Blog biznesowy - czy warto prowadzić?

Prowadzę firmę, po co mi blog? Bardzo często słyszę to pytanie. Wiele biznesów chce tworzyć tylko stronę wizytówkową bez bloga. Istnieje przekonanie, że blogi to są internetowe pamiętniki i nie przystoi ich prowadzić firmom. Ale to jest ogromny błąd – sprawdź dlaczego blog biznesowy ma znaczenie!

Blog biznesowy to profesjonalizm

Blogi to nie tylko lajfstajlowe “pitu, pitu” – blogi biznesowe to wysoka wartość i wiedza. Blog biznesowy może przybrać różne formy, może być to blog ekspercki z radami i ciekawostkami a branży. Zwiększy on wiarygodność firmy oraz będzie budował wizerunek eksperta w swojej dziedzinie. Jest to wartość, którą trudno zmierzyć.

Więcej zleceń

Daj wartość za darmo, a klienci będą walić drzwiami i oknami. Nie bój się, że zdradzisz swoje sekrety albo nie mów, że nie będziesz udostępniać swojej eksperckiej wiedzy za darmo. Bo to nieprawda! Nie robisz tego za darmo – jest to Twoja reklama w Internecie. Nie musisz za nią płacić – tylko poświęcić czas na napisanie raz na jakiś czas wartościowego tekstu. Wiesz skąd mam najwięcej zleceń na realizację stron WWW? Nie z mojej strony wizytówkowej www.imagospot.pl – tylko z mojego bloga, na którym uczę, jak samodzielnie stworzyć stronę WWW www.olagosciniak.pl. Być może to Cię przekona!

Oszczędność czasu

Blog biznesowy może przyjąć formę najczęstszych pytań od klientów (FAQ). Jeśli bardzo często powtarzają się w Twojej firmie telefony z tymi samymi pytaniami, to oznacza, że Twoi potencjalni klienci nie mogli znaleźć takich informacji na stronie internetowej. Spisuj te pytania i odpowiadaj na nie na swoim biznesowym blogu. Nie dość, że zmniejszy to liczbę zapytań na ten sam temat to dodatkowo być może więcej osób ma z tym problem i wypozycjonujesz się na te pytania w Google. Genialne? Oczywiście!

Pozycja w wyszukiwarkach (SEO)

Najważniejszym czynnikiem, który wpływa na SEO jest tworzenie dobrych i wartościowych treści. Łatwiej się przebić w wyszukiwarce na wysokie pozycje, bo strona internetowa ma więcej podstron oraz zwiększa się zaangażowanie odbiorców i możliwości zdobywania zewnętrznych linków. Dodatkowo wartościowe treści zachęcają użytkowników do zaangażowania, komentowania, udostępniania. Przyciągają uwagę i zwiększają ruch na stronie. A zwiększony ruch to więcej potencjalnych klientów! I o to chodzi!

Konkurencja nie prowadzi blogów biznesowych? Zastanawiasz po co Ci to? A właśnie po to, aby ją wyprzedzić!

Mam nadzieję, że Cię przekonałam i niedługo zaczniesz prowadzić bloga biznesowego. 

P.S. Ruszyła przedsprzedaż książki Chcę WWWięcej! Jeśli interesuje Ciebie ten artykuł, to musisz ją zobaczyć. Kliknij tu i sprawdź!

Ola Gościniak

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej „Bądź Online” oraz kursów online WordPress i WooCommerce, organizatorka Interaktywnej Konferencji, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman. Więcej →

Książka Chcę WWWięcej!

Ruszyła PRZEDSPRZEDAŻ książki Chcę WWWięcej! Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci! Chcę WWWięcej!

27 Komentarze

  • Jestem pewna, że warto 🙂

  • Bardzo ciekawe przemyslenia! Pozdrawiam, Daria x

  • Blog biznesowy – jestem na tak, pod warunkiem, że mamy coś ciekawego do powiedzenia. Trochę męczący jest ten przyrost pseudoprofesjonalnych bezwartościowych blogów, które mnożą się jak grzyby po deszczu.. ?

    • W wielu przypadkach takie blogi powstają głównie pod SEO i czasami zdarza się, że w tym wszystkim twórcy zapominają o swoich odbiorcach, a to błąd!

  • Na pewno warto trzeba tylko mieć sensowny pomysł i czas, którego tak często blogerom brakuje. 🙂

  • Na razie czuję, że blog biznesowy – to nie dla mnie. Mam już jeden i ledwo starcza mi na niego czasu, więc na razie nie planuję zakładać kolejnego. Aczkolwiek może w przyszłości mi się to uda :))
    Ciekawy post!

    • Rzeczywiście blogowanie może zająć trochę czasu, ale jest to genialny sposób na pozyskiwanie nowych klientów 🙂

  • Bardzo lubię czytać Twoje wpisy. Są bardzo przydatne i merytoryczne.

  • Bardzo ciekawy blog, będę zaglądać!

  • Olu, aż pożałowałam, że ostatniej grafiki nie mogę przypiąć na Pinterest 🙂

    • Myślę, że kopiując link do artykułu powinno się udać 🙂

  • Prowadzenie bloga biznesowego to według mnie podstawa. Świetny artykuł, który pokazuje dlaczego jest to podstawa. Jeśli o mnie chodzi to ja używam swojego bloga po to by budować przede wszystkim zaufanie wśród moich klientów, budować i utrzymywać z nimi relacje i zwiększać zasięg mojej działalności.

    Jeśli jeszcze ktoś zastanawia się “CZY” zakładać bloga biznesowego, powinien raczej zastanowić się nad wyglądem swojego bloga i powinien go po prostu stworzyć! 🙂

  • Świetny wpis, sam właśnie pracuję nad pierwszym postem i przyznaje że mnie zmotywowałaś. Bedę tu zagladal częściej!

  • W ostatnim czasie w internecie więcej blogerów i youtuberów niż widzów i czytelników – ale to tylko moje spostrzeżenie. Stało się to tak proste i popularne, że nawet młodzież zaczyna coś tworzyc licząc na szybki przyplyw gotówki, ale to już nie działa tak proste gdyż konkurencja jest ogromna.

  • Własny blog to jednak pomocna reka w strone klienta, i zaufanie które w ten sposob budujemy; aczkolwiek to tez nakłada czasu i pracy.

  • Ja własnie zaczynam ze swoim bloogiem, ale nie jest to blog biznesowy, bardziej z pasji i zamiłowania z nutką groteski. Czy warto prowadzić bloga finansowego? Moim zdaniem blog buduje kontakt i zaufanie z klientem, bo dzielimy sie wiedzą i wyciągamy bezinteresownie pomocna dłoń, a to się ceni.

  • Zdecydowanie warto. Pomaga budować wizerunek eksperta, co jest kluczowe. Ponadto uczy systematyczności i cierpliwości.
    Ważne jest to, aby był ciekawy, dostarczał wartościowej dla czytelników wiedzy, a przede wszystkim inspirował do działania. Tak jak w Twoim przypadku :).

  • Blog biznesowy, który pokaże nas jako eksperta w naszej dziedzinie według mnie warto założyć. Ważne, aby dawał nam jakiś dodatkowy efekt dla rozwoju naszego biznesu.

  • Z miesiąca na miesiąc konkurencja lub popularność zaistnienia w Internecie wzrasta. Widzimy powszechny trend promowania swojej marki dzięki VIDEO. Ale moim zdaniem może jest mały kryzys ,,czytania” treści w Internecie, bo jest ich tak dużo i wiele się powiela, ale to co wrzucimy w Internet nie zniknie, dlatego moim zdaniem warto prowadzić bloga. Czasami fajnie po dłuższym czasie wejść i przeczytać artykuł, który się napisało.

  • Dobry materiał, który pozwala uświadomić znaczenie informacji dotyczącej prowadzonej działalności.

  • Oczywiście, ze prowadzenie bloga biznesowego jest już dziś koniecznością. Nie oszukujmy się, każdy biznes musi już mieć, stronę internetową, social media dobrze jest jak jest youtube i inne portale. Blog jest dodatkiem ale też sprowadza klientów do sklepu

  • Ja myślę że warto, ze względu na SEO jak i darmową treść zachęcającą do kupna produktu.

  • Blog to świetny pomysł i zdecydowanie warto go prowadzić. Do listy korzyści dodałbym poszerzenie własnej wiedzy podczas tworzenia nowych postów.

  • Zdecydowanie warto, przy czym pod kątem wyszukiwarek trzeba też wiedzieć jak :).

  • W pełni się zgadzam, brak bloga biznesowego to już rzadkość na szczęście.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *