Misja to nic innego jak przewodnia idea Twojej działalności w sieci. Nawet jeśli jeszcze jej nie określiłaś, to z pewnością czujesz, dlaczego działasz w konkretnej branży i co chcesz przez to osiągnąć. Warto wiedzieć, jak napisać misję firmy, by wyróżnić markę na tle konkurencji, a także koncentrować się na wyznaczonym celu. Dzięki rozpisanej misji przyszli klienci poznają Twoje wartości, a to znacznie ułatwia przyszłą współpracę. Co więcej, gdy masz swoją misję i piszesz o niej, to automatycznie przyciągasz takie osoby, z którymi będzie Ci się pracowało dobrze — właśnie przez podobne spojrzenie na świat.
Misja Jestem Interaktywna
Moja misja brzmi następująco:
Chcę sprawić, aby każda kobieta mogła powiedzieć o sobie, że nie boi się nowych technologii i zacznie działać w sieci, stworzy swoją stronę samodzielnie i będzie miała z tego mnóstwo satysfakcji.
To zdanie idealnie podsumowuje moją działalność, jak i wartości, które są dla mnie istotne, czyli zaufanie, dostępność wiedzy, autentyczność. Już na tym etapie możesz zastanowić się nad swoimi wartościami oraz misją. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu i wypowiedzi ekspertek weźmiesz długopis w dłoń i rozpiszesz misję swojej działalności.
W artykule wypowiedziały się:
Justyna Kwiatkowska Pomaga kobietom generować coraz wyższe dochody bez poczucia wstydu. Prowadzi bloga Zadbana Finansowo, na którym pokazuje, jak zarabiać więcej w firmie, zyskiwać dodatkowy dochód, a także zmienić swoje podejście do pieniędzy. | |
Natalia Bednarczyk Graficzka, zajmująca się tworzeniem stron WWW oraz identyfikacją wizualną. Prowadzi bloga Pixels-Factory, na którym pisze o budowaniu marki, freelansie, rozwoju osobistym, czy stronach WWW. | |
Karolina Krysztofiak Twórczyni bloga Żyj-Kochaj-Twórz, na którym uczy, jak krok po kroku zaprojektować wizerunek swojej marki. Wierzy, że każde kobiece przedsięwzięcie zasługuje na piękną oprawę. |
Dlaczego warto napisać misję firmy?
Misja firmy, nie tylko wytycza kierunek, w którym dążymy ze swoją działalnością, ale także pełni funkcję informacyjną i promocyjną dla innych. W końcu misję zamieszczamy nie tylko na stronie WWW, ale także w social mediach. Dobrze skonstruowana misja, może zainspirować do bliższego zapoznania się z tym co robisz, jak i owocować podjęciem korzystnej współpracy. Zwraca na to uwagę Justyna Kwiatkowska:
Kiedy ktoś natrafi na Twój interesujący komentarz, bądź dotrze na Twój profil na Instagramie dzięki konkretnemu #hasztagowi to zdanie o Twojej misji ma dać informacje tej osobie czym się zajmujesz, ma tę osobę zainspirować do przejścia dalej na Twoją stronę by w dalszej części zostawić Ci kontakt do siebie.
W mojej książce “Bądź online” zachęcam, by rozpisać misję już na pierwszych etapach działań ze stroną. Dlaczego? Bo to pewien drogowskaz, który ułatwia rozplanowanie strony WWW – począwszy od jej układu, poprzez identyfikację wizualną, a skoczywszy na tekstach, które się na niej znajdą. Karolina Krysztofiak jest takiego samego zdania:
Posiadanie misji pomaga dosłownie na każdym etapie tworzenia czy prowadzenia swojego przedsięwzięcia. Bez względu na to, czy zastanawiamy się, jaki wybrać styl wizualny dla swojego przedsięwzięcia, jaki wybrać styl komunikacji czy w jaki sposób promować to, co robimy, misja będzie punktem odniesienia. Dzięki niej łatwiej utrzymać kurs i zadbać o spójność na wszystkich płaszczyznach.
Z biegiem czasu Twoja działalność będzie się rozwijać. Często na tym etapie bardzo łatwo się pogubić, bądź rozdrabniać na zlecenia lub zajęcia, które niekoniecznie wpisują się w Twoją misję. Tym samym wcześniej spisane wartości i misja pozwolą Ci wrócić na dobre tory, jak i przypomnieć, po co i dlaczego działasz. Jak zauważa Natalia Bednarczyk:
Misja mojego biznesu to kierunek, w którym podążam, zamknięty w jednozdaniowej pigułce – wystarczy rzut oka, by przypomnieć sobie, po co robię to, co robię. Nie żebym o tym na co dzień nie pamiętała :), jednak w biznesie bywają przeróżne momenty, czasem lepsze, czasem gorsze i w tych gorszych lubię sobie przypomnieć, że działam, by “spełniać graficzne marzenia swoje i innych”. To daje mi pozytywnego kopa i pomaga nie zgubić się gdzieś po drodze, mierząc się z tymi mniej lubianymi przeze mnie aspektami biznesu 🙂
Jak napisać misję firmy?
Im prostsza misja Twojej firmy, tym lepiej. Na początek zastanów się nad własnymi wartościami. To właśnie one określają, co jest dla Ciebie ważne w prowadzeniu działalności. Spróbuj wybrać 3 główne wartości, które przyświecają Ci w tworzeniu biznesu. To ułatwi Ci podejmowanie przyszłych decyzji, jak i budowanie marki osobistej. Zatem, jak napisać misję firmy?
Nim napiszesz misję firmy odpowiedz sobie na poniższe pytania:
- Dlaczego tym się zajmujesz?
- Co sprawia Ci największą satysfakcję?
- Co napędza Cię do działania?
- Z czym chcesz się kojarzyć?
Natalia Bednarczyk uważa, że jednym z najważniejszych pytań, jakie należy sobie zadać jest: Dlaczego?
Myślę, że receptą na misję biznesu czy bloga jest odpowiedź na pytanie: DLACZEGO? Dlaczego chcę mieć taki, a nie inny biznes/blog? Dlaczego chcę poświęcić na niego kilka, a czasem kilkanaście godzin dziennie? Dlaczego wolę posiedzieć nad postem blogowym, zamiast obejrzeć kolejny odcinek serialu na Netflixie? 🙂 Swoje “dlaczego?” ubierz w jedno lub kilka zdań i ZAPISZ, żeby nigdy o nim nie zapomnieć!
Karolina Krysztofiak wymienia kilka najważniejszych czynników, które sprawiają, że misja będzie napisana naprawdę dobrze:
Dobrze, aby misja była krótka i zwarta, napisana w przystępnym i oryginalny sposób oraz zawierała najważniejsze informacje o tym, po co robisz to, co robisz, dla kogo i po co. Dla przykładu misją mojej działalności jest pomaganie kobietom w pokazaniu na zewnątrz jakie ich biznesy są w środku poprzez projektowanie wizerunków ich przedsięwzięć.
By jeszcze lepiej napisać swoją misję, możesz poprosić o pomoc swoich klientów. Mogą oni wskazać Twoje mocne strony, na które wcześniej nie zwracałaś uwagę. Nie da się ukryć, że to właśnie osoby, z którymi współpracowałaś są świetnym źródłem informacji.
Jak napisać to zdanie, najprościej jak się da, zapytaj też swoich klientów w czym im pomogłaś/eś, co im dała współpraca z Tobą, wtedy napisanie swojej “misji” na Instagramie powinno być proste.
Jak napisać misję firmy – o tym pamiętaj!
- Zadbaj by Twoja misja była krótka i konkretna.
- Pisz o tym, co robisz, dla kogo i po co.
- Wspomnij o swoich wartościach.
- Napisz, kto jest Twoim idealnym klientem.
- Pokaż, że to co robisz jest Twoją prawdziwą pasją!
Nie zwlekaj i bierz długopis w dłoń!
Skoro już wiesz, jak napisać misję firmy, to warto to nadrobić. Zastosuj się do poniższych wskazówek, a także zainspiruj się misjami osób, które podziwiasz. Sprawdź, jak piszą one o swojej działalności. To z pewnością ułatwi Ci zadanie i sprawi, że napiszesz misję, która doskonale odzwierciedla Twoje działania w sieci. Daj znać w komentarzu, jak brzmi Twoja misja!
6 Komentarze
Bardzo dobry wpis – przyda się na pewno. Robisz dobrą robotę! Pozdrawiam
Dzięki 🙂
Spisanie misji jest waznym punktem wyjscia – podobnie jak wyjsciowe do jej stworzenia WHY – dlaczego. Pomaga wybrac to co wazne, odzielic od tego, co pozornie wazne, a w rzeczywistosci tylko goniace. Spisanie misji mojej marki Moda na Bio – bylo mi to potrzebne – wreszcie po latach dzialania do stworzenia czytelnej dla mnie i odbiorcy (mam nadzieje) strony glownej bloga. Pozdrawiam serdecznie Beata
Odpowiednie podejście to podstawa! Trzeba do każdego tematu podejść zupełnie w inny sposób – by efekt końcowy był jak najbardziej zadowalający 😉 Najlepiej na brudno przygotować sobie cały biznes plan i dopiero po przemyśleniu zacząć działać – nigdy w drugą stronę 😉
Takie przesłanie jest dobre szczególnie gdy trzeba zapoznać nowe, wstepujące osoby – wtedy to może byc pomocne wdrożenie.
Olu dziękuję Ci za ten wpis napewno sie odezwe:))
Aleksandra’s reading with heart