audyt strony WWW

Wyzwania to doskonały sposób na zaangażowanie społeczności, przekazywanie wartościowej wiedzy, jak i metoda promocji swoich usług i produktów. Zorganizowałam już kilka wyzwań, które zdobyły dużą popularność i sprawiły, że kilka tysięcy osób nauczyło się więcej o SEO, Google Analytics, tworzeniu stron WWW, a także o prowadzeniu transmisji na żywo. Chciałabyś się dowiedzieć, jak zorganizować wyzwanie na Facebooku? Przedstawię Ci kilka moich lifehacków. 

Zapytanie odbiorców, jakiej wiedzy potrzebują

Nim zorganizujesz wyzwanie, zapytaj się swoich odbiorców, jakie informacje będą dla nich najbardziej przydatne. Nie kieruj się tylko i wyłącznie swoimi przewidywaniami – lepiej dowiedz się u źródła. Możesz zorganizować ankietę na swoim fanpage, prześledzić najpopularniejsze artykuły na Twoim blogu, bądź zadać pytanie w mailu i poprosić o wiadomość zwrotną. Takie zbadanie oczekiwań społeczności pozwoli Ci lepiej wybrać tematykę wyzwania, która nie tylko wpisze się w profil Twojej działalności, ale faktycznie pomoże Twojej społeczności rozwiązać jakiś problem, czy nauczyć się nowych przydatnych umiejętności.

Działania promocyjne przed wyzwaniem

Jeśli już wiesz, jakie wyzwanie chcesz zorganizować i kiedy ono nastąpi, możesz przejść do planowania promocji. Nie ograniczaj się tylko do jednego kanału social media, czy samego bloga.  Wykorzystaj wszystkie dostępne miejsca, takie jak: blog, Facebook, Instagram, lista mailingowa i inne.  Nawet gdy wydaje Ci się, że promujesz się za dużo, to zawsze znajdą się osoby, do których jeszcze nie dotarłaś ze swoim przekazem.

Darmowy materiał 

Na sam początek stwórz darmowy materiał, który będzie dostępy, jako prezent po zapisie na wyzwanie. Postaraj się, by było to przydatne dla Twoich odbiorców. Takim lead magnet może być checklista, pigułka wiedzy, czy ćwiczenia, które pomogą rozwiązać jakiś problem, bądź będą punktem wyjścia do tematyki poruszanej w czasie wyzwania. Możesz zadbać także o notatkę wizualną, która będzie świetnym podsumowaniem, tego co mówiłaś w czasie webinarów, czy live’ów. Poniżej notatka wizualna z wyzwania Zrobię live stworzona przez Agatę Jakuszko.

 

Blog

Zaplanuj wartościowe treści w ramach promocji wyzwania. Możesz zamieścić kilka artykułów na blogu o tematyce związanej z wyzwaniem – nie zapomnij w nich wspomnieć o zapisach do wyzwania. Dobrym pomysłem jest stworzenie poradnika, checklisty, czy quizu – ten ostatni możesz przypomnieć na koniec wyzwania, by osoby biorące w nim udział sprawdziły, ile udało im się nauczyć.

Stwórz landing page 

Stwórz stronę, na której Twoi czytelnicy będą mogli zapisywać się do wyzwania. W ten sposób zdobędziesz listę konkretnych osób zainteresowanych daną tematyką, których będziesz informowała o wszystkich szczegółach i nowościach w wyzwaniu, a także o usługach i produktach związanych z tematyką wyzwania.

Social media 

Już nieco wcześniej wspominaj w social media o planowanym wyzwaniu. Możesz w tym czasie ustawić reklamy skierowane na landing page, które wyświetlą się osobom potencjalnie zainteresowanym Twoją tematyką. W czasie wyzwania często komunikuj się z innymi na swoich profilach w kanałach społecznościowych – począwszy od postów merytorycznych, poprzez codzienne wsparcie, a skończywszy na zdjęciach i informacjach zza kulis.

Newsletter

Nie zapomnij informować uczestników wyzwania o wszystkich materiałach, zadaniach, jak i wydarzeniach.  W ten sposób każdy z uczestników będzie na bieżąco. Miej na uwadze fakt, że Facebook znacząco obcina zasięgi, dlatego nie możesz w 100% na nim polegać, jeśli chodzi o komunikację ze swoimi odbiorcami. Mail w tym przypadku jest najrozsądniejszym i najpewniejszych rozwiązaniem.

Przygotowanie materiałów

Przygotuj platformę, na której umieścisz linki do filmów, zadań, live’ów i innych materiałów związanych z wyzwaniem. To wygodne rozwiązanie dla uczestników wyzwania, które pozwoli oszczędzić im sporo czasu, który musieliby poświęcić na poszukiwania potrzebnych plików.

Aktywizacja uczestników

Najlepsze wyzwanie to takie, które mocno angażuje wszystkich uczestników. Wymyśl zadania na każdy dzień wyzwania. Niech będą one pomocne dla odbiorców. U mnie w czasie wyzwania live zmotywowałam wiele kobiet do przeprowadzenia swojej pierwszej transmisji na żywo w grupie Jesteśmy Interaktywne. Dzięki temu udało im się przełamać i nabrać odwagi do dalszego działania. Pomyśl, jakie zadania byłyby dla uczestników wyzwania takim kamieniem milowym, który ułatwi im dalsze działania.

Prowadzenie live’ów jako ważny element działań promocyjnych

Jak zorganizować wyzwanie na Facebooku? Prowadząc live’y! Uważam, że regularne prowadzenie transmisji live w czasie wyzwania to świetny sposób na nawiązywanie bliższych relacji z odbiorcami. Dzięki live’om możesz przekazać potężną dawkę wiedzy, a także na bieżąco odpowiadać na pytania obserwatorów.

Gdy już wiesz, jak zorganizować wyzwanie na Facebooku? Zobacz, jak wygląda organizacja wyzwania  dla 1000 osób od zaplecza. 

Jak zorganizować wyzwanie na Facebooku – Wasze odczucia

Organizowałyście już wyzwanie na Facebooku? Jeśli tak, napiszcie jak to u Was wyglądało! Bez jakich elementów nie wyobrażacie sobie dobrego wyzwania?

P.S. Interaktywna Akademia WordPressa już trwa! Stwórz stronę WWW lub sklep online na WooCommerce i odbierz świadectwo ukończenia szkolenia wystawione przez placówkę oświatową Jestem Interaktywna na druku MEN. Dołącz do prawie 10 000 zadowolonych studentek i studentów. Nabór trwa do zajęcia wszystkich miejsc! CHCĘ POZNAĆ CENY! ⇒

3 Komentarze

  • W artykule wspominasz o założeniu platformy z wszystkimi materiałami dla uczestników wyzwania. Podpowiesz gdzie można takie miejsce stworzyć?

    • Wystarczy nowa podstrona w WordPressie z dostępem po haśle 🙂

  • Ola, jesteś najlepsza! Artykuł prosto w punkt – właśnie tego było mi trzeba <3

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *