie nowych czytelników i poznawanie nowych ludzi. Ze zbudowaną społecznością przeniesienie biznesu do świata online od razu przyniosłoby lepsze efekty. Tym samym strona WWW wykonana na tip-top umożliwia wielu osobom ruszenie dalej ze swoimi działaniami w sieci!
Podsumowują, wymienialiście:
- Rozwijanie biznesu
- Skupienie się na tworzeniu materiałów
- Nowi klienci, większa sprzedaż i lepsze zarobki
- Możliwość odejścia z etatu i praca w domu
- Oszczędność czasu – więcej czasu na biznes i rodzinę
- Przeniesienie biznesu do świata online
- Więcej możliwości współprac
- Większa grupa odbiorców
- Spokój
- Mniej zapytań przez social media, a więcej wejść na stronę
Byłoby łatwiejsze, nie musiałabym godzinami szukać ulepszeń i zastanawia się co jeszcze mogę zrobić – Natalia
O wiele prostsze. Przede wszystkim mogłabym publikować posty, zarabiać na linkach afiliacyjnych – Joanna
Prostsze, w końcu mogłabym przestać się martwić i zacząć robić to, na czym się znam a nie udawać, że jestem programistką… Bo nie jestem – Pola
Bylabym szczęśliwa, że zarabiam na pasji i na czyms wykonańym raz i sprzedawanym wielokrotnie – Kinga
Łatwo mogłabym do niej odsyłać użytkowników. Czułabym się bardziej pewna siebie – mam miejsce, gdzie prezentuję swoją wiedzę – Joanna
Materiały do nauki
Byłam także ciekawa, z jakich materiałów najbardziej lubicie korzystać przy nauce. Tutaj podaliście wiele opcji, a niektóre z nich minimalnie różniły się głosami. Na pierwszym miejscu znalazły się e-booki, potem kursy video, później webinary, artykuły, YouTube, podcast, wyzwania i na końcu książki. Te odpowiedzi pokazały mi, że warto dbać o różnorodne formy przekazywania wiedzy, tak by każdy znalazł coś idealnego dla siebie. Jak spojrzymy na poniższy wykres wygląda on jak w miarę równo pocięte ciasto lub pizza (mniam!), czyli każdy z nas lubi coś innego i warto takie możliwości i materiały Wam dostarczyć.
Jaka jest Wasza wiedza dotycząca WordPressa?
Większość korzysta z WordPressa i wie, jak zarządzać i rozwijać stroną, jednak czasem potrzebuje pomocy z konfiguracją (120 osób). Bardzo dużo osób wybrało także odpowiedź, że potrafi dodawać treści, jak i instalować potrzebne wtyczki (99 osób). Niewielka cześć osób, które wzięły udział w ankicie (6) nie słyszało w ogóle o WordPressie, a koło 70 słyszało, ale nie miało z nim w ogóle styczności. Łącznie 17 osób jest zaawansowanym użytkownikiem WordPressa lub robi strony dla innych na zlecenie.
Czego chcecie się nauczyć?
Następne pytanie pozwoliło mi zaplanować tematykę kolejnych działań! Wskazaliście, że chcecie się nauczyć promowania strony WWW, tworzenia landing page, zrobienia sklepu internetowego, stworzenia kursu online, zorganizowania wyzwania, przeprowadzenia webinarów i innych. Najbliższe wyzwanie będzie dotyczyć tworzenia własnej strony internetowej, ale prawdopodobnie następne będzie dotyczyć stworzenia landing page, cały czas pracuję też nad książkę dotyczącą promowania strony internetowej – widzę, jak bardzo jest to potrzebny temat. Myślę, że w przyszłym roku (2021) powinna się pojawić 🙂
Od kiedy ze mną jesteście?
Co ciekawe, najmniej osób wskazało w ankiecie, że jest ze mną od samego początku. Nie dziwi mnie to, wtedy (w 2016 roku) nie było jeszcze tak wiele Interaktywnych osób! Około 1/4 osób jest ze mną około 1-2 lat.
Większość wskazała, że dołączyła do mnie w ostatnim roku lub dopiero na mnie trafiła (łącznie więcej niż 50%!). To pokazuje, jak bardzo opłaca się prowadzić bloga i tworzyć swoje produkty elektroniczne — mimo tego, że w ostatnim roku było mnie nieco mniej online, to i tak wpadaliście na moją stronę WWW i korzystaliście z materiałów, które dla Was przygotowałam. To mnie najbardziej zadziwiło w tej odpowiedzi.
Z jakich form wiedzy korzystacie?
Jak myślicie, jakie moje produkty cieszą się największym powodzeniem? Okazuje się, że na podium znajduje się książka Bądź online, następnie kurs WordPressa i e-book SEO, Google Analytics oraz E-book Newsletter Krok po Kroku (który niedawno miał premierę!). Nastepnie pozostałe e-booki CSS w WordPress, e-book Sklep Online Krok po Kroku, kurs MailerLite, kursy WooCommerce, Twój kurs Online i Twój Webinar. Tutaj możesz zobaczyć wszystkie moje produkty.
Co oznacza, że najchętniej sięgaliście po wiedzę dotyczącą startu strony internetowej na WordPressie, a potem wybieraliście te produkty rozwijające stronę, które były Wam najbardziej potrzebne.
Co o mnie myślicie?
Zadałam także pytanie o siebie! Byłam ciekawa, co Wam się we mnie podoba. Bardzo często wymienialiście, że jestem autentyczna, potrafię wytłumaczyć trudne rzeczy w prosty sposób, a także mobilizuję Was do działania. Bardzo mnie to cieszy, bo działam zgodnie z własnymi wartościami, a Wy to dostrzegacie i doceniacie! <3
Za to, że dzielisz się swoją wiedzà w sposób przystępny. Za to, że zależy Ci na tym, abyśmy się czegoś nauczyły. Za to, że dajesz bardzo dużo konkretnej wiedzy i praktyki – Joanna
Jesteś inspiracją do działania. Pokazujesz, że da się zacząć działać w internecie nawet przy zerowych umiejętnościach technicznych – Karolina
Cenię Cię za to, że masz bardzo rozbudowaną ofertę. Twoja forma komunikacji, blog, newsletter – jest atrakcyjna wizualnie. Nie atakujesz mnie mailami codziennie, ale jeśli czegoś potrzebuję, to pamiętam o Tobie i wiem, jak Cię znaleźć – Aneta
Cenię Cię za to, że masz świetną wiedzę i mogę się od Ciebie wiele nauczyć. Pomagasz ludziom tworząc produkty, które bardzo upraszczają zaistnienie w internecie, budujesz zaangażowaną społeczność i lubię sympatycznych Poznaniaków. – Agata
Potrafisz mówić prosto, zrozumiale i jednocześnie merytorycznie. Twoje produkty prowadzą krok po kroku ( nie ma chaosu). – Aurelia
Cenię Cię za to że kiedy opowiadasz o interaktywnym świecie robisz to w prosty i przejrzysty sposób że od razu myślę “kurcze to takie łatwe”, to jest świetne że pokazujesz że każdy może jeśli chce stworzyć coś własnego. po za tym w ogóle jesteś bardzo sympatyczna i lubię Cię słuchać :). – Dorota
Dzielisz się swoim doświadczeniem. Dostosowujesz komunikację do mojego poziomu, mimo że jesteś kilometr przede mną :). – Beata
Cenię Cię za to, że jesteś pomocna, otwarta, przyjazna w kontakcie (online 🙂 ) oraz że nie lejesz wody e-marketingowej tylko dajesz konkretne wskazówki i tematy – Aneta
Uwielbiam Twoją kreatywność, dbanie o każdy szczegół w wyzwaniach i to, że masz prosty przekaz ważnych treści. Wspomnę jeszcze o tym, że Twój uśmiech zawsze przekonuje mnie by zaczynać coś nowego i w końcu stworzyć swoje miejsce w sieci- Bas
Dzięki zrobieniu ankiety jeszcze lepiej Was poznałam. Nie da się ukryć, że czytanie Waszych odpowiedzi było naprawdę motywujące i dające potężnego kopniaka do działania! Dzięki temu dowiedziałam się też, czego najbardziej chcecie się nauczyć. To pomoże mi przygotować w przyszłości świetne materiały dla Was.
A Ty?
Od kiedy ze mną jesteś i czego najchętniej chcesz się ode mnie uczyć? Daj znać w komentarzu 🙂
2 Komentarze
Masa bardzo ciekawych i na pewno przydatnych informacji dla twórcy strony. Ja czytam Twój blog i obserwuję media społecznościowe od około 2 lat, czyli momentu kiedy postanowiłem w związku z likwidacją portali blogowych przenieść się na własny adres. Niestety wtedy spotkałem się z murem jakim jest ogarnięcie tych wszystkich technicznych spraw związanych z założeniem strony i ogarnięciem WordPressa. Właśnie wtedy w Twoich tekstach znalazłem wiele pomocnych wskazówek gdzie, co i jak należy doprowadzić do porządku. Niesamowicie cenna wiedza, przekazywana w niezwykle przystępny sposób, zrozumiały nawet dla laika. 🙂
I ja dołączam do grupy interaktywnych. Wspaniale jest tutaj się uczyć pośród wielu specjalistów i osób, które motywują do dalszej pracy. Wielkie dzięki 🙂